Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#1251941
Ik heb vandaag Fjurdy in de APK gedaan, hij was al een poos hangerig, sloom, sliep heel veel en jeukte zich te pletter.
Vandaag bloed laten prikken om eens wat dingen na te kijken en een algemene check.
Algemeen bloedbeeld was goed, evenals de waardes voor zijn lever en nieren. De DA zei dat hij volgens zijn bloed een gezonde hond is, muv zijn schildklier natuurlijk. Dat is opgestuurd en daar krijg ik de uitslag nog van.
Ben benieuwd hoe die waardes zijn want ik heb het idee dat dat niet helemaal lekker zit, terwijl hij toch 3 tabletten per dag krijgt.
Volgens Tannetje kunnen de tabletten hun werkzaamheid verliezen door licht,warmte e.d. en moeten ze in de koelkast staan (wist ik dus niet :-[).

Blijft dus alleen de vraag hoe ik de jeuk weg krijg. Sinds hij het schildklier probleem heeft jeukt hij zich bij tijd en wijle behoorlijk.
Wat zou ik hem hier voor kunnen geven? Visolie en verse vis krijgt hij al, maar dat helpt niet veel.
Door Nynke
#1251948
Hoi Carole,

ik geef Pezzo Berberis vulgaris-druppels tegen de jeuk en dat lijkt ontzettend goed te werken. Hij had altijd van die aanvallen dat hij ineens wakker vloog en als een bezetene op zijn heupen/flanken begon te bijten, terwijl lhij geen vlooien heeft.

Nu krijgt hij sinds een week of 2-3 de Berberis en het is voor 95% verminderd.
Door Nynke
#1252015
tt-tjes schreef: Van welk merk zijn die druppels, Nynke? Waar heb jij die besteld/gekocht.
ik ga proberen een link te kopieren  ::) ::) ::)

http://www.gezondheidsvriend.nl/product.php?id=6522

jaa !!!  gelukt  :D :D :D :D  het kost 9 euro en daarnaast nog 6 euro bezorgkosten geloof ik  ::)  en ik doe bij Pezzo 4-5 druppels per maaltijd over het voer en hij heeft daar geen problemen mee :P
Door tt-tjes
#1252690
Dank je wel. We hebben hier een winkeltje met een heel groot assortiment hom. middelen. Ik ga eerst eens informeren of hun het voor me kunnen bestellen (scheelt weer verzendkosten). Als dat niet zo is dan bestel ik het via de site.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door