Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#1180807
Hoe is het nu?

Voor zulke gevallen heb ik altijd Finidiar in huis (zowel voor de honden als voor de katten) van de DA en als ik dat niet had dan belde ik daar op zondag gewoon een DA voor, dan kan je het even gaan halen als ze op de praktijk zijn.
Arme hond die de bench onder poept en arm baasje om steeds die troep op te ruimen  :'(
Door lightning
#1180808
vannacht weer raak in de bench. hij wil nog steeds normaal eten (heeft hij vanochtend even niet gehad). niet ziek speelt geen koorts. alleen dat. maar inderdaad iedere keer ruimen word je niet vrolijk van en dan nog niet eens gesproken over die lucht jakkie
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1180811
Ik ben trouwens geen fan van loperamide. Diarree heeft duidelijk een functie, nl zo snel mogelijk een virus, bacterie of toxine lozen. Loperamide zorgt er voor dat de ontlasting langer in de darm blijft.
Door K&D
#1180843
De test kost maar 30 euro. Eén mailtje naar het Labo is genoeg om de prijs te laten bevestigen. ;)
Een heleboel mensen hebben inmiddels hun hond laten testen. Als je niet laat testen dan is het raadzaam de genoemde geneesmiddelen gewoon te vermijden. Dan loopt je hond geen enkel risico.
Een hond heeft het defecte gen, kan drager zijn of kan volledig vrij zijn.
Beterschap met je hond. Norit werkt trouwens ook vaak goed bij ons.
Door lightning
#1181556
hoe lang moet ik het aankijken eigenlijk? het is nu echt water dun sinds gisteren begonnen met okugest. hij is nog steeds niet ziek eet goed geen koorts speels. geen bloed bij de ontlasting. in totaal zit hij op 6 stuks okugest per dag.
Door Femke
#1181692
Als je hond niet ziek oogt, gewoon speelt, eet, geen koorts heeft en in zijn normale doen is dan zou ik het wel een paar dagen aan durven kijken. Waarschijnlijk is het gewoon een virus en dat heeft tijd nodig voor je hond er vanaf is.

Als je hond wel ziek wordt of niet meer eet of koorts heeft dan zou ik naar de DA gaan.
Door lightning
#1181727
ok dank je wel. dan kijk ik het nog even aan. word alleen vervelend iedere dag in bad zetten om zijn broek uit te spoelen maar goed. hij is inderdaad verder niet ziek ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door