Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1251779
Hoi,

Nu al voor een tweede keer voelt Tristan zich niet lekker; zijn buikje rommelt en hij toont zich wat "zielig". Wil aan de andere kant ook wel spelen, eet (al is het wat minder en at "behoedzamer") en drinkt normaal.
Op zich vind ik het geen drama, ik hou 'm in de gaten, hij heeft, vanwege het rommelend buikje wat probiotica gekregen en hij krijgt zijn knuffels. Onderweg met uitlaten heeft hij behoorlijk (voor zijn doen) gras gegeten. Koorts heeft hij niet. Vorige keer bn ik uiteindelijk naar de DA gweest: volledige binnenstebuiten (voor zover logisch dan), 160 euro kwijt en de hond mankeerde "niets" :) was zo gezond als een vis, alle waardes klopten, maar hij voelde en gedoeg zich "ziek".

De eerste keer hield dit een weekje aan en terugedenkend.. ook toen had ik "vlak daarvoor" een volgezogen teek weggehaald. Nu ook weer.

Natuurlijk kan dat zondermeer toeval zijn; ik heb de afgelopen paar weken wel meer teken weggehaald tenslotte.

Hij heeft voor zover ik weet niets afwijkends gegeten en zeker niets wat niet goed is voor honden (met 99,9% zekerheid).

KAN het aan de tekenbeet liggen? Heeft iemand dat wel s eerder gezien of gehoord?

Ik vind 'm nu echt niet schokkend ziek, maar hij is niet zijn gewone vrolijke zelf... knuffeliger, aanhankelijker. Wel gewoon lekker een uurtje in de buitenlucht meegestapt, maar niet zo vlot en "uitgelaten" als anders... niet eens aanwijsbaar eigenlijk, maar gewoon... "net niet zichzelf"....   

Suzanne
#1252070
Hoi, ik hou het zeker goed in de gaten, maar hij is wat mij betreft niet "lymeverdacht"  en dat was hij de vorige keer ook eigenlijk niet. Toen is het bloed zelfs ook onderzocht op tekenen daarvan, en  er was helemaal niets wat ook maar vaag in die richting wees.
Inmiddels is hij weer zijn vrolijke zelf ;-) maar ik dacht even dat het de beet zelf was, dus het letterlijk "gebeten worden door de teek" en niet zozeer een Lyme-besmetting.

Nou ja, het is weer over in ieder geval... hij heeft niet overgegeven, heeft geen dunne poep gehad, wel gras gegeten ;-)

Raar beest .. en dat blijft 't !

:-)

Suzanne
#1253370
Een paar weken geleden voelde ik tijdens het kroelen met mijn hond, een enorme bult in haar hals. Er bleek een klein teekje in te zitten die zich al wel wat volgezogen had maar niet helemaal. De bult was echt enorm en rood. Ik ben de dag erop naar de DA gegaan en daar bleek ze inderdaad ook koorts te hebben en ook de DA vond de bult extreem. Dus voor tien dagen aan de antibiotica want tsja je moet toch voorzichtig zijn mbt tot lyme. Dus misschien zijn de symptomen van jou hondje ook wel te herleiden naar die tekenbeet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door