Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#127934
jeanne schreef: Paul heeft ook een keer een niezende hond gehad!
Pauhaul!

MIjn honden niezen ook wel eens, maar of er dan sprake is van kennelhoest is natuurlijk punt 2.
Door Lizzy
#127938
Uit niesende, hangerige honden herken ik persoonlijk geen kennelhoest. Kennelhoest gaat gepaard met heel luid gehoest. Een blafhoest, alsof je een zeehond hoort. Een hoest alsof er een graatje in de keel vast zit. Vaak komt er dan wit slijm uit de bek van de hond, tijdens het luide hoesten.

Maar goed, de hond hoest dus niet? Waarom dan codeine/hoestdrank? Ik zou hem lekker Echinacea Extra Forte met Cat's Claw en Plantago van Bloem geven. Lekker flink wat druppels, lauw water erbij en in de bek spuiten. Vinden ze niet leuk, maar da's dan pech. Je kunt deze dingen ook in capsules kopen maar dan zit er ook wat vitamine C + zink in.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 16 jul 2004, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lekker kort
#127940
Lizzy schreef: Uit niesende, hangerige honden herken ik persoonlijk geen kennelhoest. Kennelhoest gaat gepaard met heel luid gehoest. Een blafhoest, alsof je een zeehond hoort. Een hoest alsof er een graatje in de keel vast zit. Vaak komt er dan wit slijm uit de bek van de hond, tijdens het luide hoesten.

Maar goed, de hond hoest dus niet? Waarom dan codeine/hoestdrank? Ik zou hem lekker Echinacea Extra Forte met Cat's Claw en Plantago van Bloem geven. Lekker flink wat druppels, lauw water erbij en in de bek spuiten. Vinden ze niet leuk, maar da's dan pech. Je kunt deze dingen ook in capsules kopen maar dan zit er ook wat vitamine C + zink in.

niezen en kennelhoest nee, bij de voorste luchtwegen is een hond meer aan het schrapen zeg maar neusophalen, en komt er snot uit de neus, bij de achterste luchtwegen lopen ze te hoesten (het geluid van een polderkerel zeggen wij) alleen dan verzacht je de hoest met codeine voor de rest niet, ook werkt codeine goed als aanjager voor pijnstillers maar dit even terzijde
Door gonny
#127944
Vroeger een hond gehad met kennelhoest, en als ze dan hoestte dacht ik iedere keer: hier blijft ze in!! het is echt hoesten tot aan overgeven toe!! zo'n hele diepe hoest, heel zielig!!! :(
Door jeanne
#128133
gonny schreef: Vroeger een hond gehad met kennelhoest, en als ze dan hoestte dacht ik iedere keer: hier blijft ze in!! het is echt hoesten tot aan overgeven toe!! zo'n hele diepe hoest, heel zielig!!! :(
Ja, ik weet er alles van.
Ze hoestte werkelijk de longen uit haar lijfje, en dan van die braakneigingen erachteraan.
Gwenda heeft dat ook wel eens gehad, van die periodes, ze had gewoon pijn in het middenrif van het hoesten en zat als een zak aardappelen op de bank, gewoon kei kapot van het hoesten. Dus kan me voorstellen dat een hond zich daar ook heel ellendig bij kan voelen.
(maar sinds gwenda visolie-caps. neemt, geen enkele hoest/astma bui meer gehad! niet meer hoeven te puffen!)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#128154
jeanne schreef:
Ja, ik weet er alles van.
Ze hoestte werkelijk de longen uit haar lijfje, en dan van die braakneigingen erachteraan.
Gwenda heeft dat ook wel eens gehad, van die periodes, ze had gewoon pijn in het middenrif van het hoesten en zat als een zak aardappelen op de bank, gewoon kei kapot van het hoesten. Dus kan me voorstellen dat een hond zich daar ook heel ellendig bij kan voelen.
(maar sinds gwenda visolie-caps. neemt, geen enkele hoest/astma bui meer gehad! niet meer hoeven te puffen!)
Het hoesten van Bes zoals jij het eerder omschreef is voor mij karakterastiek aan kennelhoest.
Door Marion
#128174
Ik weet nu ook niet meer wat ik moet denken ???
De codeinetabletjes geef ik maar niet meer.
Ik heb het idee dat Tommie gewoon flink verkouden is.
Ik heb internet afgestruind maar kan dus nergens iets vinden over niesen in relatie tot kennelhoest.
De dierenarts had het over een infectie van de voorste luchtwegen. Tommie schraapt heel af en toe wel, en verder blijft het bij niesen.
Hij heeft geen koorts, alleen doffe ogen, sinds vandaag ook een beetje een rood oog.
Hij slaapt nog veel maar wordt tussendoor al weer wat actiever.
Ik heb geprobeerde de dierenarts terug te bellen om nog eens om uitleg te vragen maar die is de rest van de dag gesloten. En om het spoednummer te bellen lijkt me ook wat overdreven.
Ik zag hier op een lijst dat er ook een homeopatische da in Breda zit. Ik denk erover om voortaan naar deze da te gaan.
Is het gebruikelijk om eerst eens een keertje kennis te gaan maken met een da? Moet je dan gewoon een consult betalen?
Of heeft iemand ervaring met deze da; mw vd Aa uit Breda?

Bedankt allemaal voor de reacties trouwens ;)
Door jeanne
#128181
Angelique schreef:

Het hoesten van Bes zoals jij het eerder omschreef is voor mij karakterastiek aan kennelhoest.
Ja, en ik ben ook blij, dat ik toch maar even naar de da ben geweest.
Kijk, als ze nu al volwassen was, dan had ik het nog wel even aan durven zien, met hoestsiroop.
En daarbij heeft de fokster een van haar eigen honden een chronische hoest aan over gehouden, omdat het virus was blijven 'zitten' heel diep in de longen. Die hond was ook nog pup. Dus ik nam het zekere voor het onzekere, dan maar een kuurtje erin.
Laatst gewijzigd door jeanne op za 17 jul 2004, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door