Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#1165440
Pauline schreef: Dat ga ik dus ook zeker doen. De 11e ga ik afspreken hoe en wat en..... (wat ik nooit van mezelf had gedacht, heb er bij Sammie zelfs nooit over nagedacht... :-[ :-[ :-[) ik wil bij hem blijven totdat ze hem onder narcose gaan brengen. No way dat ik hem achter ga laten bij de DA.... :-[
Dit kan als je het de dierenarts heel duidelijk maakt. Wij doen ook niet anders en daar hebben ze maar genoegen mee te nemen.
In Sleeuwijk is een kliniek ( wel ver van jou vandaan) die daar geweldig mee om gaan en je kunt zelfs mee kijken door een glazen deur en er gelijk weer bij in de uitslaapkamer. Ook zijn ze 24 uur per dag bereikbaar. Ideaal.
Bij een andere dierenarts hebben we gevraagd of hij wilde bellen wanneer er geopereerd zou worden zodat wij er gelijk naar toe konden en erbij bleven.
Is maar een tip :-*
Door Eef+Stippels
#1165559
Truus schreef: Dit kan als je het de dierenarts heel duidelijk maakt. Wij doen ook niet anders en daar hebben ze maar genoegen mee te nemen.
In Sleeuwijk is een kliniek ( wel ver van jou vandaan) die daar geweldig mee om gaan en je kunt zelfs mee kijken door een glazen deur en er gelijk weer bij in de uitslaapkamer. Ook zijn ze 24 uur per dag bereikbaar. Ideaal.
Bij een andere dierenarts hebben we gevraagd of hij wilde bellen wanneer er geopereerd zou worden zodat wij er gelijk naar toe konden en erbij bleven.
Is maar een tip :-*
Inderdaad, je moet het duidelijk vooraf bespreken, anders kunnen ze wel weigeren.
Bij ons weigerde eerst de assistente ook, maar toen ik het besprak met de da, mochten we bij ze blijven tot ze helemaal onder narcose waren. Helaas belden ze beide keren te laat voor het ontwaken, want ze waren al wakker...
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1165633
Pauline schreef: Dat ga ik dus ook zeker doen. De 11e ga ik afspreken hoe en wat en..... (wat ik nooit van mezelf had gedacht, heb er bij Sammie zelfs nooit over nagedacht... :-[ :-[ :-[) ik wil bij hem blijven totdat ze hem onder narcose gaan brengen. No way dat ik hem achter ga laten bij de DA.... :-[
En gelijk heb je!  :-*

De laatste keer dat Tristan onder narcose moest (een jaar geleden) heeft hij z'n eerste prikje in de behandelkamer gekregen. Daarna ben ik met hem in de wachtkamer gaan zitten (was helemaal leeg) tot hij in slaap viel. Hij wilde er in eerste instantie niet aan toegeven, totdat ik hem op schoot nam en hij lekker met z'n koppie op mijn schouder wegdommelde. Toen hij vast sliep heb ik hem aan de da. gegeven. Ik had eigenlijk niet eens van tevoren overlegd  :-\  maar het is gelukkig altijd zo gegaan als onze honden onder narcose moesten.  :)
Door tt-tjes
#1165682
Zo was het bij Balou ook toen hij de operatie aan zijn poot had. Hij kreeg de spuit terwijl hij bij mij op schoot zat en ze namen hem pas mee toen hij volledig onder zeil was.
Door Femke
#1165718
bij onze dierenkliniek doen ze er ook niet moeilijk over, maar je moet het wel aangeven. Standaard procedure voor een operatie is om 8 uur brengen, vóór het spreekuur zeg maar. Maar ik heb zelf aangegeven dat ik liever kort voor de ingreep wilde komen, en toen mocht ik om 10 uur komen (na spreekuur). Dan krijgen je honden idd een spuitje om te slapen en mag je er bij blijven tot ze onder zeil zijn.
Ik vind het altijd erg naar als ze je hond op komen halen met zo'n karretje, maar misschien doen ze dat bij Joep niet omdat hij niet zo groot is...
Door ulla
#1165795
Bij ons in de praktijk willen ze graag dat je erbij blijft tot ze onder zeil zijn.
Daarna helpt mijn man met optillen en op de operatietafel leggen.

Ik wil je veel sterkte wensen met Joep, ik vind het er ook als een wrat uitzien.
Door RupsenStorm
#1165804
wat een prachtige scherpe foto, erg goed te zien. Het ziet er inderdaad uit als een wratje. Ik zou hem ook weg laten halen. Sterkte met wachten tot de 11e
Door sandrra
#1165837
Bij ons mag je er bij blijven totdat ze helemaal weg zijn. Of je bij een operatie mag blijven weet ik eigenlijk niet.
Toen Khami onder narcose moest zat ik er zelfs met alle drie de kids bij die vakantie hadden. Ze hebben Khami toen heel zachtjes in slaap gezongen. ( en moeders bleef stoer met haar zonnebril op zitten om haar tranen te verbergen  :-[)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1166016
Lief dat jullie zo meedenken. Ik hoor wel wat de DA zegt, denk niet dat het een algemene vraag is...., maar om eerlijk te zijn heb ik er bij Sammie ook nooit over nagedacht om erbij te blijven. Ik ging hem altijd wel direct ophalen als ie ook maar weer iets bij was, maar dat moest ook wel omdat Sammie een erg moeilijke hond was (understatement.....).

Onze Joep zal er (denk ik) niet zo heel erg van onder de indruk zijn als ie eerst alleen moet zijn bij de DA, maar ik ben er zelf wel van onder de indruk..... :-[ :-\ Ik wil ons kereltje graag op het laatste moment brengen en ik overleg het met hem. Ik weet zelfs nu al dat als het geweigerd wordt, ik gewoon een andere DA zoek die het wel goedkeurt. ;)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1168317
het lijkt inderdaad een wrat. Boomer had een wrat op haar onderlip en die is er na een aantal weken vanaf gevallen. De dierenarts zij toen dat het soms nog wel langer duurt. Zal als ik morgen op m'n eigen pc zit kijken of ik nog een foto kan vinden. Succes morgen!!!
Door cj
#1168338
Dag Pauline, ten eerste veel sterkte met Joep. Ook ik heb een teckel Joep, die vorig jaar onder narcose moest. Met de DA afgesproken dat ik zowel bij de narcose als bij de tegennarcose wilde zijn, om hem veiligheid te bieden. Joep is een herplaatser en was pas een paar dagen bij ons in huis. Mijn DA vond het wel een mooi verzoek en ik heb na de tegennarcose, Joep in mijn armen genomen en 'm rustig bij laten komen. Het bijkomen uit de narcose is wel een akelig gezicht, maar ik weet nu dat ik het de volgende keer weer zo zou doen.
Gr Saskia
Door sandrra
#1168546
Fijn dat je morgen al terecht kan. Je kan t maar achter de rug hebben.
Sterkte morgen
Door RupsenStorm
#1168552
Pauline schreef: Het bezoekje aan de DA is vervroegd, het is morgenvroeg om half negen!
dat is fijn dan heb je het ook maar gehad. Sterkte vanacht en morgen :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door