Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#1136652
Ehm. De dames hadden net echtelijke ruzie om een kruimel. En daarbij vond SOphie het nodig om een hapje uit ted haar oor te nemen. Nu is een stukje uit haar oor, aan de rand. Het bloedde enorm maar dat is gestopt. Ik heb het schoongemaakt met wat water en er calendulazalf op gesmeerd maar het is echt een 'open rafel'. Wat kan ik het beste doen/erop smeren? Biotex of Badedas heb ik niet in huis.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1136659
geer schreef: Ehm. De dames hadden net echtelijke ruzie om een kruimel. En daarbij vond SOphie het nodig om een hapje uit ted haar oor te nemen. Nu is een stukje uit haar oor, aan de rand. Het bloedde enorm maar dat is gestopt. Ik heb het schoongemaakt met wat water en er calendulazalf op gesmeerd maar het is echt een 'open rafel'. Wat kan ik het beste doen/erop smeren? Biotex of Badedas heb ik niet in huis.
Owwww takketevuh ;D  Zo'n oor kan lekker bloeden, net een vaatje geraakt waarschijnlijk. Verder behandelen als een "gewoon" wondje en als het weer gaat bloeden (door geklapper o.i.d. ) goed afknijpen met een steenkouwe washand. Laat die B&B maar zitten, als het dicht zit, zit het dicht, verder niet teveel aan rommelen.
Styptic powder o.i.d. zul je wel niet in huis hebben :-\
Als ze overmatig gaat klapperen dan even een sok over der kop trekken. 

En een traumeeltje kan natuurlijk nooit kwaad.
Door Chaos
#1136662
Ai, als er hier een wondje is gebruik ik de eerste dag bethadine om te ontsmetten. Daarna ga ik over op de calendula. Misschien traumeel geven?
Succes met de dame.
Door geer
#1136708
Ontsmet, becalendulaat en een pleistertje opgeplakt. Alleen vond Ted het nodig om die op te eten; hadden we haar net gerecovered van haar slagaderlijke oorwond verslikte ze zich bijkans in een pleister. Meneer Geer had de boel net voordat ik terugkwam van de boodschappen weer schoongeveegd want het scheen hier een filmset uit een horrorverhaal te zijn geweest met al dat bloed. Maar naar ik nu verneem doen ook liefhebbende andere zusters dit vaker? Ik kreeg al doemscenario's in het hoofd van permanente scheiderijen met hekjes en lastige toestanden...

Ted was overigens diep onder de indruk van de correctie van Sophie. Het eerste dat ze deed toen ze goed en wel bekomen was van het getril was richting Soofs bench tripsen op te kijken of daar nog wat te snaaien viel. Handig Ted, handig.
Door Nynke
#1136723
geer schreef:
Ted was overigens diep onder de indruk van de correctie van Sophie. Het eerste dat ze deed toen ze goed en wel bekomen was van het getril was richting Soofs bench tripsen op te kijken of daar nog wat te snaaien viel. Handig Ted, handig.
;D ;D ;D ;D  blonde Ted  ;D ;D ;D 
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1136740
tips heb je al gehad en ach, ik heb geen teefjes, maar mijn jongens zijn af en toe net Geer en Goor!
Ze kunnen wel met maar ook af en toe niet zonder elkaar!! ;D
Door Moos
#1136743
geer schreef:
Ted was overigens diep onder de indruk van de correctie van Sophie. Het eerste dat ze deed toen ze goed en wel bekomen was van het getril was richting Soofs bench tripsen op te kijken of daar nog wat te snaaien viel. Handig Ted, handig.
Oh oh Tedje!

Beterschap met haar oortje!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1136793
geer schreef: Ontsmet, becalendulaat en een pleistertje opgeplakt. Alleen vond Ted het nodig om die op te eten; hadden we haar net gerecovered van haar slagaderlijke oorwond verslikte ze zich bijkans in een pleister. Meneer Geer had de boel net voordat ik terugkwam van de boodschappen weer schoongeveegd want het scheen hier een filmset uit een horrorverhaal te zijn geweest met al dat bloed. Maar naar ik nu verneem doen ook liefhebbende andere zusters dit vaker? Ik kreeg al doemscenario's in het hoofd van permanente scheiderijen met hekjes en lastige toestanden...

Ted was overigens diep onder de indruk van de correctie van Sophie. Het eerste dat ze deed toen ze goed en wel bekomen was van het getril was richting Soofs bench tripsen op te kijken of daar nog wat te snaaien viel. Handig Ted, handig.
Andere liefhebbende zusters doen dit ook wel eens. Poosje terug hapte Jane in het oor van Oesjie en dat was maar voor de lol en het was niet eens door het oor heen, maar wel net een ader geraakt en wij schrokken ons kapot van een Oesjie de de kamer weer in komt lopen met een geheel rode kraag, druipend van het bloed. We dachten minsten in eerste dat dat halve oor eraf lag :-X ;D
Door geer
#1136830
kira schreef: Arm Tedje. Tja 't hoort erbij. Ooit zal Ted het leren.
Noah. Da denk ik nie! Ik denk eerder dat Meneer Geer moet leren dat de dames toch echt, zoals Geer plechtig oplegt, gescheiden moeten eten, ieder in eigen bench... 8)
Door Moos
#1136856
geer schreef: Noah. Da denk ik nie! Ik denk eerder dat Meneer Geer moet leren dat de dames toch echt, zoals Geer plechtig oplegt, gescheiden moeten eten, ieder in eigen bench... 8)
Een "oh oh meneer Geer!" is ook wel op zijn plaats hier dan :P Mag ie niet meer doen!
Gebruikersavatar
Door Sher
#1138061
Cathelijn schreef: Nou heeft Tedje dus voor altijd een stoere oorlogswond  ::)
Die mooie oortjes van dat ranke teckeltje.  :'(
Tedje wil je verhuizen?  :bigarmhug:
Door geer
#1138101
Sher schreef: Die mooie oortjes van dat ranke teckeltje.  :'(
Tedje wil je verhuizen?  :bigarmhug:
Zie ik daar een kat in je onderschrift? Dan wil Ted ongetwijfeld heel graag verhuizen  ;D
Gebruikersavatar
Door Sher
#1138124
geer schreef: Zie ik daar een kat in je onderschrift? Dan wil Ted ongetwijfeld heel graag verhuizen  ;D
Een kitten....... begrijp ik dat mijn kitten dit niet moet willen? Volgens mij heb jij toch zelf ook katten?  :P
Is jouw schattige teckeltje minder schattig dan ze lijkt misschien?
Laatst gewijzigd door Sher op zo 04 jan 2009, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door