Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1139182
Lizzy schreef: Nog beter is een schep rauwe honing door het water doen. Dat is minder slecht dan suiker en geeft toch nog energie. En dan het bakje of flesje vullen met lekker warm water (niet te heet natuurlijk).
warm water bevriest toch sneller als koud water???
#1139272
mijn Fla en Flip vinden het heerlijk buiten...een groot hok met boven en benedenverdieping en boven een beschutte afgesloten ruimte ..ongeveer 50 cm :D :Dhooi en stro erin..veel groenvoer en als het vriest dat het kraakt zitten die maloten gewoon buiten :o :o :omaar ze hebben een dichte vacht en zijn springlevend!!!
als ik langs ze loop ben ik blij...en zeg tegen ze...zo jongens KERST IS ACHTER DE RUG :D :D :D :D :D
#1139583
Geïnvesteerd in een groot kippenhok 50cm boven de grond. Vele pakken stro erin en waar liggen ze?

Absoluut niet in het hok >:( ;D Neuu we liggen gewoon op een stapel stenen, op de vlonder of languit in het gras.
Hok?? wat hok, welk hok? O dat hok waar we ons voer in krijgen. Tja dat vreten we dan snel op om onze stapel stenen weer op te zoeken :)

En ik zit me idd ook druk te maken of ze zo'n nacht als deze gaan overleven :-[
#1139602
Mijn konijnen liggen overdag lui te wezen in hun hok. Waar Diederick eerst al het stro aan de kant schuif. ;D te warm denk ik?

s'avonds lopen ze lekker door hun ren en lijken absoluut geen last te hebben van de kou.
Ik heb wel de ren afgeloten met plastic platen tot 70 cm vanaf de grond. Dit is meer voor de wind.

Toch ben ik blij dat ik geen konijn ben, moet er niet aan denken om buiten te slapen. :P
#1139696
mijn vader werkt op een kinderboederij alle konijnen blijven gewoon buiten staan. De jongen konijnen staan wel in een schuurtje! wat wel belangrijk is dat je ze met de kou meer eten geeft dit inverband dat ze meer verbruiken als het koud is! water bevriest.. Gooi er Wortelen in! dat heeft als functie het vochtgehalte in het lichaam hoog te houden! Wat ik altijd deed bij mij konijnen was exstra strooi en hing er een zijl voor(mijn dak stak uit, en 2 bakstenen op het zijl en het zijl deed ik naar beneden op de grond ook weer bakstenen op het zijl en dat ging prima) suc6
#1139786
Sjo, de knijnen zijn  ingepakt  :D
Binnenkant van het binnenhok met kartonnen doos bekleed, transportbox van de katten erin...met fleecedeken, veel stro en hooi, deken eroverheen en dikke plank voor deurtje. Ik denk dat ik nu wel gerust kan slapen.....
Dank je wel voor al jullie adviezen en geruststellingen!!

Groetjes, Karin en knijntjes
#1139836
Nynke F schreef: fijn !!!

Maar kunnen ze nu zelf kiezen voor binnen of buiten ?

Ik doe niets in het water, maar 3 keer per dag komt er een nieuwe bak vers water. Niet warm, wat dat bevriest inderdaad sneller dan koud water. Raar maar waar  ::) ::) ::)
Nee, ze zitten volledig geisoleerd..Deken, hooi en stro, daaromheen plastic met plakband  :D  :D
..hoezo...is dat niet goed???  ;D
GEINTJE...ja, ze kunnen kiezen en dan hopen we maar dat ze een verstandige keuze maken  ;)
#1140075
Lizzy schreef: Nog beter is een schep rauwe honing door het water doen. Dat is minder slecht dan suiker en geeft toch nog energie. En dan het bakje of flesje vullen met lekker warm water (niet te heet natuurlijk).
Hey, wat een goede tip!  :) Ik word knettergek met steeds een nieuw bakje water neerzetten (de fles hebben we maar tijdelijk weggelaten).
Maar mijn nijnen staan ook buiten. Ik heb over het nachthok wel 2 verhuisdekens gedaan. En het hok staat in de winter altijd onder de carpoort. Ze zitten de hele dag in het nachthok en af en toe komen ze er even uit om te eten of de beentjes te strekken. Ik inspecteer ze dagelijks, maar tot nu toe gaat het goed met ze hoor!  :)
In het begin maakte ik me ook zorgen, omdat (mijn) Bo ook eerst een binnen konijn was. Maar buiten gaat het echt prima en ik hoef me geen zorgen meer te maken. Ze ligt lekker tegen haar grote liefde Sjef aan. Ze hebben een lekkere dikke vacht. Dus ze houden elkaar ook lekker warm.
Een konijntje alleen zou ik persoonlijk wel een beetje zielig vinden....
#1140104
1 Konijntje IS ook zielig ;) (voor wie het interesseert, lees maar eens www.boris-konijn.nl)

Mijn nijntjes hebben extra veel hooi in hun hok en krijgen extra veel droog en groenvoer, maar schijnen ook nergens last van te hebben. Ze huppelen vrolijk door de 20 cm dikke laag sneeuw en hebben lol voor 2 (met z'n 2-en, dus dat komt mooi uit ;D)

Het waterbakje hebben we aangepast door het in een groter bakje te zetten en in het onderste bakje bodemverwarming van een aquarium te doen. Het bevriest nu helemaal niet meer en blijft tussen 5 en 10 graden, ideaal! 8)
#1140127
Warm water mag dan sneller bevriezen, geloof mij maar dat mijn kippen met deze vorst DOL zijn op warm water! Mijn nijnen waren dat ook altijd. Als ik mijn kippen koud water geef met deze koude, vinden ze dat minder lekker. Ergo, soms drinken ze niet. En ik wil, met deze vorst, wel dat ze goed blijven drinken. Vandaar.
#1140143
Mijn nijn zit in de garage in een binnenhok met veel stro.
Ze is sinds een maandje weduwe en heeft net weer een aanval van e.cuniculi achter de rug. Haar weerstand is niet al te best dus zit ze lekker in de garage. daar vriest het trouwens nu nog 3 graden.
In het voorjaar weer naar buiten( met een nieuwe vent)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door