Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door flin
#1186154
knor schreef: KIVO niet compleet bv. runds is dus rundvlees MET gemalen bot hetzelfde als in de complete versie maar dan zonder de toevoegingen. Hoeveel bot er in zit weet ik dus niet want dat staat niet echt op de verpakking. Anders kijk een sop de site van kivo (http://www.kivo-petfood.nl) misschien wordt het dan duidelijker.
dit staat letterlijk op de site van KIVO:

KIVO Rundsvlees; Vers (diepgevroren) rundsvlees

  d'r staat toch nix bij, dat er bot in zou zitten....?
Door Ine
#1186195
flin schreef: dit staat letterlijk op de site van KIVO:

KIVO Rundsvlees; Vers (diepgevroren) rundsvlees

   d'r staat toch nix bij, dat er bot in zou zitten....?

Zou de hond al beter lopen en niet meer manken?
Ik lees alleen nog maar over voer, niets meer over de hond zelf.
Ik kan me niet voorstellen, dat een hond door het veranderen van voer, direct mank gaat lopen.
#1186288
knor schreef:
Hallo vanaalst,

Ik begrijp dat jij KIVO en de eigenaar kent?
Weet jij meer over de samenstelling van KIVO en dan met name of en hoeveel bot er zit in de complete en enkelvoudige versies?
geen idee, dan zou je hem even moeten bellen
in het gemalen spul zit geen bot!
Is gewoon gemalen rundvlees.
#1186290
de Meiden schreef: Snap je niet, valt toch allemaal onder de naam KIVO?
Compleet of enkelvoudig?
Het is de "merknaam".
niet dus, ieder artikel wat hij verkoopt noemt ie anders, kivo is compleet kip of compleet vis
gemalen rundvlees is zoals het hier staat
kennelworsten zijn gewoon kennelworsten..
Door Lizzy
#1186307
vanaalst schreef: geen idee, dan zou je hem even moeten bellen
in het gemalen spul zit geen bot!
Is gewoon gemalen rundvlees.
Nou, nu heb ik niet zoveel verstand van KVV, maar dit is dus ook wat ik al 10 jaar dacht. In dat enkelvoudige spul zit dus geen gemalen bot en dus blijf ik bij mijn mening dat jij (de TS) op zeer onverstandige wijze je hond wilt gaan voeren. Ik raad dat met klem af. En die opmerking van je fokker over eiwit: je hond gaat niet mank lopen van dierlijk eiwit... Het is natuurlijk verder aan jou wiens advies je op wilt volgen.

Ben het trouwens helemaal met Ine eens. Waarom aan de voeding gaan zitten morrelen zolang er niet eens een fatsoenlijke diagnose is gesteld?
#1196860
samenstelling kivo complete maaltijd:

kip-rund-pens-runderhart-runderlong runderlever rijst-groente-natuurlijke vitamines en mineralen.

ruw eiwit 15.5%  fosfor 0.19%
ruw vet      9.7%  natrium 0.32%
ruwe celstof 0.8%  magnesium 127mg/kg
ruwe as 2.3 %        zink 26mg/kg
calcium 0.39%        koper 2mg/kg
vocht  60 %
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door