Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
#9023
Er zijn hele goedkope digi's hoor,ik heb er zo één die zijn prima voor foto's op je pc om af te drukken zijn ze minder je kunt ze dan niet groot afdrukken.Die van mij is een trust en je kan pas zien welke foto's je hebt gemaakt als ze op je pc staan ,maar in iedergeval heb je digi foto's.ik zou je dan wel aanraden omdat ik niet aanneem dat je daar aan de pc met brander kan om een extra geheugen kaartje erbij te kopen.
Die website komt wel goed hoor en is nog gratis ook  ;D
Door kniertje
#50850
:DHallo allemaal!
Ben net weer terug uit Thailand en heb het f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h gehad. Ondanks het feit dat de organisatie niet optimaal was....(zacht uitgedrukt).......en er voor ons, vrijwilligers helemaal NIETS geregeld was, hebben we toch nog door keiharde inzet heel erg veel honden en katten kunnen castreren en steriliseren. Dit deden we bij tempels en aan het strand. Ik heb er ontzettend veel gezien en geleerd. De situatie daar is erg triest, er zijn ontzettend veel zwerfdieren, zitten onder de schurft en vlooien, hebben vaak zelfs helemaal geen vacht meer, en hebben vaak wonden, lopen mank en velen van hen hebben tumoren aan hun geslachtsorganen, iets wat zich uiteraard razendsnel verspreid tussen de honden...
Maar we hebben veel goed werk kunnen verrichten en ik zie de toekomst niet somber in. Van de lokale bevolking hebben we gehoord dat in de laatste 8 jaar de hoeveelheid zwerfdieren 3x zo weinig is als daarvoor. Dat geeft moed. Toch moet er nog veel gebeuren en ook qua educatie. Dat moet al bij jonge kinderen beginnen, want de mensen hebben een heel andere houding ten opzichte van dieren dan die van de meesten van ons. Daar worden heel veel dieren vergiftigd, en dat mag, want dan kiest een dier er zelf voor.................nou jaaaaa!!!! Via het project worden er ook honden aangeboden ter adoptie en overgevlogen naar Nederland. Eind dit jaar ga ik er weer naartoe. Ik heb samen met een collegadierenarts ook een andere organisatie geholpen met het opstarten van een mobiele kliniek namelijk, (PAWS), en daar willen we graag 3 weken of meer (? ;o)) komen helpen, als ze het een beetje op poten hebben. Ze waren erg enthousiast over ons. Verder hebben we een kijkje genomen bij het Gibbonsproject. In Thailand worden namelijk oa. gibbons als huisdier gehouden, bizar maar waar. Ook ben ik ze tegengekomen toen we ergens in een bar ´s avonds wat aan het drinken waren, de eigenaar (Thai) vraagt dan of je z´n aapje wil vasthouden voor wat geld....... Heel triest. Het Gibbonsproject vangt deze dieren op, checkt hun gezondheid, neemt bloed af ter controle op bepaalde ziektes en laat ze wennen aan soortgenoten. Na een aantal maanden kunnen ze dan als alles goed gaat weer vrijgelaten worden. Ik zou er graag als dierenarts ook een aantal weken komen werken.
Maar we hebben uiteraard niet alleen gewerkt, we hebben ook heel veel gedoken in onze vrije tijd, het is een van mijn verslavingen. De onderwaterwereld is er namelijk ook schitterend. Ben heel wat leopardsharks tegengekomen!!! Voor herhaling vatbaar dus, maar eerst op zoek naar een baan, een waarneming, hoewel het nog steeds erg moeilijk is om iets te vinden....we´ll see. Als je nog iets weet, ik hou me van harte aanbevolen!

Groetjes, Knier
Gebruikersavatar
Door sylvia
#51791
Haaaa Knier,ik had je al een pb gestuurd en nu vindt ik dit bericht. :D Heb je nog een dagboek bijgehouden ,en fotooooooooos willen we zien ;D
Tis wel triest he hoe die honden het daar hebben ,dat is een wereld van verschil met de honden hier.
Zo te lezen heb je het heel erg naar je zin gehad.
Helaas kan ik je niet aan een waarneming helpen,maar misschien een ander wel,zou helemaal geweldig zijn.
Nou ik ben benieuwd naar je dagboek en foto's.
Groetjes Sylvia
Door Paul_Barte
#51797
Hoi Kniertje,

Welkom terug in ons koude kikkerlandje ;D

Erg leuk dat je ons op de hoogte brengt van je ervaringen in Thailand!!

Als dierenliefhebster moet het je vreselijk tegen de borst stuiten hoe andere culturen met ons dierbare bezit omgaan maar ik las dat ondanks dat dat je een hoop goeds en fantastisch werk hebt verricht!!

Groots.....een ervaring rijker die ze je nooooooooit meer kunnen afpakken wat er ook gebeurd ;)

Hopelijk vind je snel een plekkie waar je helemaal op je plaats bent en waar je al je kennis in de praktijk kunt gaan brengen.

Ben jaloers op je duikervaring in Thailand want dat is toch wel een heel tikkie anders dan hier in de Beldert ;D
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op di 10 feb 2004, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sandra K
#51908
Hoi,

Ben misschien wat te laat met mijn reactie, maar zit pas op dit forum. Ik heb zelf een kruising tussen een Border en een Parson, gelukkig zonder Spike's disease. Maar ken je het forum van de Border Terrier vereniging. Hier wordt veel info op uitgewisseld. O.a. ook door eigenaren van honden met de ziekte.

http://borderterrier.messageboard.nl/forum/index.php

Sandra
Door avalon
#53787
Heb vandaag de hondenmanieren gehad en daar staat ook een heel verhaal in van spikes disease bij border terrier.
Laatst gewijzigd door avalon op za 14 feb 2004, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#69701
Kniertje,
Mijn naam is Joke Miedema, de eigenaresse van Spike. Ik werd door Sylvia attent gemaakt op je vraag over Spike's Disease in dit forum. Ik zou graag met je in contact willen komen. Mijn e-mail adres is [email protected]
Door Paul_Barte
#69714
harns49 schreef: Kniertje,
Mijn naam is Joke Miedema, de eigenaresse van Spike. Ik werd door Sylvia attent gemaakt op je vraag over Spike's Disease in dit forum. Ik zou graag met je in contact willen komen. Mijn e-mail adres is [email protected]
Joke, ik heb je een pb'tje gestuurd
Grtz
Paul
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 22 mar 2004, 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door