Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nikki033
#1163211
Ik heb 3 honden en zit er aan te denken om ze visolie capsules te geven maar is dit ook nodig!!!

Ik heb een Berner Sennen van 34kg. Ze eet 500gr Bibi en 250gr Smuldier per dag.
Mijn XStaff/Rott is 24kg en hij eet 400gr Bibi en 150gr Smuldier.
Mijn X weegt 5kg en zij eet 100 tot 150gr Bibi op een dag.
Smuldier geef ik als afwisseling en vaak is het ook alleen Bibi.

De 2 grote honden krijgen dagelijks 1 tabl. gluco.chon/MSM (500/50/200 per tabl)
BS krijgt dit ivm ED en Incongruentie en is hiervoor geopereerd (artrose ?)
XStaff/Rott krijgt dit eigenlijk zo maar.

Nu heb ik visolie caps in huis van het Kruidvat..
Samenstelling per  2 caps.:
2000mg visolie, 18%EPA/12%DHA
Ingrediënten:
visolie, gelatine, glycerol en water

Is het nodig om mijn honden visolie te geven?
Welke?
En Hoeveel?

Sorry voor al deze vragen maar wil het beste voor mijn barrels
Laatst gewijzigd door nikki033 op wo 28 jan 2009, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1163505
Wanneer je honden voornamelijk Smuldier eten waar kip/rund in zit en wanneer je ze geen voedingsmiddelen geeft zoals vette vis, gemalen rauwe noten, gemalen bladgroente: dan krijg je hond vrij veel omega 6 vetzuur binnen en bijna geen omega 3 vetzuur. De balans raakt dan verstoort en dat zie je gemiddeld genomen het eerst aan de vacht. Honden met vacht of gewrichtproblemen, kun je dus rustig wat visolie geven. Ik zou de helft geven van de mensen dosering.
Door Decibels
#1163836
hier krijgen ze elke week 1 á 2 keer een vis-oliecapsule (hema) en 1x in de week een kwart blokje schapenvet.
Door Lizzy
#1164453
Ik weet niet waarom je schapenvet geeft? Schapenvet in blokjes is namelijk altijd verhit geweest en echt ronduit ongezond. In vlees zit al voldoende vet en schapenvet is echt een toevoeging die geschrapt kan worden. Minder ongezond vet is dan rauw schapenvet. Dat is nierbekken vet en wordt altijd in de vriezer bewaard. Maar dat type vet... Ja, ook dat vind ik zinloos om toe te voegen.... Gewoon rauw vers vlees, inclusief het vet dat er wel eens bij zit, bij pens, nier, hart, etc. is voldoende. Schapenvet voegt ook qua omega's niks nuttigs toe.
Door Decibels
#1164543
Lizzy schreef: Ik weet niet waarom je schapenvet geeft? Schapenvet in blokjes is namelijk altijd verhit geweest en echt ronduit ongezond. In vlees zit al voldoende vet en schapenvet is echt een toevoeging die geschrapt kan worden. Minder ongezond vet is dan rauw schapenvet. Dat is nierbekken vet en wordt altijd in de vriezer bewaard. Maar dat type vet... Ja, ook dat vind ik zinloos om toe te voegen.... Gewoon rauw vers vlees, inclusief het vet dat er wel eens bij zit, bij pens, nier, hart, etc. is voldoende. Schapenvet voegt ook qua omega's niks nuttigs toe.
Dat het verhit is wist ik wel (hoe krijg je het anders in blokjes..;-) Maar volgens de verpakking zitten er verder geen toevoegingen in. Ik geef de blokjes met zeewier. Schapenvet is ook goed voor de darmen (zo zeggen ze)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door