Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fido
#1138796
dit allemaal ff neerzetten een geen reactie willen? Je hebt niet alleen een kort lontje maar bent ook erg kort in je gedachten :-X

Ik heb het net pas allemaal gelezen was gister namelijk aan het werk in mijn da praktijk. JAAAA je leest het goed gister, zondag!, aan het werk in de da praktijk. En zo zijn er veel meer da praktijken open op zondag en bereikbaar!

Mijn samenvatting van het geheel: nog nooit zo'n ordinaire topic reactie van een vraagsteller, O nee het zijn vraagstellers of antwoordgevers (voor het geval dat je denkt dat er niet goed gelezen wordt) gelezen hier op barfplaats.
De domheid straalt ervan af. Wat voor reactie hadden jullie verwacht met de vraag die gesteld werd? Lekker aankijken, nogmaals de thermometer in die anus en zo doorduwen dat het zijn bek weer uitkomt enz enz.
Een weldenkend mens had allang al bij de da gezeten en ALS het zo is, ik zeg ALS want ik geloof het niet :P dat die da zo enorm slecht werk levert, bij een andere da.

Een welgemeend excuus naar alle bpeeërs die zich zorgen hebben gemaakt/maken over de pup is terecht, jezelf goed willen praten en ook nog geen reactie daarop willen is een niveau waarop je JUIST reacties krijgt. en nét dan de reacties die jij/jullie niet willen hebben  :-\ ::)
Door Fynn
#1138813
Hier ben ik het volledig mee eens.
Als je hier een vraag stelt en dat normaal doet zal je daar altijd serieus antwoord op krijgen.
Maar ga je gelijk in de aanval kijk dan verbaasd dat er mensen zijn die dezelfde reactie terug doen.

Een pup van 11 weken ga je niet zelf mee dokteren daar ga je mee naar de da.
Is dit geen goede waar je geen vertrouwen in hebt na een slechte ervaring zoek je een nieuwe.

Ik heb heel erg met het hondje te doen.
Maar mi had dit niet nodig geweest als er op de juiste manier was gereageerd door de eigenaar.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1138816
Fynn schreef: Maar mi had dit niet nodig geweest als er op de juiste manier was gereageerd door de eigenaar.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani

en door de DA, want als het hondje id een longontsteking heeft, en zoals muis het gisteren beschreef, was het hondje al aardig onderweg...
arm dier..
Door Muisje
#1138832
@ Fido: Het enige wat wij wouden was een opsoming van wat het zou kunnen zijn. Zo als ik de reactie kreeg van (even de naam kwijt) Misschien zijn het wel wormen en heeft ze bloedarmoede. Ik wil wel naar een DA al is het midden in de nacht als het mijn pup was geweest was ik ook gegaan daar heb ik ook op aangedrongen. Zels al voor we het topic geopend hadden om even langs een andere te gaan om zo te kijken of deze misschien andere symptomen had gezien. Ik kan het allemaal willen, ik kan het allemaal zeggen en voor de duidelijkheid dat heb ik dus ook gedaan. Maar als de eigenaar van de pup niet wilt en je hebt deze 1x gezien en dus eigenlijk een buitenstaander bent kun je verder niks doen. Het is hun keus dus om te gaan/ niet te gaan of zo als we nu hebben gedaan terug naar de fokster. Zij wist precies wat ze moest doen.

We hebben het daar zelf ook nog over gehad waarom zij het niet goed vind om naar een andere DA te gaan, en DAMN zei heeft geloof ik 6 DA's waar ze met haar honden naar toe gaat. 1 voor de huid, in voor de hormonen wanneer ze gedekt kan worden dan ook nog de DA waar ze heen gaat voor de gewone spuiten enz enz enz. Zij heeft overal de beste vandaan geplukt en al moet ze er soms 20 tot 30 km voor rijden dat zou haar een worst zijn, maar ze doet het. Dus het is niet zomaar we willen niet de rede dat zij niet naar een andere DA is gegaan omdat dan alles weer opnieuw begint. Ze onderzoeken alles weer van begin af aan. Weer foto's weer een antibioticakuur enz enz enz. En dat heeft niks met de kosten te maken. Ze is voor deze pup al begin 500 euro kwijt een ander had miss wel gezegt weetje zoek het maar uit het red het toch niet de spuit er in. Zij en de baas dus niet ze doen er alles aan om de pup weerop de been te krijgen maar wel op hun eigen manier. We zouden nooit huis tuin en keuken dingen gebruiken op een pup of op een andere hond waar het dus om ging was dat iemand ons had kunnen vertellen weetje let daar eens op misschien zijn het wel de nieren. Of misschien is het dat. Dat is wat we graag hadden willen horen.

IK heb hier namelijk met jack toen ook gezeten, dat ik niet wis waarom hij soms 1x kuchte en dan lucht aan begon te zuigen. Het leek niet op kennelhoest omdat hij dit niet constant deed maar het wel slechter werd. Na dat ik hier een topic had geopend kreeg ik dus te horen dit is kennelhoest en ik zou maar snel naar de DA gaan. De mensen die mij toen geholpen hebben ben ik nog steeds dankbaar voor de moeite die zij hebben genomen om te reageren.
Helaas begint Jack nu als hij heel erg opgewonden wordt weer te hoesten en lucht aan te zuigen. Ik gisteren de tip om eens naar het hart te laten kijken, want misschien kan het komen door een slecht werkende hart klep of lekkende hart klep. Dit hoeft niet zo te zijn maar het is dus wel fijn om te weten nu kan ik dit na laten kijken en als de DA zegt het is gewoon een Kennelhoest dan kan ik zo en zo vragen of ze een onderzoek wil doen naar zijn hartklep om alles zeker te weten.

En dat is wat we dus wouden bereiken, iemand die misschien de symptomen had gezien en had gezegd, dit kan het zijn.

Ik hoop hier mee duidelijk te zijn wat we dus wilde en ja voor mij was het dus ook wel duidelijk dat het dier naar de DA moest liever vandaag dan morgen maar ik vind nog steeds dat ik daar niks over te zeggen had. Iemand die je tegen komt met een zieke hond kun je ook adviseren om naar de DA te gaan maar wat de eigenaar er mee doet is zijn keus.


@ Vanaalst: het beestje had een longontsteking die hebben ze geprobeerd weg te krijgen met antibiotica kuren,  wat de fokster en de eigenaar zo verontruste is dat de koorts niet wilde zakken of terug kwam wanneer de kuur afgelopen was. Ze zijn er al 3 weken echt mee bezig en willen echt dat ze het overleeft. Maar ergens weten ze ook wel dat het een heel kleine kans is dat het het overleeft, wij kunnen nog wel willen maar als het lichaam van de pup het opgeeft of er de kracht niet meer voor heeft tsjah... dan moet je een keus maken wat het beste is voor de pup.

Wat gister nog wel een licht puntje was, is dat ze haar kopje op tilde toen de baas begon te praten ze had ook nog genoeg kracht om tegen te sputteren als je haar bekje open wou doen om te kijken er zat nog wel kracht in maar wanneer je haar liet liggen dan dronk ze niet at ze niet en bleef ze ook liggen en dat is natuurlijk een minder goed teken..
Laatst gewijzigd door Muisje op ma 05 jan 2009, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#1138844
Muisje schreef: Dat hoor ik zelf morgen pas.

Voor nu weet ik, dat de fokster er alles aan doet dat ze vocht en eten binnen krijgt en dat ze zover ik weet de situatie niet nog erger verslechterd ze
morgen met de fokster de eigenaar en mijn vriendin naar de DA gaan een bloedonderzoek willen doen en dan kijken wat het beste is. Waarschijnlijk
dat ze ingeslapen wordt. De antibiotica wilt namelijk niet aanslaan al was het positieve dat voor we weg gingen de koorts gezakt was en ze gegeten en vocht binnen gekregen had.
Nou ik heb beide topics gelezen en er klopt gewoon geen hout van...

Je schrijf ergens dat julle na het laatste bericht naar de fokker zijn gegaan om de pup terug te geven, omdat de fokker beter zorg kan bieden....

Maar jij of jou schrijfgenoot (tevens eigenaar van deze pup) schijft eerder dit :
"Ze is pas 11 weken. Haar moeder wilt ook niks meer van haar weten. Het is namelijk een pup van onze eigen hond."  Dus niks niet naar de fokker met de pup, ze is gewoon naar huis gegaan, of zat naast de fokker te typen, hoe je het wend of keer, jullie zijn oneerlijk, en dat kan ik moeilijk hebben. Dus, dan stel ik meteen voor dat je ook niet meer schijnheilig hier opnieuw een topic open om jou gelijk te proberen te krijgen voor deze oneerlijke gebeuren. Mensen die serieus hier hun tijd en zorgen instoppen worden gewoon door jou beduweld (ja door jou, want jij weet dat deze pup de fokproduct van deze mevrouw is en schrijf dan nog dat er naar de fokker is gegaan.... bah !!!)  ... daar pas ik dus voor >:( >:( >:(
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1138893
mijn hond heeft ook een longontsteking gehad, lag 5 dagen in Utrecht op de IC in een zuurstof tank...
Na een week moesten we hem laten inslapen..
als de DA van de pup een longontsteking constateerd en na de eerst ab kuur geen verbetering ziet, vindt ik die da een ontzettende sukkel dat ie de pup niet heeft door verwezen! Een pup is nog zo teer..
De fokkers die het zo goed schijnen te weten, slaan nu ook de plank volledig mis..
Ik heb mijn hond zien strijden voor zijn leven, ik heb hem zo zo verschrikkelijk ziek gezien, ik heb gegilt en gejankt, het is zo verschrikkelijk om te zien wat je lief heb zo te zien lijden!
Daarom snap ik niet waarom dit allemaal zo lang moet duren, het hondje lijdt verschrikkelijk!

als er geen redden meer aan is, maak er dan snel een einde aan voor de pup, dit is een lijdensweg aan 't worden voor hem...
weet niet of je de eigenaren van de pup dit zeggen wil, of laat ze even het topic van weirdo lezen...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1138903
Dit valt voor mij onder de categorie:
-mijn kat braakt al een half jaar, wat moet ik doen?
-mijn pup wil al 3 dagen niet eten, wat moet ik doen?
-mijn konijn poept bloed, wat moet ik doen?

Tjsa,  :-\ wat verwacht je nou van een forum?
Door Muisje
#1138914
@ Conleeuw: De hond van mijn vriendin is de moeder van de pup. De hond heeft een stamboom en is via KI gedekt de hond blijft bij het gezin ik geloof dat Lisa (de moeder hond) een aantal dagen/weken voor de bevalling naar de fokster is gegaan om daar haar pups te werpen. Zei hebben de hond (Lisa dus) GEKOCHT BIJ EEN FOKSTER deze heeft gevraagd of zei hun hond voor de fok mocht gebruiken en daar hebben zei ja tegen gezegd. Wanneer de hond (lisa) haar pups moet werpen is ze dus bij de fokster die de pups groot brengt ent enz enz enz.

Ik vind het heel flauw hoe boos je ook bent, me uit te maken voor leugenaar. Dat ik dit allemaal maar verzin. Ten eerste gaat het me super aan het hart om een pup zo slecht te zien, terwijl haar broertjes en zusjes gezond zijn en spelen en gek doen en nu naar een nieuwe eigenaar zijn. Ik wil wel naar een DA ik heb zelfs voorgesteld dit te betalen omdat ik het zo ook niet aan wou blijven zien. Het geld is geen probleem maar zij hebben gekozen om naar de fokster terug te gaan en ik die heeft haar dwangmatig gevoed en dus heeft ze een kleine kans om aan te sterken. Ik vind het erg om zulke reactie's te krijgen mede me eigen fout maar voor nu vind ik het wel erg dat jij nu ook een blok voor je kop hebt en dus oook maar gewoon je mening (waarvan ik vind dat je die ook anders had kunnen stellen)

B.v. Maar hoe zit het dan met dit: . Haar moeder wilt ook niks meer van haar weten. Het is namelijk een pup van onze eigen hond."
Zonder eerst je verwijten te maken dat ik een leugenaar/bedriegster en zeikert uitgemaakt wordt. Zo als ik al schreef wouden we gewoon weten wat het zou kunnen zijn (Wormen/bloedarmoede/nieren en zo als iemand zei misschien kun je een bloedtest doen. Dat zijn de antwoorden waar we wat aan hebben gehad en niet het gezeik wat je nu hier onder typt want daar wordt ik en mede mij andere typster van gister ook saggi van. 

Voor nu wees jij maar lekker boos ik geef je de tip om eerst af te gaan koelen en er ook nog eens naar te kijken. Dit heb ik gisteren ook gedaan en ja ik kwam er achter dat we het heel anders hadden moeten doen. Ik heb ook weer geleerd van een fout. Maar dit vind ik sorry ontecht.... JE had ook eerst even verder kunnen vragen voor je zo'n antwoord geeft.  Dit heeft do gisteren ook gedaan. Mede vind ik het wel knap van me zelf dat ik een gelopgen verhaal zo uit kan typen en er zo in kan blijven want ergens ga je ook fouten maken als je hier te lang mee door gaat en hoe lang je er ook mee door gaat dat zul je hier niet zien. IK heb veel fantasie hoor maar over zo iets is het gewoon ziek om te gaan liegen
Door Muisje
#1138924
@ Dorothea Tjsa,  Undecided wat verwacht je nou van een forum?

Zo als ik al zei had ik graag een opsomming gehad (Misschien is het dit of let daar eens op) ik ga toch ook niet zeggen zo als sommige mensen.
Je moet niet naar een forum gaan want iedereen denkt en weten er weet er geen reet van. Ga gewoon naar een DA. Als ik zo was had
ik hier idd niet gezeten en ik zeg ook dat idd niet dat deze mensen niet gelijk hebben. Want wij hebben er geen opleiding voor gedaan we kunnen
alleen schrijven wat we denken en daar mee iemand helpen.  En daar ging het me om.



@pallas: Ik ben blij dat deze mensen hun mening geven. Vind jij het niet nuttig zou je dan gewoon niet willen antwoorden.

@ Vanaalst: ik snap wat je bedoelt en ik snap dat dit je ook veel pijn doet. Maar ik kan er niks aan doen ik laat vannavond als ik wat hoor even weten wat er is besloten en gebeurt..
Meer kan ik niet doen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1138930
Muisje schreef: @ Dorothea Tjsa,  Undecided wat verwacht je nou van een forum?

Zo als ik al zei had ik graag een opsomming gehad (Misschien is het dit of let daar eens op) ik ga toch ook niet zeggen zo als sommige mensen.
Je moet niet naar een forum gaan want iedereen denkt en weten er weet er geen reet van. Ga gewoon naar een DA. Als ik zo was had
ik hier idd niet gezeten en ik zeg ook dat idd niet dat deze mensen niet gelijk hebben. Want wij hebben er geen opleiding voor gedaan we kunnen
alleen schrijven wat we denken en daar mee iemand helpen.  En daar ging het me om.
Je snapt het nog steeds niet hè?
Er is een verschil tussen "mijn hond heeft last van schilfers, wat zou het kunnen zijn?" en "mijn hond heeft een slagaderlijke bloeding, wat kan ik doen?"

Een hond met bleke slijmvliezen heeft of ernstige bloedarmoede of is in shock, in beide gevallen een spoedpatient waar je direkt mee naar de dierenarts gaat, ook al is het zondag. En dan ga je niet eens even rustig achter een computer kruipen en maar afwachten.
Door Muisje
#1138939
Oke, maar het is niet mijn hond. Leg even uit wat ik had kunnen doen dan.

Had ik de pup op moeten pakken en naar een DA moeten rennen/lopen. Hoe graag ik dat ook wilde als de eigenaar dat niet wilt heb ik geen recht van spreken.

Als ik tegen jou zeg je moet met die plek naar de DA en jij wilt dat niet, dan praat ik toch ook tegen een beton blok.
Je kunt wel blijven op dreunen wat ik HAD moeten doen en ik kan wel blijven op dreunen wat ik had WILLEN doen. Maar daar komen we niet verder mee..

Het gaat er nu om wat hun doen. Fokster heeft vanacht en gisteraaf de pup bij gevoed en ze gaan vandaag naar de DA. Dit is hoe het is en niet anders ik krijg die pup echt niet mee hoor.
Laatst gewijzigd door Muisje op ma 05 jan 2009, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1138948
Ik ben er klaar mee. Alles is gezegd (en meer en teveel) en hier gaat een slot op. Een derde topic over dit onderwerp wordt linea recta verwijderd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door