Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RupsenStorm
#1171823
*Evalien* schreef: ...Het is de ene keer wat erger dan de andere, ik zie haar ook helemaal niet wassen.
Ook dr pootjes enzo niet....
Ook Rups is geen wasser, dus ik help haar af en toe (niet elke dag hoor, meer eens per week/twee weken). Maar ik herinner me van Storm dat hij dat ook niet deed in het begin. Dat kwam vanzelf maar ik weet niet meer precies wanneer. Volgens mij kun je Kane zijn piemel beter spoelen met Echinacea Extra Forte van Bloem dat werkt als een trein. Doe ik bij Storm's puspiemel ook. Spoelen en de volgende dag is het weg tot de volgende teef weer langs fietste ;D
Ook mijn kater is geen uitbundige wasser. Dus het kontje van mij Kater Ra was ik ook af en toe met Lactacyd en dat gaat prima. Wel  weinig van gebruiken hoor.
succes!

edit : naam aangepast
Laatst gewijzigd door RupsenStorm op za 07 feb 2009, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Evie*
#1173738
Ik zat ook net te denken, bij kane duurde het ook lang voor die zich ging wassen
en nu is het net een wasserij  ;D
Ik heb spul om te spoelen maar dat vind ie echt heeeeeel erg, dan gaat ie heel hard gillen
zo erg vind ie het. Met een spuitje voorzichtig erin spuiten en zachtjes masseren en dan klaar.
Maar hij vind het zo erg dat ik het niet meer doe, met ringtraining mocht niemand meer bij
zn piele in de buurt komen of dook ie al weg. Kan er dus niet bij voor de shows.

Vandaag was saba helemaal schoon, dus er word stiekem wel gewassen, of door kane.
Hopelijk leert ze het snel zelf
Door RupsenStorm
#1173844
*Evalien* schreef: Ik zat ook net te denken, bij kane duurde het ook lang voor die zich ging wassen
en nu is het net een wasserij  ;D
Ik heb spul om te spoelen maar dat vind ie echt heeeeeel erg, dan gaat ie heel hard gillen
zo erg vind ie het. Met een spuitje voorzichtig erin spuiten en zachtjes masseren en dan klaar.
Maar hij vind het zo erg dat ik het niet meer doe, met ringtraining mocht niemand meer bij
zn piele in de buurt komen of dook ie al weg. Kan er dus niet bij voor de shows.

Vandaag was saba helemaal schoon, dus er word stiekem wel gewassen, of door kane.
Hopelijk leert ze het snel zelf
waar spoel je dat in godsnaam mee?
als je echinacea hebt gekocht moet het zeker wel verdund hoor :o
Door *Evie*
#1174912
Ik ga het eventjes opzoeken.....

Is spul moet je met een spuitje zachtjes erin doen, en dan masseren, is er speciaal voor.
Ben de naam eventjes kwijt, misschien heb ik het al weggegooit.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1174932
Ik zou geen lactacyd gebruiken, maar liever inderdaad echinacea. Lactacyd is dan wel pHneutraal, maar niet natuurlijk, dus de hulpstoffen kunnen nog wel een reactie opwekken....
Door *Evie*
#1174959
Zoeken zoeken zoeken en gevonden!

Het heet : Prepusol

De voorhuid van de reu is door zijn anatomie nogal eens een bron van infectie. Door de warme, vochtige omgeving krijgen bacteriën en schimmels hier een uitstekende kans om zich te vermeerderen. We zien dan vaak een druppel pus/etter bij de omslag van de voorhuid. Afgezien van het onsmakelijke gezicht is het irriterend voor de reu en zal hij zich voortdurend schoonlikken, waardoor er nog meer irritatie plaatsvindt.
Beide bestanddelen van Prepusol hebben een ontsmettende werking, waardoor de voorhuid gereinigd wordt en tevens wordt voorkomen dat de infectie na het stoppen van de behandeling zich direct weer voordoet.
Inhoud: flacon á 120ml. met 10ml. spuit en 12 opzetstukjes.
Werkzame stoffen: chloorxylenol en natriummedetaat.
Door RupsenStorm
#1175441
*Evalien* schreef: Ik ga het eventjes opzoeken.....

Is spul moet je met een spuitje zachtjes erin doen, en dan masseren, is er speciaal voor.
Ben de naam eventjes kwijt, misschien heb ik het al weggegooit.
ok en dan trek ik de voorhuid ook nog naar voren zodat ik niet met het voorkantje van de spuit zijn eikel kan raken.
Door pallas
#1175451
*Evalien* schreef: Ik zat ook net te denken, bij kane duurde het ook lang voor die zich ging wassen
en nu is het net een wasserij  ;D
Ik heb spul om te spoelen maar dat vind ie echt heeeeeel erg, dan gaat ie heel hard gillen
zo erg vind ie het. Met een spuitje voorzichtig erin spuiten en zachtjes masseren en dan klaar.
Maar hij vind het zo erg dat ik het niet meer doe, met ringtraining mocht niemand meer bij
zn piele in de buurt komen of dook ie al weg. Kan er dus niet bij voor de shows.

Vandaag was saba helemaal schoon, dus er word stiekem wel gewassen, of door kane.
Hopelijk leert ze het snel zelf

Bij Didot heb ik één keer prepusol gebruikt.

Gillen!!!! :o :o :o
En een dag niet durven plassen omdat het zon zeer deed! Bij elke plas was het weer gillen. :'(
Die troep gebruik ik dus nooooit weer!
Ik hou het bij goed  buik spoelen met water na het wandelen en als het echt nodig is lauw gekookt water om de puppiem te spoelen.
Hij heeft er gelukkig bijna nooit meer last van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door