Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jockular
#1245039
goedemorgen, op DRINGEND advies van een mede-forumlid en omdat ik anders weer eigenwijs ben  :P  :)
wil ik jullie mening weten over het al dan niet naar de DA gaan met een hond die eergisteren 2 x heeft overgegeven, ook sinds eergisteren aan de diarree-met-slijm is en sinds gisteren bloed bij de ontlasting heeft. Soms een beetje rode streepjes in de ontlasting, soms ook echte bloedplasjes.
Aanvullende info: ik ben vorige week een paar dagen naar de Ardennen geweest en ze heeft zaterdag, zondag en maandag o.m. pens gehad voor het eerst.

Mijn dierenarts heeft vrij op woensdagochtend dus kan ik pas vanmiddag terecht.

Waar het nu om gaat is of het slim is om het nog even aan te zien (ik neem aan dat bloed of ontlastingsonderzoek toch vertraagt door Koninginnedag) of om toch te gaan, wetende dat er bij een DA (in elk geval bij deze) allerlei kuurtjes of spuitjes gegeven gaan worden. Ik kan niet inschatten of dat nodig is of niet en ik kan de discussie daarover ook niet aan gaan, dus OF ik ga en hij mag zijn gang gaan OF ik ga niet.

Maar omdat ik nogal slechte eerdere ervaringen heb met diarree ben ik misschien te bezorgd......

Wat zouden jullie doen?
Door Lizzy
#1245042
Is het vers rood bloed? Dat houdt dus in dat het aan het van het spijsverteringskanaal bij de ontlasting is gekomen. En meestal zie je dit soort plasjes of streepjes bloed als de hond aanhoudend diarree heeft en veel perst.

Heeft de hond koorts/verhoging?

Is de hond sloom of ziek?
Door Jockular
#1245044
Hoi Lizzy

Vers rood bloed en ze komt niet ziek over, eet en drinkt normaal. Koorts - geen idee...?

Persen is niet aan de orde geweest vlak voor de diarree, eigenlijk helemaal niet mede door het KVV

Zou pens iets uit kunnen maken? Maar niet wat betreft het bloed denk ik.
Door Jockular
#1245048
ze had wel een teek op een onopvallende plek die ik dus niet meteen gezien heb, zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1245056
aangezien ook heeft overgegeven is het toch misschien wel een virusje..
diarree met slijm en wat bloed wijst daar ook wel op
bloed en ontlasting onderzoek zouden ze niet meteen doen..
als ze vandaag nog aan de diarree met slijm en bloed is zou ik toch vanmiddag effies langs de da gaan
Door Lizzy
#1245068
vanaalst schreef: aangezien ook heeft overgegeven is het toch misschien wel een virusje..
diarree met slijm en wat bloed wijst daar ook wel op
bloed en ontlasting onderzoek zouden ze niet meteen doen..
als ze vandaag nog aan de diarree met slijm en bloed is zou ik toch vanmiddag effies langs de da gaan
Ik sluit me hier bij aan.

En ik zou even de koorts op meten.

De pens: pens laxeert. Dus daar kan diarree van ontstaan. Maar aangezien de hond braakt en diarree heeft, denk ik niet dat het met de pens te maken heeft.

Met de teek heeft het niets te maken. Van teken krijgen honden geen diarree.
Door Jockular
#1245077
ok dus virus kan niet vanzelf overgaan en is atijd antibiotica of andere chemie? want dat is wat gaat gebeuren als ik ga, die DA is geboren met een spuit in  de hand
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1245082
denk dat een klein kuurtje toch wel op zijn plek is, het zal een maag/darmvirus zijn en dat kan langdurig en hardnekkig zijn,dus ja-ik zou een kuurtje doen..
kan je ook gelijk met probiotica beginnen.
Door LucaAmySora
#1245088
Het kan niet zo zijn dat ze een teek heeft opgelopen in de ardennen? Is ze geënt?
Zou het niet kunnen zijn dat ze een ziekte via daar heeft opgelopen dan?

En als dat is hoe je over je dierenarts denkt kun je misschien zoeken naar een andere?
Als mijn dierenarts constant klaarstond met een spuit in de hand (figuurlijk gezien dan)
had ik het gauw met hem/haar gehad denk ik..

Als er dus inderdaad vers bloed bij de ontlasting zit zou ik niet twijfelen, dan had ik denk
ik al lang bij de dierenarts gezeten, maar dan ben ik ook wel gauw overbezorgd.  ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1245131
heb op een ander forum gelezen dat er een hardnekkig virus heerst met diarree en overgeven..
sommige honden zijn er zelfs voor opgenomen..
Door Marlou-Kamiel
#1245207
goed gedaan Jockular :) :P, hier even een topic maken.
je ziet: een hoop inzichten en ideeen, zei ik toch..

succes met de mooie dame! met een dikke knuffel voor haar uiteraard!
Door Jockular
#1245280
LucaAmySora schreef: Het kan niet zo zijn dat ze een teek heeft opgelopen in de ardennen? Is ze geënt?

ja ze heeft 2 teken in de Ardennen opgelopen die ik niet gezien heb door de plaats waar ze zaten i.c.m. met haar vachtkleur en ze is we degeijk ge-ent ,maar volgens mij maakt dat qua teken niks uit

Zou het niet kunnen zijn dat ze een ziekte via daar heeft opgelopen dan?

volgens mij kan dat altijd van teken, maar het verband met bloed in de ontlasting ken ik niet


En als dat is hoe je over je dierenarts denkt kun je misschien zoeken naar een andere?

ja dat ben ik van plan maar het blijft uitproberen natuurlijk, je kunt pas de volgende keer een ander proberen, en daarnaast beginnen volgens mij alle dierenartsen met spuiten en kuurtjes want dat is hun oplossing voor dergelijke dingen

Als mijn dierenarts constant klaarstond met een spuit in de hand (figuurlijk gezien dan)
had ik het gauw met hem/haar gehad denk ik..

Ik ook, maar de volgende twee deden dat ook en er zijn er hier maar een paar. Het is toch een beetje inherent aan de business, meteen medicamenten, dieetvoer uit eigen magazijn etc. Ik herinner mij de tijd dat de 'gewone' man een herder of een bouvier had, maar voor een beetje hond moet je tegenwoordig toch al twee keer modaal verdienen :-). 


Als er dus inderdaad vers bloed bij de ontlasting zit zou ik niet twijfelen, dan had ik denk
ik al lang bij de dierenarts gezeten, maar dan ben ik ook wel gauw overbezorgd.  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door