Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#124195
dana schreef: Bedankt voor jullie antwoorden .
Lizzy ik zit er dus ook mee dat ik dat blik zooi vindt :-
Het IS zooi! En houd je aan hetgeen Ordell schrijft vast: hij heeft geen blikzooi gegeven en zijn Gino heeft geen gruis meer!
Door Ordell
#124204
Lizzy schreef:

;D ;D ;D
;D ;)

Ik zou beginnen met zure Vitamine C of Cranberry en dan na een paar dagen kijken of de PH gezakt is. Die moet normaal tussen de 6-7 liggen. Wanneer dit niet het geval is dan gaf ik hem voor de zekerheid toch een antibiotica-kuur omdat het gruis de blaaswand irriteert en zo licht ontstoken kan zijn. Ook gedijen bacterien goed in een urine van 8 of 9 dus al met al 2 redenen die een ontsteking zouden kunnen veroorzaken. Mocht je een antibiotica-kuur geven vraag dan naar "Clavubactin". Altijd beginnen met 14 dagen lang en als de PH dan nog iets te hoog is even de urine laten centrifugeren en controleren en nog een week langer AB geven. Gewoon op vers vlees laten staan in combinatie met vit C of Cranberry en het zou me verbazen wanneer het niet binnen een maand geheel over is.
Laatst gewijzigd door Ordell op vr 09 jul 2004, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dana
#124222
Lizzy en Ordell en alle anderen jullie steken me wel een hart onder de riem hoor , bedankt.
Ik ga maandag bij mijn da langs om met hem te overleggen wat Ordell voorsteld en mijn meisje krijgt gewoon lekker haar bibi ipv die blikmeuk .
En nu maar hopen dat ze snel van die ellende verlost is .
Door Truus
#124230
Ja fijn he, als je zo geholpen wordt :D.

Ordell...nog even een vraagje, waarom alleen Clavubactin?
Laatst gewijzigd door Truus op vr 09 jul 2004, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#124238
Truus schreef: Ja fijn he, als je zo geholpen wordt :D.

Ordell...nog even een vraagje, waarom alleen Clavubactin?
Omdat Tannetje toen tegen mij zei dat dit een goede Antibiotica is voor dit soort gevallen. En omdat zij dierenarts is en ik niet geloof ik haar.. ;D. Die naam van die kuur heb ik toen onthouden en dat komt nu goed uit... ;)
Door Truus
#124242
Ordell schreef:
O.K. Ik had het ook al opgeschreven ;) Je weet maar nooit.

Omdat Tannetje toen tegen mij zei dat dit een goede Antibiotica is voor dit soort gevallen. En omdat zij dierenarts is en ik niet geloof ik haar.. ;D. Die naam van die kuur heb ik toen onthouden en dat komt nu goed uit... ;)
Door Ordell
#124249
dana schreef: Lizzy en Ordell en alle anderen jullie steken me wel een hart onder de riem hoor , bedankt.
Ik ga maandag bij mijn da langs om met hem te overleggen wat Ordell voorsteld en mijn meisje krijgt gewoon lekker haar bibi ipv die blikmeuk .
En nu maar hopen dat ze snel van die ellende verlost is .
Je moet niet verbaasd zijn wanneer die DA hier niet blij mee zal zijn. Daar moet je je dus niets van aantrekken, want als jij het zo wil gebeurt het gewoon zo. In mijn geval hadden ze ook al de zak blaasdieetbrokken op een tafeltje klaarstaan. Echter mijn DA volgde het verhaal wel en bleek dus later ook niet zo heel kapot te zijn van dieetvoer. Dus maar weer teruggezet op zijn pallet en ik heb hem daar nog bij geholpen ook. Weg is weg zeg ik altijd maar... ;D ;)
Door dana
#124251
Ik print het uit Ordell en laat het lezen aan hem ;D
Hij vind me toch al een eigenwijs als het om mijn beessies gaat want ik ben altijd wel in voor een discussie ;)
Gelukkig is hij wel altijd voor rede vatbaar dus ben benieuwd, zal hem gelijk de link van barfplaats geven ;
Ik wil nu elke week tot het over is Daan haar urine na laten kijken...ga nu op pad voor de vitamine en cranberry...thanks ;)
Door dana
#124310
Nog even een vraag ...
Heb cranberry capsules gehaald van 200mg en vitamine c 500 mg . Hoeveel kan ik haar nu het beste geven ??
Door Lizzy
#124320
dana schreef: Nog even een vraag ...
Heb cranberry capsules gehaald van 200mg en vitamine c 500 mg . Hoeveel kan ik haar nu het beste geven ??
Dat is altijd lastig te zeggen omdat een hond aan de diarree gaat wanneer hij teveel vitamine C krijgt. Kun je de tablet in 2 stukjes breken? Ik zou dan even beginnen met een halve tablet (vandaag) en morgen weer een halve tablet. Als ze geen diarree krijgt, morgen gewoon een hele geven en kijken hoe dat gaat. Als ze daar diarree van krijgt, weer terug naar een halve tablet.

Misschien dat je volgende week even moet kijken of je pH waarde stripjes kunt bestellen bij de apotheek (stripjes van bijv. pH 4.5 tot pH 10.0 - waar je dus deze waardes mee kunt meten). Macherey-Nagel maakt deze stripjes en een apotheek (als ie een beetje mee wil helpen) kan ze bestellen hoor!
Door dana
#124324
Bedankt voor de tip van de stripjes.
Veel makkelijker om het zelf te kunnen meten.
De vitaminepillen kan ik makkelijk breken dus geef haar nu een halve.
En die cranberry kan ik daar een hele van geven.. er staat op het potje dat je als mens ;D als de blaas steun nodig heeft 3 keer daags 2 capsules moet nemen.
Dus 1 per dag lijkt me niet te veel .
Door Lizzy
#124339
dana schreef: Bedankt voor de tip van de stripjes.
Veel makkelijker om het zelf te kunnen meten.
De vitaminepillen kan ik makkelijk breken dus geef haar nu een halve.
En die cranberry kan ik daar een hele van geven.. er staat op het potje dat je als mens ;D als de blaas steun nodig heeft 3 keer daags 2 capsules moet nemen.
Dus 1 per dag lijkt me niet te veel .
Oh, OK, ik dacht dat je pillen had waar beide vitamine C en Cranberry in zat. Niet dus ;D. OK, ik zou dan 250 tot 500 mg vitamine C geven en 2 maal per dag 1 capsule Cranberry (jij hebt maar een klein hondje) en dan even de ontlasting in de gate houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door