Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ing
#1218708
Hallo,

Mijn hond krijgt propalin tegen de incontinentie, nu werkt dat wel, maar ze ging steeds slechter eten en weigert nu haar eten.
Ik kan het ook niet in wat lekkers druppelen en haar geven, want ze spuugt het er zo uit en aanlengen en in haar bek spuiten gooit ze ook direct naar buiten.
Het is van groot belang dat ze blijft eten, omdat ze ook nierproblemen heeft...

Lizzy, ik heb ooit gelezen dat jij Quertilla van Bloem geeft nadat jouw hond ook Propalin had.
Ben je direct overgestapt op Quertilla, of eerst een paar dagen rust?
En mijn hond weegt 50 kilo, hoeveel druppels per dag moet ik haar dan geven?

Alvast bedankt!
groet, Ing
Door Lizzy
#1218734
Ik ben direct Quertilla + Optimax Verikan gaan geven. Zonder rust dus. En ik ben de maximale dosering gaan geven. Dus 40 druppels Quertilla en twee tabletten Verikan. En ik geloof dat ik heel in het begin ook nog iedere dag 4 druppels Propalin door haar verse/rauwe eten heb gedaan (en dan proeven ze het echt niet meer hoor - ik neem tenminste aan dat je ook vers/rauw voert?). Je kunt met het flesje Propalin ook goed druppelen dus. Je hebt dat spuitje niet eens nodig. Ik heb dat vrij lang gegeven. Ik denk wel een half jaar. Inmiddels geef ik nog maar 1 tablet Verikan en daar blijft zij droger op dan ze ooit geweest is op reguliere medicijnen! Maar, dat heeft dus echt wel een half jaar nodig gehad.

Eet je hond niet slechter vanwege de nierproblemen? Wat voor nierproblemen heeft ze?
Door Ing
#1218762
Maar weegt jouw hond ook 50 kilo? Of maakt gewicht bij deze klacht niet zo veel uit?
Op het flesje Quertilla staat 3-4 x daags 30-40 druppels, gaf jij de maximale dosering 4 x daags 40 druppels?
Ennuh....krijgt ze nu alleen nog 1 tablet Verikan en geen Quertilla meer?

Ik weet niet precies waardoor ze slechter eet (en vanochtend dus echt weigeren!). Ze krijgt Carnibest en de laatste 2 weken eet ze al met lange tanden. Weet jij iets waardoor ze meer eetlust krijgt? (ze draait voor alles haar kop nu weg, maar er zit ook een "neurose" op dat eten door de vit. C die er in gaat, de propalin en de zalmolie, pfffffffffffffff)
Ze zit al 5 maanden aan de antibiotica i.v.m. een agressieve bacterie die zowat overal resistent voor is geworden (alles steeds op kweek gezet via steriele blaaspunctie): ze had chronische blaasontsteking, wat een hoge urineweginfectie heeft gegeven en haar nieren heeft aangetast.
De waardes waren een paar weken geleden gelukkig iets beter (de infectie was toen weg), maar de infectie kwam met 2 weken al weer terug en nu dus nog 2 maanden antibiotica (ze is nu 3 weken infectievrij......afkloppen....xxxx)
Ze drinkt niet abnormaal veel, wel veel, maar plast te veel uit ......haar blaasspier is verzwakt en ze blijft eiwitten in haar urine houden (nier die lekt?)
Maar van belang is dat ze blijft eten!
Door Lizzy
#1218799
Ing schreef: Maar weegt jouw hond ook 50 kilo? Of maakt gewicht bij deze klacht niet zo veel uit?
Op het flesje Quertilla staat 3-4 x daags 30-40 druppels, gaf jij de maximale dosering 4 x daags 40 druppels?
Ennuh....krijgt ze nu alleen nog 1 tablet Verikan en geen Quertilla meer?
Ik doelde eigenlijk op de maximale dosis Verikan. Daar moet je echt niet meer dan 2 tabletten van geven, ook al weegt je hond 2 keer zo veel als die van mij (2 tabletten is al de mensendosering). Quertilla mag je meer dan 40 druppels geven. Ik gaf Pinkel 1 keer per dag 40 druppels, zij weegt 24 kilo.
Ik weet niet precies waardoor ze slechter eet (en vanochtend dus echt weigeren!). Ze krijgt Carnibest en de laatste 2 weken eet ze al met lange tanden. Weet jij iets waardoor ze meer eetlust krijgt? (ze draait voor alles haar kop nu weg, maar er zit ook een "neurose" op dat eten door de vit. C die er in gaat, de propalin en de zalmolie, pfffffffffffffff)
Ze zit al 5 maanden aan de antibiotica i.v.m. een agressieve bacterie die zowat overal resistent voor is geworden (alles steeds op kweek gezet via steriele blaaspunctie): ze had chronische blaasontsteking, wat een hoge urineweginfectie heeft gegeven en haar nieren heeft aangetast.
De waardes waren een paar weken geleden gelukkig iets beter (de infectie was toen weg), maar de infectie kwam met 2 weken al weer terug en nu dus nog 2 maanden antibiotica (ze is nu 3 weken infectievrij......afkloppen....xxxx)
Ze drinkt niet abnormaal veel, wel veel, maar plast te veel uit ......haar blaasspier is verzwakt en ze blijft eiwitten in haar urine houden (nier die lekt?)
Maar van belang is dat ze blijft eten!
Ze zou zelfs als bijwerking van de AB minder eetlust kunnen hebben... He bah, wat een toestanden. Heb je al een ander merk KVV geprobeerd? Of anders zelfs samen gaan stellen?

Er zijn wel eetlust opwekkende kruiden. Fenegriek is er een van. Maar er is ook een combi thee van Jacob Hooy. Daar zit in: Samenstelling: Salie, Alsemkruid, Bosbessenblad, Cichoreiwortel, Engelwortel.
Door Ing
#1219272
Oké, ik ga het proberen.
Ik kan dan van Quertilla bijv. 3 x 25 druppels geven?
Of is in 1 x 40 druppels beter (zowel 's ochtends als 's avonds)?
En de Verikan geef je ook verdeeld over de dag, of 2 gelijktijdig?

ja precies ze kan van alles bijwerkingen hebben, zelfs van de Cranberrytabletten door haar eten.
Ze eet sinds 2 weken ook weer gras (maanden niet gedaan) en sinds een week boert ze soms en geeft dan maagzuur over...
Dus ik probeer alles even te laten staan, dat ze puur vlees krijgt zonder vit. C, zalmolie en Porpalin er doorheen!
Vanochtend heeft ze iets gegeten! met erg lange tanden.....maar toch!

Dank je Lizzy voor je antwoorden en hulp!

Groetjes, Ing
Door Lizzy
#1219281
Ing schreef: Oké, ik ga het proberen.
Ik kan dan van Quertilla bijv. 3 x 25 druppels geven?
Of is in 1 x 40 druppels beter (zowel 's ochtends als 's avonds)?
En de Verikan geef je ook verdeeld over de dag, of 2 gelijktijdig?
Ja, je kunt het in 3 keer geven maar ook in 2 keer. Ik heb zelf het idee dat het in 2 keer het beste werkt.
ja precies ze kan van alles bijwerkingen hebben, zelfs van de Cranberrytabletten door haar eten.
Ze eet sinds 2 weken ook weer gras (maanden niet gedaan) en sinds een week boert ze soms en geeft dan maagzuur over...
Dus ik probeer alles even te laten staan, dat ze puur vlees krijgt zonder vit. C, zalmolie en Porpalin er doorheen!
Vanochtend heeft ze iets gegeten! met erg lange tanden.....maar toch!
Mmm. Dit zou inderdaad van de vitamine C en van de cranberry en van de zalmolie en van de Propalin kunnen komen :-\. Alle 4 hebben ze wel uitwerking op het spijsverteringsstelsel. Ook propalin. Een van de bijwerkingen van Propalin is inderdaad ook een verminderde eetlust. Die tref je bij de andere middelen niet. Maar ik heb ooit (lang geleden) met mijn domme kop Propalin rechtstreeks in Pinkel dr bekkie gespoten en die bleef kotsen :-\.
Door Ing
#1220287
Dat heb ik dus ook een keer gedaan, in haar bek de propalin gespoten, vreselijk!!!
Ze bleef kwijlen en spugen!
Wat adviseer je als ander merk KVV (wat niet te duur is)?
Nu kan het zijn dat ze Carnibestmoe is......kan er ook nog mee te maken hebben...
Alhoewel ze ook geen lekkere pens wil hebben.....of rauwe kip......
Maar is er een andere smaakvolle KVV?
Door Daischa
#1263478
Hallo

Ben benieuwd of het ook helpt, mijn hond krijgt behalve Propolin ook nog incurin, en dat helpt.
Ook mijn hond vind propolin niet lekker, ze loopt voor me weg.
Maar beiden producten geeft een goede  hoop na een maand :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door