Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ilovegoldenretrievers
#1164837
Mijn golden retriever, teefje is deze week loops geworden. Echter bloed ze niet veel of houdt ze zich goed schoon, was de vorige keer ook zo. Ik heb dus nog niks gevonden op de vloer, geen druppel. Nu heb ik dinsdag een wc-papiertje tegen haar ding aangedaan en daar zat een heel klein beetje afscheiding aan. Vandaag ook weer een doekje er tegen aangedaan en ik zag echt bloed, maar nog niks op de vloer. Nu een vraag is, komt het door de rauwe voeding dat ze minder bloeden of heb ik nu eenmaal een schone hond.

Mijn hond wordt de volgende loopsheid gedekt, ze is al getest hd A en ed 0-0 en de ogen zijn voorlopig vrij. Ik denk dat ik dan de beste dag van vruchtbaarheid maar laat testen bij een dierenarts. Want ik weet het echt zo niet meer. Oh, de dekreu is natuurlijk ook getest en komt bij een goede fokker vandaan. Is super belangrijk.

Iemand zei tegen mij dat de hond pas loops is, als je de eerste druppel hebt gezien op de vloer. Maar dat is juist net het probleem die heb ik nog niet gezien. Op de training mag mijn hond de tweede week van de loopsheid niet komen, ik zelf denk dat ik dus vanaf dinsdag moet rekenen.

Hoe is de loopsheid bij jullie teefjes.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op vr 30 jan 2009, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1164867
Julia2005 schreef: Mijn golden retriever, teefje is deze week loops geworden. Echter bloed ze niet veel of houdt ze zich goed schoon, was de vorige keer ook zo. Ik heb dus nog niks gevonden op de vloer, geen druppel. Nu heb ik dinsdag een wc-papiertje tegen haar ding aangedaan en daar zat een heel klein beetje afscheiding aan. Vandaag ook weer een doekje er tegen aangedaan en ik zag echt bloed, maar nog niks op de vloer. Nu een vraag is, komt het door de rauwe voeding dat ze minder bloeden of heb ik nu eenmaal een schone hond.

Neuh, hier loopt er momenteel eentje plassen te lekken, doet ze altijd, een andere is iets schoner op zichzelf waardoor het wel nog het een en ander in haar pruik hangt, maar op de vloer is het alleen van die andere.

Mijn hond wordt de volgende loopsheid gedekt, ze is al getest hd A en ed 0-0 en de ogen zijn voorlopig vrij. Ik denk dat ik dan de beste dag van vruchtbaarheid maar laat testen bij een dierenarts. Want ik weet het echt zo niet meer. Oh, de dekreu is natuurlijk ook getest en komt bij een goede fokker vandaan. Is super belangrijk.

Als je geen dekreu in de buurt hebt die jou aanwijst wanneer je teef dekrijp is dan zou ik even progesteron laten prikken.

Iemand zei tegen mij dat de hond pas loops is, als je de eerste druppel hebt gezien op de vloer. Maar dat is juist net het probleem die heb ik nog niet gezien. Op de training mag mijn hond de tweede week van de loopsheid niet komen, ik zelf denk dat ik dus vanaf dinsdag moet rekenen.


De eerste dag van de loopsheid is de dag dat jij hopenlijk de eerste druppen ziet en of die nu op de vloer ligt, of op een tissue of op je driezitsbank dat maakt niet zoveel uit, bloed is bloed ;D

Hoe is de loopsheid bij jullie teefjes.

Enerverend ::)
Door ilovegoldenretrievers
#1164871
Dat progesteron testen was ik al van plan. Ik weet het zo echt niet. Mijn golden kan gewoon nog op de bank liggen, geen druppel, maar wel op het wc-papiertje. Ze houdt zich gewoon goed schoon, denk ik.
Door Moos
#1164885
Sommige teven bloeden volgens mij vrijwel niet (en dan heb je echt de tissue test nodig), en sommige spetteren lekker tegen de broek aan ;D
Vera is 11 maanden en net voor het eerst loops geworden (ook een Golden). Ze bloedt gemiddeld denk ik; ik vind wel wat plekjes in huis, maar steeds minder omdat ze na een dag of 2-3 doorhad dat ze zichzelf ook schoon kon houden, en dat doet ze nu heel ijverig (en anders helpt haar grote kleine zus ook wel even een handje. Gaat ze onder Vera staan, en even soppen :-X ;D).

Eigenlijk valt het me tot nog toe alles mee. We gaan heel vroeg even lekker rennen op het overzichtelijke veld, en verder twee lange flexi wandelingen door de buurt. Nog geen andere hond tegengekomen deze week, en dat hoop ik nog twee weken zo te houden ;D
Laatst gewijzigd door Moos op vr 30 jan 2009, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door