Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1214975
balou&crystal schreef: crystal mijn witte herder is een allergie hond en bij haar heeft een paar jaar geleden groen leem kuur op advies van de natuurlijke Da  haar geholpen,ze had toen last van vieze oortjes.
een hele poos later heeft ze pas weer heel veel jeuk gehad vermoedlijk veroorzaakt door het eten van kip en eend.
in december heeft ze weer een kuur gehad met groene leem en daarna ben ik begonnen met chinese kruiden van de natuurlijke Da. en zalmolie caps. van CB.
voor de kuur in december was ze begonnen aan haar oksels en tussen haar tenen was het rood,dat is nu over,de roodheid is weer weg :)




Groene leem is onderweg, dat ga ik inderdaad proberen.  :-*
Door Mevroi Kruim
#1215067
He jakkes meid, wat naar! Kan me helemaal voorstellen dat je dan ff een heel eind in de put zakt. Arme Wodka en arme jij  :-*
Hopelijk kun je snel bij Tannetje terecht!
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1215092
Kruimel schreef: He jakkes meid, wat naar! Kan me helemaal voorstellen dat je dan ff een heel eind in de put zakt. Arme Wodka en arme jij  :-*
Hopelijk kun je snel bij Tannetje terecht!
:-* Als ik nu mijn berichtje lees van vanmiddag, lees ik daar inderdaad mijn eigen moedeloosheid terug. Het is ook frustrerend om er steeds weer opnieuw aan te moeten beginnen met een herstelpoging. Naja, het is gewoon zo sneu voor haar. Inmiddels zijn we de dip samen weer teboven hoor. We hebben lekker geknufd samen en elkaar zielig en lief gevonden. Hopelijk kunnen we inderdaad snel bij Tannetje terecht en een aantal van de andere suggesties zijn ook onderweg en ga ik proberen. Dank allemaal voor het meedenken en de knuffels.
:bigarmhug:
Door conleeuw
#1215133
ik kan mij de radeloosheid voorstellen, al wat jij kan doen is er bij blijven, je best doen om te zorgen dat er niet geknaagd kan worden, ik hoop dat tannetje uitkomst biedt in deze ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1215178
Nynke F schreef: ach Sas, ik zie dit topic nu pas  :-[  Arme Wodka  :'( :'( :'(

Heb je berkenteerolie geprobeerd ??
De berkenteerolie heb ik nog niet gevonden. Heb je een suggestie waar ik die kan kopen? Liefst op internet, ik kan niet zo makkelijk weg op het moment... ::)
Door coby.p
#1215205
ach sas, wat een gedoe
arme wodka, arme jij
hopelijk kan je iets met de adviezen, die er gegeven zijn
tis idd om wanhopig van te worden
wodka is toch altijd wel een zorgenkindje he?
een kus van mij op de dopperd van de mooie wodka
en deze :bigarmhug: is voor jou

coby
Door ~anna~
#1215261
als je naar Tannetje gaat dan komt het wel goed.
bij crystal helpt het eten van vers fruit heel heilzaam op de aangedane plekken.ook heb ik goede evaring met rescue creme smeren op open plekjes.
het is heel zielig om te zien als je hond veel jeuk heeft.
een gewone Da kan niks doen bij dit soort problemen,ze kunnen alleen iets geven wat de jeuk onderdrukt,ik heb het ook nooit willen proberen,werkt bij mensen met een allergie ook niet :-\
hopelijk is je hond gauw van de jeuk af.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 24 mar 2009, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1219893
Tannetje denkt inderdaad ook aan een allergie, granen zou goed kunnen. Daarnaast doen de darmen en milt van Wodka niet helemaal wat ze zouden moeten doen. Ontgiften met groene leem en daarbij een kruidentinctuur. We zijn meteen donderdag begonnen. Tannetje voorspelde dat het eerst erger zou worden door het ontgiften, maar dat valt me tot nu toe mee. Wodka heeft wel iets meer last van haar oren, maar haar flanken en poten zijn rustig. Ze moet niet aan mijn aandacht ontsnappen, dan bijt ze meteen weer op die poten, maar over het algemeen gaat het goed met haar.
Honingzalf op de poten vindt ze prettig, kennelijk verzacht dat meteen?

So far so good, we houden vol!  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door