Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
#121019
En deppen met water en soda erin...is dat wat?
Als ik vroeger een splinter in mijn vinger had, en het werd een ontsteking, moest ik met mijn vinger in een kopje water met daarin op geloste soda en dan kwam het eruit.
Soda.....is dat eigenlijk nog wel te koop ::).
Het is maar een idee hoor. ;)
Laatst gewijzigd door Truus op zo 04 jul 2004, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#121021
Angelique schreef:

Hopen dat het van de biotex zo week wordt dat die knapt, want het zal toch open moeten :-\
yep.
als het morgen nog niet open is rij ik wel ff langs de DA.
moet die het maar open maken
Door qyan
#121022
Truus schreef: En deppen met water en soda erin...is dat wat?
Als ik vroeger een splinter in mijn vinger had, en het werd een ontsteking, moest ik met mijn vinger in een kopje water met daarin op geloste soda en dan kwam het eruit.
Soda.....is dat eigenlijk nog wel te koop ::).
Het is maar een idee hoor. ;)
;D soda is nog steeds te koop hoor, hebben we altijd in huis.
soda en biotex mengen, is dat wat ???
Door qyan
#121025
trouwens, valt me wel op vandaag dat ie zijn poot weer iets belast en er weer voorzichtig op durft te gaan staan.
ben ik wel heel blij om :D
Door Truus
#121026
qyan schreef:

;D soda is nog steeds te koop hoor, hebben we altijd in huis.
soda en biotex mengen, is dat wat ???
Soda in Bio-tex...geen idee. Het werd gewoon opgelost in warm water.
Het valt te proberen, eigenlijk zou Quan een voetenbadje moeten nemen, lekker lang weken ;D
Door qyan
#121031
Truus schreef:
Soda in Bio-tex...geen idee. Het werd gewoon opgelost in warm water.
Het valt te proberen, eigenlijk zou Quan een voetenbadje moeten nemen, lekker lang weken ;D
een lekker lang voetenbadje moeten nemen, hmmm, kost me nu al de grootste moeite om hem lang genoeg in een teiltje te laten staan met zijn achterpoot.
hij vindt het niks en houdt krampachtig zijn staart tegen zijn buik geplakt ;D
met zijn voorpoten hebben we het makkelijker gehad, liet ie zijn voorpoten in het teiltje staan en ging er rustig bij zitten.
hij probeerde vannochtend wel te gaan zitten, maar dat vond ie geloof ik toch te nat ;D

nou ja, ik kijke wel ff, de biotex lijkt ook te werken, dus ga er nog maar ff mee door, en anders morgen maar ff aan de DA laten zien.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#121073
Nog een klein ideetje, dat kwam omdat ik in de topic over Whoofer iets van groene leem las. Was het niet zo dat je groene leem niet mocht gebruiken als je hond gechipt was omdat dat spul die chip eruit zou kunnen werken? Zou dat spul dan ook geen grasaren naar buiten kunnen werken?
Ik ga het morgen voor mijn eigen hond halen, die zit ook maar te klieren met zijn poten en daar begin ik ook de indruk te krijgen dat er iets IN zijn poot zit. Ik ben benieuwd.
Door Paul_Barte
#121077
De werking van Biotex (groen) en soda is nagenoeg gelijk....de opperhuid wordt wat week en het 'vuil' kan eruit. Zou het zeker een minuutje of 10 tot 15 proberen vol te houden Wendy (ook al vindt Qyan het niet leuk).
Door qyan
#121085
Paul_Barte schreef: De werking van Biotex (groen) en soda is nagenoeg gelijk....de opperhuid wordt wat week en het 'vuil' kan eruit. Zou het zeker een minuutje of 10 tot 15 proberen vol te houden Wendy (ook al vindt Qyan het niet leuk).
zo lang :o
dan zal ik hem denk ik toch ergens aan vast moeten maken, want is net alweer een teiltje met biotex door de kamer gegaan ;D
Door qyan
#121089
Nitus schreef: Nog een klein ideetje, dat kwam omdat ik in de topic over Whoofer iets van groene leem las. Was het niet zo dat je groene leem niet mocht gebruiken als je hond gechipt was omdat dat spul die chip eruit zou kunnen werken? Zou dat spul dan ook geen grasaren naar buiten kunnen werken?
Ik ga het morgen voor mijn eigen hond halen, die zit ook maar te klieren met zijn poten en daar begin ik ook de indruk te krijgen dat er iets IN zijn poot zit. Ik ben benieuwd.
groene leem kun je gewoon gebruiken als je hond is gechipt.
heb qyan 1x behandeld met leem, alleen wordt hij daar een beetje te ziek van naar mijn idee, maar zijn chip zit er nog steeds in hoor.

volgens mij kan je groene leem ook uitwendig gebruiken, maar of het dingen naar buiten trekt durf ik niet te zeggen eigenlijk.
zal best wel kunnen.
mag jij morgen voor me uittesten ok ;D
Gebruikersavatar
Door Laika
#121120
qyan schreef: ja, dank je!
haha, wens qyan maar sterkte.
zodra ik met het teiltje biotex aankom begint ie spontaan te trillen en vallen zijn haren uit ;D
(heeft volgens mij herinneringen aan de teiltjes met ectodex waar zijn poten iedere dag inmoesten ofzo)
hoe herkenbaar :(
Laika heeft ook demodex gehad en ook zij heeft een teiltjes fobie overgehouden van de Ectodex.
Zij had laatst ook een plekje aan haar poot en wat bij haar altijd goed helpt is zeewater.

groetjes van Mariska en Dober Laika
Door qyan
#121586
Laika schreef:

hoe herkenbaar :(
Laika heeft ook demodex gehad en ook zij heeft een teiltjes fobie overgehouden van de Ectodex.
Zij had laatst ook een plekje aan haar poot en wat bij haar altijd goed helpt is zeewater.

groetjes van Mariska en Dober Laika
nou, zijn fobie is gedurende de dag wel iets minder geworden geloof ik ;D
staart hing nu gewoon recht naar beneden ipv tegen zijn buik geplakt.
maar idd, sinds de ectodex (4x demodex gehad :-\) wordt alles waar ik mee aan kom lopen in flesjes ed, nou ja, dan rent ie snel de kamer uit (tenzij het naar iets eetbaars ruikt, maar anders ::))
Door qyan
#121588
qyan schreef: trouwens, valt me wel op vandaag dat ie zijn poot weer iets belast en er weer voorzichtig op durft te gaan staan.
ben ik wel heel blij om :D
had te vroeg gejuichd :-\
Door qyan
#121895
nou, toch maar ff de DA laten kijken vandaag.
het is idd net of er iets in dat bultje zit, maar ingekapseld is.
of dat de reden van zijn ernstige mankheid is denkt de dierenarts iig van niet.
maar..........ik denk van wel.
ze hebben zijn poten gerekt en gestrekt, ook zijn onderrug, maar daat is het allemaal niet en daar heeft ie geen last van, dus ik hou het toch op dat bultje.

beetje woorden gekregen met de DA (weer die plaatsvervangende) omdat zij dus niet denkt dat het dat bultje is, maar gewoon dezelfde klacht als voorheen met zijn poten.
zij wilde voordat we naar de orthopeed in emmeloord gingen dat we naar dorit aharon gingen.
ookal zijn er goede verhalen, ik hoor toch ook slechte verhalen en ik heb er niet zo'n zin in om in de maling genomen te worden.
ze zette dus een beetje een tootntje op van eigen schuld, dikke bult, had je maar naar dorit aharon moeten gaan toen ik het zei.
en zo moeten ze niet tegen me gaan beginnen >:(
maar zelf wel uit waar ik wel of niet met mijn hond naartoe ga >:(
en ik ga zeker niet aan hem laten trekken en rukken als ik ervan overtuigd ben dat er iets in zijn voet zit, en dat de reden van zijn mankheid is.
ik ga dus weer op zoek naar een andere DA, want mijn eigen DA (die was er ook, stond erbij en keek ernaar) deed er ook weinig tegen.
maar ik ben niet van plan om het te pikken dat ze me dingen gaan verwijten, heb al genoeg gedaan dacht ik zo om erachter te komen wat qyan mankeert.
maar het is gewoon dat kl.te bultje, ik weet het zeker >:(
zou toch wel heel toevallig zijn als dat het niet is, samen met dat bultje ontstaat zijn mankheid.

afijn, het advies na een stevige woordenwisseling, ga nog maar door met biotex en kijk maar of het er alsnog uitkomt, want het bultje schijnt te dicht op een pees te zitten om er zonder narcose in te kunnen snijden, daar is qyan te druk voor.
en natuurlijk weer rust en pijnstillers en als het over 4 dagen niet weg is moet ik nog maar even terug komen.

ik ben het af en toe zooooooooo verschrikkelijk spuugzat, da's die je maar aanzien voor achterlijk >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door