Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#127549
Paul_Barte schreef: Uiteraard bestaan er zachtere botten. Wat dacht je van kip? Als je helemaal zachte wilt hebben pak je kippennekken die kun je zelfs met en goeie blender malen.
En een schepje gedroogde en gemalen eierschaal toevoegen is mischien ook een optie ;)
Hoi Paul,


Ik heb altijd gemalen (EKO) eierschalen staan. Ik kan het dan misschien afwisselen met calciumgluconaat.
Is een grote theelepel per dag genoeg voor een hond van 39 kg. V.w.b. het calciumgluconaat ben ik er uit 1000 mg per pond vlees.

Tot een paar maanden geleden kregen ze ook gemalen kip, maar ze bleven maar krabben en kwam er achter dat het ook aan de kip lag dus helaas.
Laatst gewijzigd door casangio op vr 16 jul 2004, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door casangio
#127551
Hitam schreef: Er zit ongeveer 1,5 gram fosfor in een pond vlees, kip ongeveer de helft.
Dus als je ongeveer een gram toevoegt moet het goed gaan.
Hartelijk dank voor je bericht.
Laatst gewijzigd door casangio op vr 16 jul 2004, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door