Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1149161
Sinds vanmiddag geen wormen meer gezien. Puppies zijn nog altijd levendig, hebben een gezonde eetlust, drinken af en toe bij moeders en af en toe ook wat water uit de drinkbak. Ik ga gewoon de volgende keer iets eerder ontwormen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1149299
Dat slijm bij de ontlasting kan ook van de wormenkuur komen, hadden de pupsels hier last van. Zelf ook geen worm gezien, maar heb de eerste kuur gegeven met 20 dagen, niet met 2 weken, toen trouwens ook niets. Als die wel levendig is, zou ik hem in de gaten houden en ik zou hem denk ik de komende week iedere dag op hetzelfde tijdstip op de weegschaal zetten, te samen met één andere pup die ongeveer gelijk is (qua bouw en gewicht en geslacht), als de gewichten ongeveer opdezelfde manier groeien, zal het toch wel goed gaan.

Ik begreep indertijd dat met 10 dagen weer ontwormen zinloos zou zijn gezien de levenscyclus van de worm, althans dat beweerde de dierenarts, dus wellicht even overleggen en zelf de bijsluiten nog even goed ontrafelen?

Nog steeds een moeder die ook aan de diarree is?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1149427
kira schreef: Dat slijm bij de ontlasting kan ook van de wormenkuur komen, hadden de pupsels hier last van. Zelf ook geen worm gezien, maar heb de eerste kuur gegeven met 20 dagen, niet met 2 weken, toen trouwens ook niets. Als die wel levendig is, zou ik hem in de gaten houden en ik zou hem denk ik de komende week iedere dag op hetzelfde tijdstip op de weegschaal zetten, te samen met één andere pup die ongeveer gelijk is (qua bouw en gewicht en geslacht), als de gewichten ongeveer opdezelfde manier groeien, zal het toch wel goed gaan.

Ik begreep indertijd dat met 10 dagen weer ontwormen zinloos zou zijn gezien de levenscyclus van de worm, althans dat beweerde de dierenarts, dus wellicht even overleggen en zelf de bijsluiten nog even goed ontrafelen?

Nog steeds een moeder die ook aan de diarree is?
Ik houd inderdaad z'n gewicht in de gaten, maar het gaat goed nu, hoor. Daarstraks viel hij gewoon weer aan op het eten en hij was zelfs degene die nog als laatste bezig was de laatste kruimeltjes KVV nog van het bord te poetsen.
Doda had vanmiddag weer een normale drol geproduceerd, dus die gaat ook de goede kant op. Zal ook wel van de wormenkuur zijn geweest dat ze even wat van slag was.
Door K@rin
#1149490
als de wormen bij Flubenol oplossen, dan zie je ze inderdaad niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet gewerkt heeft of dat ze geen wormen hadden .....
voorheen ontwormde ik ook altijd met Flubenol (en zag eigenlijk nooit wormen), omdat ik met Vitaminthe slechte ervaringen heb v.w.b. heftige darmkrampjes bij de puppen.
De laatste 2 nesten met Banminth ontwormd en die "verlamd" de wormen en kun je zien wat er uit komt.
Als er dan niets meer uitkomt, weet je ook zeker dat er niets meer in zit.
Dit nest wordt komend weekend ook voor de 1e keer met Banmith ontwormd.
Door crutz
#1149550
ontworm hier altijd met drontal pup,
ook 1 keer vitaminthe gebruikt maar toen ook bij de 2de keer (met drontal) veel wormen en ellende terwijl ik normaal praktisch nooit wat zie....
ontworm normaal ook alleen met 3 en 5 wk...en enten dan met 6,5 wk.....
Door Decibels
#1149654
ik ontworm altijd met vitaminth....nooit geen probleem en zie ook nooit wormen. Ik doe moeder nooit gelijk met de pups, maar altijd 1-2 dagen later.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1149813
Decibels schreef: ik ontworm altijd met vitaminth....nooit geen probleem en zie ook nooit wormen. Ik doe moeder nooit gelijk met de pups, maar altijd 1-2 dagen later.
Waarom doe je de moeder later?
Door K@rin
#1149822
Decibels schreef: Ik doe moeder nooit gelijk met de pups, maar altijd 1-2 dagen later.
ik ook, want anders heeft het bij haar helemaal geen zin ......
de pups scheiden de wormen e.d. uit en moeder likt ze regelmatig en neemt die dan weer op.
zo probeer ik bij haar te voorkomen, dat die dan weer bij haar achterblijven.
Laatst gewijzigd door K@rin op do 15 jan 2009, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1149864
K@rin schreef: ik ook, want anders heeft het bij haar helemaal geen zin ......
de pups scheiden de wormen e.d. uit en moeder likt ze regelmatig en neemt die dan weer op.
zo probeer ik bij haar te voorkomen, dat die dan weer bij haar achterblijven.
Ik had dit nog met mijn da besproken en die vond dat dat niet uitmaakte aangezien de door de pups afgescheiden wormen toch al gedood zijn door de wormenkuur.
En kunnen de pups dan niet in die 2 dagen na de ontworming direct opnieuw besmet worden door de niet ontwormde moeder?
Door Hanny
#1149929
Hier worden de pupjes ontwormd met twee, vijf en acht weken.
Of ik nu wel, of geen wormen heb gezien.
Is misschien wel onverstandig, maar de moederhond ontworm ik niet iedere keer mee. Heb daar geen onaangename ervaringen mee, dus laat het maar zo.
Ik ontworm haar, als het nest weg is, soms wel wat eerder. Net wat ik er van vind.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1157581
Heb met de da besproken hoe het nu mogelijk was dat er zoveel wormen uit kwamen terwijl er de vorige keer niks te zien was. Volgens haar was een mogelijke verklaring dat bij de vorige kuur er wel sprake was van een wormbesmetting, maar dat de wormen toen nog niet in het maag-darmkanaal zaten. M.a.w. dat de kuur net iets te vroeg is gegeven en dat wellicht een paar dagen later die wormen er wel waren waardoor de pups nu relatief lang met wormen in het maag-darmkanaal hebben gelopen. Omdat ik zelfs enkele dagen na de ontworming nog wormen vond heb ik in overleg met de da besloten een keer extra te ontwormen. Gisteren dus na 8 dagen opnieuw ontwormd en het resultaat was dat ik vanochtend weer wormen heb gevonden. Het was dus niet voor niets.
Verder gaat het prima met de pups. Ze eten goed, komen lekker aan, zijn actief en produceren keurige drolletjes. Je merkt niet dat ze last hebben van die smerige rotwormen.
Door Decibels
#1157591
het wormmiddel werkt alleen tegen volwassen wormen...het middel heeft op ieder ander stadium (wáár ze ook zitten) geen effect.

Moeder kán haar kinderen niet besmetten...tenzij ze poept in dezelfde ruimte als haar pups en je de poep laat liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door