Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door svdz
#1186555
Hoihoi,

Afgelopen vrijdag ben ik met Donna naar de DA geweest omdat ze de avond ervoor ineens een bult(je) kreeg naast haar al tijden onstoken oog. Ik maakte me erg zorgen, maar gelukkig is het zeer waarschijnlijk een zweertje/onstekinkje na een krab. Kreeg andere oogdruppels mee en AB-kuurtje. Ben met beide nog niet begonnen.

Ze heeft jaren chronische ooronsteking gehad, dit is over na overstappen op kvv, maar ze jeukt nog steeds vaak aan haar oren (gedrag?). Aantal dagen jeukt ze weer meer. Heb weer een aantal keer oordruppels gegeven (colloidaal zilver). Net keek ik even in het oor, en het is heel erg onstoken, je ziet allemaal schilfers/oorsmeer en het is rood en warm. Heb er weer oordruppels in gedaan, maar ze heeft onwijs veel last. Zielig gewoon. Ze jeukt constant en schud, kan niet rustig liggen. Ze vindt het wel fijn als ik het oor aai of krab. Maar wat kan ik nu doen om het te verlichten. Ben nu wel meteen met de AB begonnen.
Hoop dat ik iets kan doen, ik heb dus in huis die colloidaal zilver die in verleden goed hielp, en oorreiniger, verder ook otalgan (voor mensen).
#1186886
Dank je, Lizzy, voor je reactie. Ga morgen op pad daarvoor.

Gelukkig is het na een half uurtje wat gezakt, anders had ik denk ik een DA gebeld. Nu is ze er niet constant meer mee bezig, ze heeft ook geslapen.
#1187215
Mack had voor een jaartje terug regelmatig last van chronische oorproblematiek.
Ik heb nu altijd een flesje surolan op voorraad staan, het is bekend bij de da , dus ik haal het gewoon af.
En mijn ervaring is dat dit in ons geval erg snel werkt!
#1187221
Bullmastiff gek schreef: Mack had voor een jaartje terug regelmatig last van chronische oorproblematiek.
Ik heb nu altijd een flesje surolan op voorraad staan, het is bekend bij de da , dus ik haal het gewoon af.
En mijn ervaring is dat dit in ons geval erg snel werkt!
Ik vind de ingredienten van Surolan wel een groot nadeel. Er zit namelijk o.a. prednison in. En antibiotica. Als het echt niet anders kan: dan moet je wel maar ik vind het vaak schieten met een kanon op een mug..... :-\. En eigenlijk beschouw ik zo'n zalf als laatste redmiddel. Niet als eerste keuze middel. Bovendien, als je dit zo af en toe gebruikt, ontstaat er ook resistentie tegen de AB. En daar zit je ook niet op te wachten. 
#1187225
Lizzy schreef: Ik vind de ingredienten van Surolan wel een groot nadeel. Er zit namelijk o.a. prednison in. En antibiotica. Als het echt niet anders kan: dan moet je wel maar ik vind het vaak schieten met een kanon op een mug..... :-\. En eigenlijk beschouw ik zo'n zalf als laatste redmiddel. Niet als eerste keuze middel. Bovendien, als je dit zo af en toe gebruikt, ontstaat er ook resistentie tegen de AB. En daar zit je ook niet op te wachten. 
Daar heb je ook weer gelijk in, maar in ons geval was dit het enigste wat hielp, volgens de da was het Chronisch bij Mack.
Toen we Mack kregen als pup, (tien weken) waren zijn oren al hevig ontstoken, en zei de da al dat het chronisch kon blijven :(
Maar het is nu wel al een tijdje terug geweest,, dat ie het heeft gehad, en de laatste keer heb ik maar twee dagen hoeven druppelen toen was het weg.
En met lauw water uitspuiten, dat vond Mack ook heerlijk.
Maar zodra het weer warmer word, kun je de klok erop gelijk zetten dat het weer komt.
#1187391
Bruin van Judith heeft ook ieder jaar oorontsteking, zodra hij begint te zwemmen. Vorig jaar is Judith begonnen met Puur Oor/Prodier Oordruppels (is hetzelfde) te druppen, pro-actief zeg maar. En Bruin heeft vorig jaar nergens last van gehad! Misschien ook een idee voor jou om eens te proberen? Zodra het warmer wordt: huppa, gelijk gaan druppelen, ook al is er nog niks aan de hand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door