Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oDB van Angela
#1193964
Opnieuw ondervinden we problemen met de maag bij een van onze honden, dat het bij de Belgische Herder steeds vaker voorkomt is rampzalig.. Vorig jaar deze tijd begonnen de problemen met een 5 jarige tervueren teef en nu met mijn 11 jarige Groenendaelerteef..

Natja was afgevallen.. 2 weken terug bemerktte ik dat ze schraal werd, dat kan, moet ik bij gaan voeren, koude winter, ach ja. je weet het niet.. dus al 2 weken dubbele dosis voer (Barf) ze eet goed, en braakt niet, geen diarree.. maar toch, ze komt ook niet aan.. dat verontrust me, en dus vanmorgen bloed af laten nemen. Daaruit kwam dat ze te hoge aantallen rode bloedlichaampjes had.. dat zou inhouden dat ze bloed verliest.. ze is ook net loops geweest, dus dat is mogelijk.. geen verhoging, wel enorm stinken uit bek.. (ik noem het een putlucht) ze boert geregeld. Nu eerst afgesproken om een week medicatie te geven.. antibiotica op mijn verzoek, zitac en ulgonant. afwachten wat het doet.. De dierenarts is helemaal voorstander van brokvoer, en ik dus niet.. maar ik weet ook dat vers een hogere zuurgraad geeft, en of we in dit geval daar nu op zitten te wachten.. Zelf verzon ik om voorlopig even KVV te geven, maar zuurgraad zal dan nog steeds hoger zijn als bij een brokgevoerde hond.. Ik zit te twijfelen.. ze wil best brokken, heeft ze overigens nu zowieso wel liever, ('t is weer even iets anders, zeg maar) graag jullie advies...

Overigens wil ik laten weten dat ik een forum heb aangemaakt voor honden met maagproblemen, het staat in de kinderschoenen, en graag zou ik mensen vragen die ervaring hebben met maagkanker of andere maagproblemen eens een kijkje te nemen en wellicht hun ervaringen delen.. het is ontstaan vanuit mijn eigen ras, maar aangezien ik via google nergens een dergelijk forum tegen ben gekomen denk ik dat er beslist mensen zullen zijn die ook behoefte hebben aan een dergelijk forum.. Dus het is niet alleen voor Belgische Herders.. Al zijn dat de eersten die zich ingeschreven hebben als gebruiker..

Een link naar deze website staat er inmiddels op.. groetjes Angela

oeps.. vergeet de link,, schiet anders niet op he?? http://hondenmaagproblemen.forum-xl.nl/index.php
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1194147
hey angela,
ik heb ook het met zimba nu, onstoken maagslijmvlies en hij heeft een maagzweer...
toch blijft hij op vers, ik heb rotsvast vertrouwen in de manier waarop ik de jongens voer...wel ben ik nu met zimba, nu dat ie zitac heeft, iets voorzichtiger met het geven van botwerk...
Hij heeft 2 weken alleen kvv gekregen, geen gerommel meer van binnen en niet meer gespuugt, in het weekend heeft ie voor het eerst weer kippenekken op. En dat ging prima! Nergens geen last van, niet misselijk oid...!!!
Ik zou als ik jouw was haar op kvv zetten of anders haar lappen vlees in wat kleinere stukken aanbieden(weet niet of ze schrokt)...
en ja, die brokken, ik zou die bij de da laten...
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 02 mar 2009, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1194188
Ik zou de brokken ook bij de DA laten maar nu geen zware vleesbotten geven, hooguit wat gemept kippennekspul of gemalen spul.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 02 mar 2009, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oDB van Angela
#1196659
het gaat eigenlijk fantastisch.. ze eet nu even 3x per dag smuldier compleet.. ze oogt heel normaal... Maak me nu niet langer zorgen, wellicht was het dit keer redelijk onschuldig..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door