Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1130430
Jeetje zeg ik heb hier 2 dames die lopen tegen elkaar op te schijnzwangeren. Krijg je als ze afspreken om samen loops te worden  :whistle: :whistle:
Hier wordt zich heel wat afgepiept en gezucht, knuffels en piepbeesten worden  zwaar bewaakt en vertroeteld, en ik heb wel altijd n hond die zo nodig aangehaald wil worden.
Maar snel de kalender 2 weken doordraaien, dan is weer alles als vanouds.
Laten jullie teven dat ook zo duidelijk merken? :)
#1130494
Piepbeesten zou ik toch weghalen, de schijnzwangerschap wordt daardoor nog meer gestimuleerd. Heb hier ook regelmatig schijnzwangere teven. De laatste had echte plofvolle tepels, ben ik niet zo heel blij mee. De melk loopt eruit, ze lurkt aan haar eigen tepels. Een mengsel van etherische olie heeft de boel ontspannen gemaakt en t s zo goed als over nu. Nou ja, de tepels dan, dat chaggie en elk kleedje of trui bewaken blijft.
Gebruikersavatar
Door kira
#1130624
Ik herken het volkomen. Wij halen geen piepbeesten weg, als ze een piepbeest heeft is voor alle honden duidelijk welk object "pup" is. Als die weg is, wordt er een nieuw item gehaald, maakt niet uit wat, maar wordt 't voor de andere compleet onduidelijk waar men uit de buurt moet blijven. De gemiddelde duur is twee weken. Een na laatste loopheid ging 't redelijk goed, de laatste loopsheid (of eigenlijk bedoel ik het werp moment, stipt op dag 60), was rampzalig. Mevrouw slaapt dan liever niet beneden en klost de trap op, piept, had een melkfabriek, graaft, ze werpt overigens ook echt een nest op de bank, ze gaat daar zitten, perst, springt eraf, pakt een knuffel, legt het aan haar tepel, perst weer etc. Dit keer hadden we drie puppen, één is voortijdig overleden, die werd uit het nest verwijderd en was niet meer welkom. Buiten is ze dan overigens super vrolijk en puberaal, bij de voordeur begint ze weer. We geven haar afgestemde homeopathie, maar om de één of andere reden waren wij zo dom geweest om het dit keer niet in huis te hebben, waarschijnlijk omdat de vorige keer zo'n stuk beter ging. Ik wens je heel veel sterkte toe met twee van zulke dames. Hoop dat onze jongste telg hier geen hinder van krijgt.
#1130708
Het beste is om alles wat als pup kan fungeren, weg te halen, en ze geen gelegenheid te geven om te gaan liggen schijnzwangeren. Dus hup, de vrieskou in voor een paar lekkere lange winterwandelingen  ;) Des te eerder is het over met de schijnzwangerschappen.
#1131040
Flame is nu op de helft van haar loopsheid, maar ik heb de Ablavetsem al in huis. Weten jullie wanneer nou het beste moment is om dit te gaan geven. Moet ik wachten tot ca. 60 dagen na de loopsheid of moet ik het al in de laatste week van de loopsheid gaan geven (of ergens er tussenin)? Dit staat niet echt duidelijk in de gebruiksaanwijzing. Voor de tepels heb ik kampferspiritus in huis.

Flame doet eigenlijk niets met haar knuffels dus die laat ik gewoon liggen.
Door K&D
#1131046
Ik begin er vrij vlot na de loopsheid mee. Dubhe hier is altijd erg schijnzwanger, en is 4 weken geleden loops geweest....het zit er dus weer aan te komen.
Ze is nu al broeds.... ::)
Ik gebruik zelf Puurschijnzwanger. Bevalt me iets beter dan Ablavetsem, maar ik moet weer bestellen. Het is bijna op.
Gebruikersavatar
Door kira
#1131213
Met of zonder piepbeesten, een echte schijnzwangerschap duurt hier gewoon 14 dagen, het enige dat hier verkorting geeft is op vakantie gaan. Wanneer en welk middel je moet geven verschilt per hond, ligt aan de typering van de hond. Het middel dat bij de een helpt kan bij de ander juist verergeren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door