Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1133049
Gisteren, tijdens een boswandeling, leek het of Yuki zijn poot bezeerde aan iets scherps...alsof ie in een naald ging staan ofzo, zo reageerde hij. Piep, boos grommend achterom kijkend; wie deed dat??!!
Zijn hele voet nagekeken, tussen de zooltjes, in de zooltjes...helemaal niks.
Hij bleef mank lopen en leek pijn te hebben.
Thuis alles gecheckt, maar geen enkele beweging leek hem echt heel erg pijn te doen. Toch loopt ie mank en heeft ie weinig stuwing in deze poot (links achter).

Wat zou het kunnen zijn??
Door maddoc
#1133088
kan er niet een doorntje van bv een braamtak inzitten?

Heb ik met Gina gehad, was niks te zien, maar ik wist dat het haast niet anders kon zijn dan dat (had haar nl zelf po in die braamtakken gezet :().
Ik ontdekte de doorn pas na met de nagel over de zooltjes te 'krassen', hij zat er nl helemaal (erg diep) in en had dezelfde kleur als het zooltje.
Was nog niet zo makkelijk om hem er weer uit te krijgen doordat ie er helemaal in zat en vrij groot/dik was.

En anders toch een verkeerde beweging?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1133752
Hoi Femke,

Nee, dat heb ik niet in huis, maar kan ik nog wel even halen. Lijkt me een goed plan (komt wel op bij Yuki  :-\). Het gaat gelukkig langzaam aan weer wat beter...alleen kracht zetten kost nog moeite (traplopen bv), maar het verloop past wel bij een pees-/spier- of bandenprobleem, waarbij ik vooral aan de eerste 2 denk.
Wel raar hoor zo'n gewaarwording tijdens de wandeling...alsof ie door een wesp werd gestoken ofzo, hij gromde ook echt achterom, boos op de zgn veroorzaker....en grommen doet ie echt niet snel.
Heb jij er ervaring mee, Femke??
Door mcSnurk
#1133835
prutsert hier loopt ook al een paar weken een beetje mank. DA heeft er naar gekeken maar kan niet echt iets vinden, hij dacht een irritatie maar dat is weg. Maar het is erger als hij een tijdje gelegen heeft of wat langer gewandeld. Het heeft denk ik echt een tijdje nodig en is niet zomaar in een paar dagen weg als het een verrekking of kneuzing is.
Door Bika
#1136224
Gewoon een tijdje niet los laten en geen trappen laten lopen.
Kijken hoe het dan is.
Onze Donder had deze zomer de linkerteen van haar linker poot uit de kom, tijdens een coursing.
Dat is precies de teen waar in de bocht op de renbaan de grootste kracht op komt.
Is er gelijk weer ingezet en kreeg het advies om haar 1 week niet los te laten.
1 week is 3 maanden geworden en ze nu heeft nergens meer last van.
Laatste paar wedstrijden van 2008 liep ze weer als vanouds.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door