Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#1173941
Breezer is niet helemaal lekkker. Gisterochtend gooide hij al z'n eten eruit. En gezien de hoeveelheid leek het wel alsof dat van de avond ervoor ook erbij zat. De rest van de dag was meneer lekker actief, en alleen een beetje aan de diarree. 's avonds weer zijn gewone portie eten gegeven, en afgelopen nacht heeft meneer dat er weer uitgegooid. Vanmorgen een klein beetje eten gegeven ivm de training, en verder was meneer lekker actief, nog wel diarree. Vanavond heeft hij weer z'n gewone portie gehad, hij had alles binnen gehouden dus dacht dat het wel los zou lopen. Maar vanavond heeft meneer binnen gepoept, en toen ik de derrie opgeruimd had, kwam ik terug had hij weer al z'n eten eruit gegooid. Heb het idee dat het door het schapenvet komt wat ik bij Herby vandaan heb. Heb daar een eetlepel met van die korrels door z'n voer gedaan nu een paar keer. Ik vermoed dat hij daar niet tegen kan. En vanmorgen heb ik dat nu ik er over nadenk niet gedaan, en toen hield hij het wel binnen. Verder is hij heel erg timide, buiten snuffeld ie wel en doet ie z'n ding. Maar eenmaal binnen haald ie nogal zwaar adem en ligt ie te bibberen. Verder heb ik hem net een koekje aangeboden om te kijken hoe hij zou reageren. Nou dat ging er letterlijk in als koek. En ook heeft hij zojuist aardig wat staan drinken. Heb hem in ieder geval afgeremd omdat ik geen zin heb om weer te dweilen. Ik kijk ff hoe we de nacht doorkomen, maar ik denk dat ik hem morgen maar steeds kleine beetjes voer ga geven. En dan kijken of het binnen blijft. Zal zo nog ff 2 okugest tabletjes in z'n mik duwen, en dan hopen op een rustige nacht.
Laatst gewijzigd door Breezer op zo 08 feb 2009, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#1174114
Ja hij heeft de hele nacht doorgeslapen, alleen vanmorgen om zeven uur heeft ie eerst al het water eruit gespuugd, het koekje was niet meer te traceren.
Daarna een enorme hoeveelheid spuitpoep toen ik net klaar was met m'n eerste dweilsessie. Dus kon weer aan de dweil. En dat allemaal op een nuchtere maag. Heb mijn portie dus al wel gehad vanmorgen.
Maar hij zeurde wel om eten. Dus heb hem een klein beetje gemalen vlees gegeven, GEEN schapenvet meer, en een beetje roosvicee stop erdoor. Meneer wilde ook weer de halve waterbak leeg drinken, maar dat heb ik gestopt na een aantal slokken. Ben wel gewoon gaan werken, vriendlief is thuis en die zou bellen als er wat aan de hand was.
Door Breezer
#1174173
Ja heb hem ook weer 2 tabletjes okugest gegeven. En heb vriendlief de instructie gegeven dat ook te doen mocht hij tussendoor wakker worden, of als hij vanmiddag wakker is. Hij heeft nachtdienst gehad dus ligt te slapen, Breezer ligt dan lekker bij hem op bed onder het dekbed.
Door tt-tjes
#1174579
Breezer schreef: Nou dan zal het bij Breezer ook wel 5 dagen duren. Die heeft chronisch een te lage weerstand. :-X :-\
Misschien is het dan wat om hem weerstand compositum te gaan geven?
Door Breezer
#1174827
Nou hij heeft de hele dag alles binnen gehouden. Op maandag avond eten we altijd bij m'n schoonouders, dus heeft hij een paar koekjes en een klein beetje yoghurt gehad. Omdat ik het idee had dat het eten van vanmorgen nog wel in de "weg" zit bij hem, heb ik hem vanavond nog maar een heel klein beetje vlees gegeven met wat roosvicee stop en 2 tabletjes okugest. Daarna zijn we een rondje wezen lopen, en z'n ontlasting wordt al ietsje beter. Ik vermoed toch echt dat het door de schapenvet komt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door