Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#1243706
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door deja
#1243721
Ik schrik hier wel van kan er iemand reageren die hier meer vanaf weet, of ik langzaam af kan bouwen want in 1 keer stoppen lijkt me dan ook geen optie.
Laatst gewijzigd door deja op ma 27 apr 2009, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1243733
kijk eens met de zoekfunctie misschien kan je daar wat over het stoppen vinden en anders weet misschien lizzy het wel.
Door claudiaB
#1243764
Mijn hondje Roxy (6,5 kg) krijgt 1000mg vit.C per dag op advies van een holistische dierenarts ivm met een autoimuunziekte. En nog andere middelen maar daar gaat dit topic niet over.
de DA vertelde mij dat het teveel word uitgeplast,maar ze heeft het niet over de aanmaak van het lichaam zelf gehad.
Ik zal bij het volgende consult er naar vragen en ook in relatie met HD. Ik zal haar antwoord hier melden.
Ben benieuwd.
Door deja
#1243810
Nou heel graag want ik schrik hier toch wel van ik weet nou niet of ik accuut moet stoppen of gewoon doorgaan en afbouwen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1243963
hier hebben er een paar trouwens ook wel een poosje vit C gegeten, vanwege een puspiemeltje maar weet alleen niet meer hoelang ik het ze gegeven heb..
maar daarna ben ik gewoon gestopt..
er zijn er meer die vit C geven of moeten geven, maar dat is dan met een reden dat ze wat mankeren en niet ter preventie..
Door deja
#1244151
Ik ben om diezelfde reden begonnen maar daar helpt het niet echt voor heb ook met kamillethee gespoeld maar helpt allemaal niet zo veel.
Dus dan maar druppels het enige alternatief is laten helpen maar dat wil ik voorlopig nog niet.
Nu de Vit.C. toen hij dat al kreeg ben ik beland op het labradornet met vit. c en hd. heb je dat al eens gelezen.
Ik dacht toen dat ga ik doen heb de kruidvat tabletten niet meer gebruikt ben naar een goede drogis gegaan de  DA drogist en die had Essential Organics dat is een natuurlijke vit. die blijft veel langer in het lichaam.
Dus ik vol overtuiging aan de vit. c nou zijn de meningen erover verdeeld en dacht ik ik weet het niet, vandaar deze topic.
Dan gisteren een verhaal van als je het te lang gebruikt maakt de hond het zelf niet meer aan en dat is onomkeerbaar, dus ik schrok wel.
Vanmorgen mijn eigen DA gebeld heb hem er zelf over gesproken is een DA die zeker voor voedingssupplenten enz.enz. zeker in is.
Hij vertelde mij dat een hond zowiezo absoluut geen vit.C aanmaakt dat hij dat trekt uit wat hij binnen krijgt.
Ik heb hem verteld dat ik de natuurlijke vit. C geef en ong. 3500mg. per week en hij zei blijven doen super.
Ik heb ook verteld dat ik barf vond hij ook geweldig.
Dus al met al ben ik wel een beetje gerust gesteld.
Heb ook verteld dat ik mijn oudste hond al 3 jaar sashasblend geef hij zei je kan het niet beter doen misschien ook nog een omega 3 capsule erbij, toen zei ik die krijgen ze van mij alle dagen 1 nou hij vond het geweldig.
Je weet ook af en toe niet meer wat je geloven moet maar ik ga maar door waar ik ben gebleven.
Groetjes Marjan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1244157
ja, je moet het allemaal zelf weten natuurlijk! Het is jouw hond!
even over de vit C voor een puspiemeltje, ik geef/gaf de laatste keer silicea D12 (geloof ik) super spul, sinds ik het heb gegeven hebben ze geen lekkend flippie meer!
Door Malamoods
#1244274
deja schreef: Ik ben om diezelfde reden begonnen maar daar helpt het niet echt voor heb ook met kamillethee gespoeld maar helpt allemaal niet zo veel.
Dus dan maar druppels het enige alternatief is laten helpen maar dat wil ik voorlopig nog niet.
Nu de Vit.C. toen hij dat al kreeg ben ik beland op het labradornet met vit. c en hd. heb je dat al eens gelezen.
Ik dacht toen dat ga ik doen heb de kruidvat tabletten niet meer gebruikt ben naar een goede drogis gegaan de  DA drogist en die had Essential Organics dat is een natuurlijke vit. die blijft veel langer in het lichaam.
Dus ik vol overtuiging aan de vit. c nou zijn de meningen erover verdeeld en dacht ik ik weet het niet, vandaar deze topic.
Dan gisteren een verhaal van als je het te lang gebruikt maakt de hond het zelf niet meer aan en dat is onomkeerbaar, dus ik schrok wel.
Vanmorgen mijn eigen DA gebeld heb hem er zelf over gesproken is een DA die zeker voor voedingssupplenten enz.enz. zeker in is.
Hij vertelde mij dat een hond zowiezo absoluut geen vit.C aanmaakt dat hij dat trekt uit wat hij binnen krijgt.
Ik heb hem verteld dat ik de natuurlijke vit. C geef en ong. 3500mg. per week en hij zei blijven doen super.
Ik heb ook verteld dat ik barf vond hij ook geweldig.
Dus al met al ben ik wel een beetje gerust gesteld.
Heb ook verteld dat ik mijn oudste hond al 3 jaar sashasblend geef hij zei je kan het niet beter doen misschien ook nog een omega 3 capsule erbij, toen zei ik die krijgen ze van mij alle dagen 1 nou hij vond het geweldig.
Je weet ook af en toe niet meer wat je geloven moet maar ik ga maar door waar ik ben gebleven.
Groetjes Marjan.
Ik wil je niet nog meer in verwarring brengen, maar ik zie net dat je dit topic hebt geopend... ;)
Aan de hand van de eerder genoemde argumenten zou ik zelf er niet voor kiezen om preventief vitamine C te geven. Zowieso ben ik niet zo'n voorstander van allerlei supplementen, ik geef ze alleen indien er iets aan de hand is en dan nog, geef ik 't slechts tijdelijk... Over die omega 3 capsules... Geef je niet eens in de week verse vis? Zo ja, dan zou ik die capsules ook niet geven... Weet je... Met een goed barfmenu heeft 'n hond helemaal geen extra's nodig, zeker niet als je de diersoorten en barfhappen goed afwisselt (in de groentemix zit ook al veel vitamines e.d.).
Of een hond zelf vit. C aanmaakt, weet ik niet... Daar durf ik niets over te zeggen... En wat betreft je da... Ik heb je al gezegd dat 't een prima da is. Ik zou 'm zeker advies vragen over fysieke problemen, maar zeker niet over voeding (en supplementen)... Maar da's mijn mening... ;) Volgens mij kent hij barf via de verhalen van andere klanten (ik weet iemand die barf voert en ook bij hem komt), maar of hij werkelijk verstand heeft van barf (menu's, percentages. etc.).... Dat vraag ik mij af.... :-\ Hij is niet tegen barf, maar promoot (naar ik weet) nog wel erg de brokken en die mensen hebben nu eenmaal een andere kijk op voeding... ;)

Rachel.
Door kojak
#1244276
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door deja
#1244439
Ga metteen bellen hoe breng je het aan moet je ook spoelen of druppel je het in het eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door