Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefies
#1151364
Ik heb dit nog niet op BP gezet...
Babs heeft al enige maanden een ontstoken hartklepje en vergrote hartkamer. Hier heeft ze enige maanden bloedverdunners voor gekregen en haar "waardes" zijn weer bijna zo goed als normaal. Maar doordat een hart niet de kans krijgt om te rusten zal het nooit helemaal genezen.
Zo'n ontsteking op het hartklepje komt vaak voort uit een onsteking elders in/op het lichaam wat in de bloedbaan is terecht gekomen.
Hoe komt ze hieraan? Tja....... De DA vroeg of ze niet eens door een hond is gebeten was....maar dit is niet het geval.
Ze heeft wel heel veel ontstekingen op haar huid gehad toen ze allergie had. Dus wij (DA en ik) denken dat het misschien daar door komt. Maar die ontsteking op haar hartklepje hebben we per toeval ondekt na een epileptische aanval. Gelukkig is dat tot nu toe bij een keer gebleven. We weten ook niet of het in verband met elkaar staat. Dat is pas te zeggen als ze vaker aanvallen krijgt en als de infectie in haar hartje weer erger wordt. Maar hat kan ook los van elkaar staan.
Dus misschien zijn we dankzij die aanval per toeval erachter gekomen dat ze ook een infectie bij haar hartklepje heeft.
Maar stel je voor dat ik nooit de echo heb laten maken? Dan kom je daar dus nooit achter, want je merkte niks aan haar. Ze heeft er ook geen last van. Maar nu ze is wel een risico geval bij bepaalde medicijnen en narcose. Ze moet nu dus altijd gecontroleerd worden voordat ze onder narcose gaat.
Stel je voor dat we daar nooit achter zijn gekomen.... :-X
Je merkt verder niks dat ze wat aan haar hartje heeft. Het is gelukkig ook niet heel ernstig, maar toch iets om in de gaten te blijven houden.
En ik ben dolblij dat we er ook snel bij waren en dat we het snel onder controle kregen met medicijnen. Hopenlijk blijft het nu stabiel.

Zo zie je maar weer wat een hond onder de leden kan hebben.....
Door nelb
#1151521
Heel herkenbaar.

Jaren geleden was Jip ziek. Kwam niet uit zijn mandje, wilde niet meer mee, liep erg stijf. DA kon niet uit gevonden krijgen wat het was en gaf rimadyl mee, want duidelijk was wel dat ie pijn had. Ik dacht dat het een aflopende zaak was, maar na 2 weken knapte hij op.
Een halfjaar daarna heb ik ter controle, want hij had (en heeft) MVD. De echo liet een dusdanige verslechtering zien van de hartklep , dat daaruit de conclusie kwam dat hij toen ws een hartklep infectie heeft doorgemaakt.

Ik heb na die 2 weken ziekte nooit weer wat gemerkt en inmiddels is het alweer 3 of 4 jaar geleden. Misschien een hart onder de riem?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door