Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
345
68%
Gebruikersavatar
Door Nitus
#125211
Hier een stel Rottweilers, waarvan de één nog nooit hondenpoep heeft gegeten (reu) en de ander (teef) in haar brokkentijd weleens, maar niet vaak. Nu eten ze alleen nog maar paardenpoep als ik ze vergeet te belonen wanneer ze er naast staan terwijl ze het nIEt opeten ;D. Abby (brokken, teef) at altijd heel veel hondenpoep :-X, en bij haar moest je altijd heel goed opletten om het te voorkomen. Helaas leeft ze niet meer :'( en kan ik geen vergelijking maken met het voeren van vers.
Misschien is het ook handig om te kijken of het poep eten meer bij teven als bij reuen voorkomt? Hier dus 2 teven die poep aten en we hebben 3 reuen gehad die geen van allen hondenpoep aten.
#125243
Bij mij deden ze dat met brokken, en nu met vers ook nog. Dus..maakt hier geen verschil. Ook de poep die ze eten, maakt niet uit. Van versetende honden en van brok etende honden.
Ik denk dat ze het gewoon lekker vinden.
Door lekker kort
#125281
tja ik kan niet kiezen, die van mij eten gecombineerd, maar het poepvreten is sinds kort nihil, ze eten al gecombineerd vanaf dat ik ze heb.

Het zijn boeven letterlijk en figuurlijk.
Door Sam
#125308
Sam (Golden Retriever Reu) heeft nog nooit honden-/katten- of mensenpoep gegeten. Hij eet brokken.
Voor de statistieken heb ik er nog wel een paar:
* broertje van Sam (natuurlijk ook Golden Reu!!) ook nooit (eet ook brokken)
* mijn vorige hond (Golden teef) heeft in het begin (denk 1e jaar) vooral kattenpoep gegeten (diner en later brokken;
* hond v/d buren (Labrador teef) eet honden- en kattenpoep (brokken).
* hond vriendin (Labrador teef) at tot zo'n 2 maanden terug honden- en kattenpoep. Na het geven van iedere dag 1 eierkoek is dit nu helemaal over. (brokken)
* hond kennissen (Labrador reu) eet alle stront die hij tegenkomt. (brokken). Eierkoeken werken bij hem weer niet.
Ben wel heel erg benieuwd of je er iets uit kunt halen want het is voor velen toch wel een heel vervelend probleem (vooral de stank uit hun bekkies!!).
Succes ermee en ik vind het een goed initiatief!!
Door avalon
#125326
Die basset van ons die vreet zowat alle soorten poep en ook beesten in vergaande staat van ontbinding :-X De retriever niet (alhoewel konijnen, paarden en geitenkeutels). Dit is altijd zo geweest toen ze brok aten en nu ze vers eten.
Door Ineke
#125351
Mijn honden hebben als pup allebei poep gegeten. Net als alle pups die alles van de straat opeten. Bij Mufasa was kattenpoep favoriet.

Ik heb ze dat afgeleerd en daarna hebben ze het nooit meer gedaan. Niet op brokken en ook niet nu ze vlees krijgen.
Ze worden natuurlijk wel besnuffeld, maar ze eten er niet van.

Paardenmest e.d. wel, maar de vraag was hondenpoep.
Laatst gewijzigd door Ineke op zo 11 jul 2004, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yalla
#125355
Ik vind het een beetje lastig kiezen, want voor mij gelden twee antwoorden:
* ze deden het NIET toen ze op brokken zater
* ze eten alle van brokken-etende honden
Dus wat moet ik nou invullen?
Laatst gewijzigd door yalla op zo 11 jul 2004, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#125357
Ik mis eigenlijk nog de reactie anders, maar ik heb nu gekozen voor ja...toen ze brokken aten.
Mijn honden (amerikaanse cocker spaniels) hebben op een ergelijke manier poep gegeten (van de eigen roedelgenoten) toen ze 4 maanden brokken kregen.
Toen ze rodi kregen was er 1 die het heel af en toe deed. Nu op CB zie ik het eigenlijk niet, of heb ik het nog niet gezien.
Door Erna
#125359
Ik heb nee ingevuld maar das niet helemaal eerlijk.

Toen ze brokken aten vraten ze allemaal zo nu en dan poep van andere honden.

Nu ze op vers zitten doen ze het eigenlijk niet meer behalve in bijzondere gevallen.

Rapsody, onze basset van 11 jaar oud eet haar eigen poep op. Dit heeft ze gedaan zolang als ze bij ons is, nu 2,5 jaar. Omdat deze hond 8 jaar van haar leven in een hok heeft gewoond en weinig verzorging heeft gehad vermoeden wij dat dit een gedragsprobleem is en niets te maken heeft met voedingstekorten of iets dergelijks. Ze is trouwens ook niet zindelijk en piest waar ze staat als je niet oplet.

We merken ook dat de zogende teven ondanks dat ze heel veel te eten krijgen een rondje tuin doen om poep te eten. Wanneer de puppies weg zijn stopt dit gedrag.

De andere honden eten nooit poep.
Door Diegel
#125371
Mijn witte herder (BARF) at wel af en toe hondepoep toen ze pup was. Nu is ze er totaal niet meer in geinteresseerd.., ze wil alleen maar even snuffelen wat die poep te vertellen heeft...
Wel vindt ze het heerlijk om met grote brokken koeiemest door te tuin te lopen sjouwen!
Door dana
#125380
Mijn hondjes hebben gelukkig nog nooit hondenpoep gegeten.
Cavalier en shih tzu die allebei vanaf pup vers krijgen.
Ook mijn helaas overleden honden , yorkie - shih tzu en staffie , aten geen hondenpoep.
Wel eten ze als ze de kans krijgen die groene drolletjes van watervogels en paardenpoep maar daar steek ik altijd een stokje voor >:(.
Zoë was als pup heel erg met het eten van die vogelpoep met als gevolg dat ze er van aan de race ging.
Zoë is ook niet vies van kattenpoep :-X maar de bakken staan hier zo dat ze er niet bij kan.
Door Lizzy
#125392
Zo! Al een hoop reacties gehad zeg. Geweldig. Ik maak deze even sticky in de hoop dat er nog meer reacties komen. Misschien kunnen we er iets uit op gaan maken!

Het is heel vervelend trouwens, maar eenmaal ingevuld en verstuurd kun je niks meer veranderen aan de poll. Ik kan dus nu niet ANDERS, NL.... erbij zetten, maar dat had inderdaad een goed idee geweest.

En Yalla, mag ik jou vragen in te vullen "Ja, sinds ze vers eten"? Want ik vind dat erg apart/bijzonder terwijl het poep eten van brokhonden me niet zo uitzonderlijk lijkt (vanwege de smaak en geurstoffen die sommige brokken bevatten - als je dan als hond poep wil eten, dan van de brokvretende hond, denk ik).
#125408
Mijn hond (jack russell) eet geen poep alleen toen hij nog prins brokken (procare super) zat at hijpoep. Op geen enkele andere brok had hij dat en ook niet nu hij op versvlees zit.

sandra
Door Francisca
#125412
Mika eet dus sinds hij kvv krijgt zijn eigen poep als ik niet oplet.Ik moet er wel bij zeggen dat Mika erg schoon is hij poept zelfs niet op ons straatje. ;D
Onze vorige Cairns ( brokken ) aten wel altijd kattepoep :-X :-X en paardepoep.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door