Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#1147000
Laura2004 schreef: De nagel van Ziggy zit aan twee stukken vast en in het midden steekt een stuk 'vlees' uit van ongeveer 3 mm, dus ik wilde met een nagelknipschaartje beiden zijkanten eraf knippen (want ik hoop dat de dierenarts het niet met de tang doet, dan knipt hij nl een gigantisch stuk vlees mee...), maar dat mocht niet van Ziggy  :P

Hier een foto van Ziggy's nagel, meer kan ik er niet van maken met de digitale camera zonder daglicht:

Afbeelding Mooi pijltje toch  8)
dat was bij shane dus ook zo, aan 2 kanten vast en midden is lasgebroken waardoor je stuk huid eronder hebt...
ik heb mijn advies al gegeven.
en dat werkt echt...
ik heb ellen ook advies gegeven en daar werkte mijn advies ook :P

ik zal de foto van shane zn nagel erbij doen.
eerst de waterstof dan brand t even dood, draaien met gaasje en eraf trekken...
weer waterstof om dicht te branden en t is ontsmet...klaar
zou t nooit zacht maken in water dan word t er alleen maar slechter op...

http://www.pyreneeseberghond.info/2009_01030090.jpg

http://www.pyreneeseberghond.info/2009_01030091.jpg

je ziet op de foto gat ertussen, t onderste deel ligt nu dus gewoon los, met links en recht met stukkie huid los.
ik kon t niet open trekken en foto tegelijk maken om te laten zien hoe los t was...
Door danielle1980
#1147003
Laura2004 schreef: Ach gut, dat is wel heel rot ja  :( Ik wacht af en ga morgen gewoon ffies met haar naar de dierenarts, denk jij dat ze het gewoon met zo'n tang doen Dorothea? Want er steekt een stuk vlees uit (wat niet goed te zien is op de foto) en het lijkt me erg pijnlijk als ze dat ook wegknippen.... :-\
dat stuk mogen ze echt absoluut niet wegknippen dat is gewoon de teen zelf
ik zal nu even foto maken van hoe shane zn nagel nu is momentje
Door 202Spots
#1147032
Wanneer je 't zelf niet durft dan is het beter om naar de DA te gaan.
Maar het moet er wel af gehaald worden!!
Tor heeft geloof ik 4 keer 'n nagel gebroken en ook waar er dan de losse stuk naast hangt.
Het "vlees" wat je ziet is 't"leven" en is erg gevoelig wanneer je daar met gewoon nagelknippen per ongeluk inknipt, maar wanneer dat loshangende "hoesje" is weg geknipt (of er af getrokken is) dan droogd het "leven" op en de nieuwe nagel groeit er weer overheen.
success!
Door danielle1980
#1147063
Laura2004 schreef: Ik durf dat echt niet Daniëlle, dus ik laat het morgen bij de dierenarts doen  :-[
hahahahah ok dat kan, nou ok hoop dat t dan lukt morgen
en laat je geen rare dingen aansmeren he :P
Door danielle1980
#1147064
202Spots schreef: Wanneer je 't zelf niet durft dan is het beter om naar de DA te gaan.
Maar het moet er wel af gehaald worden!!
Tor heeft geloof ik 4 keer 'n nagel gebroken en ook waar er dan de losse stuk naast hangt.
Het "vlees" wat je ziet is 't"leven" en is erg gevoelig wanneer je daar met gewoon nagelknippen per ongeluk inknipt, maar wanneer dat loshangende "hoesje" is weg geknipt (of er af getrokken is) dan droogd het "leven" op en de nieuwe nagel groeit er weer overheen.
success!
ja zo heet dat ja, kwam er even niet op
Door Nynke
#1147185
ik denk dat de DA haar wel even een snuitje aandoet  ::) ::)  want hij/zij zal ook wel weten dat het even pijn doet. Misschien kun je een assistente vragen om haar vast te houden?  Zodat jij niet "the bad guygirl" bent ?  Als ze toch een snuitje om heeft kan ze niet bijten en da's wel zo veilig denk ik  :-\ :-\
Door Laura2004
#1147197
Nynke F schreef: ik denk dat de DA haar wel even een snuitje aandoet  ::) ::)  want hij/zij zal ook wel weten dat het even pijn doet. Misschien kun je een assistente vragen om haar vast te houden?  Zodat jij niet "the bad guygirl" bent ?  Als ze toch een snuitje om heeft kan ze niet bijten en da's wel zo veilig denk ik  :-\ :-\
Ik denk dat zo'n snuitje niet zo'n slecht idee zal zijn, want het doet echt pijn, maar ik hou haar wel zelf beet, ze heeft al genoeg ellende meegemaakt bij de dierenarts en ze vindt me nog steeds aardig, voor de vakantie heeft de dierenarts nog met een tang in haar ogen lopen poeren (ze waren wel verdoofd met speciale druppeltjes, maar toch...), dus ik denk dat ik haar gewoon zelf beethoud  ;)
Door Nynke
#1147336
Laura2004 schreef: Ik denk dat zo'n snuitje niet zo'n slecht idee zal zijn, want het doet echt pijn, maar ik hou haar wel zelf beet, ze heeft al genoeg ellende meegemaakt bij de dierenarts en ze vindt me nog steeds aardig, voor de vakantie heeft de dierenarts nog met een tang in haar ogen lopen poeren (ze waren wel verdoofd met speciale druppeltjes, maar toch...), dus ik denk dat ik haar gewoon zelf beethoud  ;)
okee !!    ;)  Sterkte ermee straks !!! en geef haar een dikke  :bigarmhug: van mij !!!
Door Laura2004
#1147660
Nou, het was een ellendig bezoekje, de DA heeft Ziggy ontzettend veel pijn gedaan en het was een bloedbad. Normaal ben ik echt geen watje hoor, maar ik vond dit wel erg sneu...

Ik vroeg of ze alleen de zijkanten kon afknippen, maar dat kon niet volgens de dierenarts, het zag er vies uit (logisch als het regent en je moet lopend naar de dierenarts, want verder zag het er gewoon schoon en niet ontstoken uit...), ze heeft dus een heel stuk nagel en leven extra weggeknipt en Ziggy heeft gegild als een speenvarken  :'( Ik ga er vanuit dat de dierenarts niet anders kon, maar ik had het prettiger gevonden als ze gewoon de zijkanten had afgeknipt, ze zei ook dat het beter was om een groot stuk af te knippen, zodat het de grond niet raakte. Toen het gebeurd was stond Ziggy gelijk alweer te kwispelen en te knuffelen met iedereen hoor  :)

Zie hier Ziggy's poot na de slachtpartij  :P

Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door