Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1148509
Angelique schreef: Dat lijkt me op zich geen slecht idee. Nu weet ik niet of Flubenol ook de wormen oplost zodat je ze neit ziet, maar een 2de ontworming en dan zoveel wormen daar zou ik toch ook even de griezels van krijgen :-\ Kan best zijn dat pupselmans van die wormen niet lekker is geweest. Dan is de vertering ook niet optimaal en kan zo'n stukje kraakbeen wellicht voor probleempjes zorgen die er zonder wormen niet geweest waren.  Hopenlijk heb je nu het ergste gehad. Bij twijfel over hun gestel kun je de vaccinatie natuurlijk ook nog even uitstellen.
Als ik tegen die tijd denk dat ze niet lekker zijn dan stel ik de vaccinatie natuurlijk uit. Maar op dit moment lijken ze zich ondanks de wormen kiplekker te voelen. Ze zijn ook niet eens aan de diarree ofzo (alleen moeders). Ze kakken gewoon een normale drol met daarnaast nog wat slijm en wormen. En ze vreten nog altijd als dijkers. Ze spelen, hangen in mijn broekspijpen, sjouwen vrolijk rond.
Ik had gevraagd om Banminth, maar dat had de da niet op voorraad, dus toen heb ik Flubenol genomen. Ik heb toen nog gevraagd of je bij Flubenol ook wormen in de ontlasting ziet en ze zei van wel. Na die ontworming hebben ze één dag wat papperige ontlasting gehad, maar echt wormen heb ik niet gezien. Als je dan ziet wat er nu met een ander middel uitkomt dan lijkt het wel alsof die kuur toen weinig heeft gedaan.  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1148519
Sonja schreef: Als ik tegen die tijd denk dat ze niet lekker zijn dan stel ik de vaccinatie natuurlijk uit. Maar op dit moment lijken ze zich ondanks de wormen kiplekker te voelen. Ze zijn ook niet eens aan de diarree ofzo (alleen moeders). Ze kakken gewoon een normale drol met daarnaast nog wat slijm en wormen. En ze vreten nog altijd als dijkers. Ze spelen, hangen in mijn broekspijpen, sjouwen vrolijk rond.
Ik had gevraagd om Banminth, maar dat had de da niet op voorraad, dus toen heb ik Flubenol genomen. Ik heb toen nog gevraagd of je bij Flubenol ook wormen in de ontlasting ziet en ze zei van wel. Na die ontworming hebben ze één dag wat papperige ontlasting gehad, maar echt wormen heb ik niet gezien. Als je dan ziet wat er nu met een ander middel uitkomt dan lijkt het wel alsof die kuur toen weinig heeft gedaan.  :-\
Dat idee krijg ik ook hoor dat die 1ste kuur niet veel gedaan heeft :-\  Maar goed, ze lijken nu weer op de rails vooruit te zitten dus kun je het het er volgens mij wel op houden dat ze niet helemaal lekker waren van de vele wormen.
Door Sietie
#1148523
dan zou ik ook wat eerder ontwormen geloof ik....jakkes lijkt me vreselijk vies om te zien al die vieze wormen :P hopen dat nu al de wormen opgehoepeld zijn...gelukkig dat je er verder niks aan merkt...zal nu wel snel goed komen dan
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1148530
Sietie schreef: dan zou ik ook wat eerder ontwormen geloof ik....jakkes lijkt me vreselijk vies om te zien al die vieze wormen :P hopen dat nu al de wormen opgehoepeld zijn...gelukkig dat je er verder niks aan merkt...zal nu wel snel goed komen dan
Ja, ik heb m'n ontbijtje ook maar even uitgesteld. Was niet echt een appetijtelijk gezicht.
Door Lizzy
#1148543
Ohhh brrrr... Zo te lezen heeft de eerste kuur Flubenol weinig gedaan. Ik dacht dat het een goed middel was.... Ik heb wel gehoord dat het bijv. wat milder is dan Drontal. Blijkbaar soms te mild :-\
Door Hanny
#1148746
Ik heb mijn volwasen honden ook wel met Flubenol ontwormd. Dacht, dat dat een goed produkt was voor minder geld, maar op de gebruiksaanwijzing stond, dat je het twee dagen achter elkaar moest geven. Dus was het niet voordeliger.  Zoiets lees je pas, als de thuis bent.
Misschien is dat voor de pupjes ook wel zo.


Hanny
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1148860
Hanny schreef: Ik heb mijn volwasen honden ook wel met Flubenol ontwormd. Dacht, dat dat een goed produkt was voor minder geld, maar op de gebruiksaanwijzing stond, dat je het twee dagen achter elkaar moest geven. Dus was het niet voordeliger.  Zoiets lees je pas, als de thuis bent.
Misschien is dat voor de pupjes ook wel zo.


Hanny
Ja klopt. Tegen spoelwormen 2 dagen achter elkaar en tegen andere wormen geloof ik zelfs 3 dagen. Bij pups gaat het vooral om spoelwormen, dus 2 dagen achter elkaar. Is gebeurd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door