Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#1129458
Ik ben met mijn 10 jaar oude culy bij de da geweest ivm veel drinken en nu blijkt haar nierwaarde verhoogd te zijn.
De waarde was 80 en mocht max 50 zijn, wet ni precies wat er 80 is ben ik vergeten te vragen maar wat ik begreep werken haar nieren nog maar voor 30%.
Kan ik dit ook opvangen met vlees of moet ze echt aan de brokken.
Ik  mocht het een maandje aan kijken met haar en dan weer bloed prikken, ik had nl aan gegeven dat ik haar liever niet op de brok zet.
Wie heeft er advies voor mij??

Saskia
Door Nynke
#1129588
je zou eigenlijk de complete uitslag moeten opvragen, dan kan Dorothea of Tannetje er vast wel wat zinnings over zeggen  ::)

Maar ik zou zeker niet terug gaan naar brok !!

Mjn Gunnar heeft ook hoge nierwaarden, maar ik geef hem nu gevogeltebotten, die hebben weinig fosfor.
Door saskia34
#1129984
Ik zal maandag eens bellen wat de waarden precies zijn.
HEb al die links al doorgelezen maar ik moet 5% vet geven, doe ik dat dmv visolie dat is mij niet helemaal duidelijk.

Saskia
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1130010
Als alleen ureum verhoogd is en kreatinine niet, dan is er waarschijnlijk helemaal niks met de nieren aan de hand.
Na een eiwitrijke maaltijd kan bv ureum verhoogd zijn of na uitdroging.
Hoeveel drinkt jouw hond, heb je dat al eens gemeten?
Is er ook naar de urine gekeken?
Door saskia34
#1134777
e drinkt bijna een bak water per dag dus dat is echt wel veel.
an het niet exact meten want heb 2 honden hier rondlopen.
Ze begint nu ook uit haar bek te stinken en naar wat ik heb begrepen kan dat ook net de dieren te maken hebben.
Ik zal mijn menu straks even plaatsen en als jullie willen kijken of het klopt graag..

Saskia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door