Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1233467
[quote="keetje"]
@Sonja, bedankt voor je antwoord.
We zijn nu vanaf zondag bezig, ik zie dat het wat rustiger aan het worden is. De plek ziet er niet zo fris uit, vooral de haren erom heen maar dat komt door de propolis, ze heeft witte haren en die verkleuren er door. Maar er komen vast wel weer nieuwe witte haren, als die verrekte plek maar weer weg (begint) te gaan. We houden hoop.
Als tweede optie hebben we zinkzalf en manuka in de kast liggen.  :)
[/quote]

Ik zweer bij honingzalf  voor natte plekken. Honing heeft de eigenschap om vocht te onttrekken aan het wondbed, en dat is nu net wat je bij hotspots  moet hebben  ;)
De handelsnaam voor honingzalf is L-Mesitran
De veterinaire uitvoering hiervan is Vetramil.
Ik koop de L-Mesitran bij de apotheek,
Door keetje
#1233558
Ik heb vetramil in huis. Ik heb het een hele tijd gebruikt zonder resultaat helaas.  :(
Vanmiddag was het weer bar en boos. het vocht ligt er dan bovenop en er zat zelfs een druppel bloed bij. Ik begin er (weer) een beetje moedeloos van te worden. :(
Door belgje
#1233579
zou groenekleipasta geen goed idee zijn daarvoor?
desnoods als het te erg wordt een zalfje met wat cortisone in
zou dit ook liever niet gebruiken maar toch beter een beetje van dit dan antibiotica
Door belin
#1260124
hoi allemaal,

ik ben nieuw op dit forum maar lees alles mee ;)
Mijn twee honden Senna, een zwarte lab en Odin een OEB hebben ook regelmatig last van hotspots.
Ik zelf doe wat jodium in een bakje water en dep de wond daarmee schoon. Vervolgens droogdeppen met een gaasje.
In mijn handpalm doe ik wat vaseline en erboven op twee/drie druppen goede tea tree oil. Daarboven op nog een flinke lik vaseline en dat meng ik in mijn hand.
Hiermee smeer ik de wonden  twee of drie keer per dag mee in. Binnen twee dagen zit er een korst op en is het aan het genezen.
Ze hebben er hier vooral last door omdat ze met elkaar spelen en kleine bijtwondjes maken.
Door keetje
#1260157
Wij zijn ondertussen ook weer een paar weken verder en zijn ( zowat) weer terug bij af. Ik heb een antibioticakuur gekregen een spray ,Cortavance.
Tijdens de antibioticakuur begon het beter te worden. Ik ben toen de kuur op was doorgegaan met het sprayen maar helaas, sinds een dag of 4 begint het weer erger te worden. Ik begin hier zo poepmoe van te worden.
@ Belin, ik ga nu misschien jouw middeltje eens proberen
Door *loes*
#1260158
Ik kan je helaas niet met ideeën helpen, maar weet wat een ellende het is.
Volg daarom dit topic met haviks ogen.
Sterkte keetje, hoop dat er een oplossing komt.
Door belin
#1261202
tis ook net olie in een plas water...het verspreid zich ook nog snel.
Ik heb gisteren weer twee plekken behandeld bij Odin en nu vandaag( maandag) zit er al een goede korst op. Voor mijn hondjes werkt het in ieder geval goed. En teatree oil werkt ontsmettend maar dan wel op natuurlijke manier. Wel goed verdunnen he als je het probeert...nooit puur druppelen!!

Ik hoop echt dat het je hondje helpt want ze voelen zich echt een beetje ziek ervan
Door keetje
#1261915
Ik weet niet (meer) of ik de foto al ergens geplaatst had maar hierbij dan nog maar een keer.
Zo was de situatie een paar weken geleden. we zijn toen ten einde raad, na allerlei andere pogingen, maar naar de DA gegaan en hebben een spray en een antibioticakuur meegekregen. Spray is (zowat) op en de kuur is ook al lang weer voorbij en het gedonder is weer begonnen.. Het  is inmiddels nog niet helemaal zo erg als op de eerste foto maar het ljkt er wel weer erg op.
Afbeelding
Door JoNoMo
#1261992
Jeetje dat ziet er niet lekker uit
Ik merk dat  Jopie als ze meer last heeft van haar heupen of alvleesklier ook meer gaat bijten dus hotspot
Het lijkt wel of ze de pijn weg bijt.
Door Bullmastiff gek
#1262856
Hier ook een hond met chronische hotspot,, ik had op een gegeven moment ook geen zin meer, in al die antibiotica meuk , en die zalf.
Ben op eigen houtje, zodra Mack het weer kreeg de plek gaan wassen  met betadinescrub, en droogblazen,, en toen was het op een gegeven moment weg,,, en laat ik het nu heel hard "Afkloppenophout"  want het is niet meer teruggekomen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door