Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#1141463
Jeetje, ik heb net de topic even doorgelezen.
De feestdagen zijn niet echt feestelijk geweest voor jou. :-\
Sterkte met Beau en ik hoop, dat hij in ieder geval redelijk pijnvrij verder kan! :-*
Door Elise
#1141710
Hmm balen Natasja, maar ja je weet nu in ieder geval wat er met hem aan de hand is. Sterkte met hem rustig houden ;)
Door sandrra
#1143170
Hopelijk is een operatie niet nodig en helpt t om m rustig te houden en met medicijnen om t onder controle te krijgen
Sterkte
Door *Natasja*
#1144453
Eergisteren ben ik met de Puur Rug begonnen, naast de Rymadil. Gisteren was echt het dieptepunt van de hele rit: hij wilde gisterochtend niet mee wandelen en ik heb hem eerst in zijn mand eten gegeven, een half uur daarna zijn Rymadil en weer een half uur daarna kwam hij pas zijn mand uit  :-\ Vanochtend gaat het weer ietsje beter: hij wilde vanochtend vroeg mee wandelen, zij het met veel pijn en moeite.

Nu weet ik (en dat staat ook op de bijsluiter van de Puur Rug vermeld) dat bij homeopatische middelen de klachten in het begin kunnen verergeren. Gaat dat zo snel, dus al na een dag, dat de klachten kunnen verergeren?
Door Lizzy
#1144473
Ja, dat kan zo snel gaan. Mensen denken vaak dat homeopathische middelen lang gegeven moeten worden voordat ze gaan werken. Dat is dus heel vaak niet het geval. Middelen kunnen zelfs binnen enkele seconden werken en binnen enkele uurtjes al een begin verergering laten zien. Meestal is het goede nieuws van begin verergering dat het middel wel goed past bij je hond en de kwaal. Als de klachten sterk verergeren is het raadzaam een paar dagen de helft van de dosering te geven of zelfs een paar dagen geen dosering te geven. En om dan de draad weer langzaam op te pakken.
Door *Natasja*
#1144478
Lizzy schreef: Ja, dat kan zo snel gaan. Mensen denken vaak dat homeopathische middelen lang gegeven moeten worden voordat ze gaan werken. Dat is dus heel vaak niet het geval. Middelen kunnen zelfs binnen enkele seconden werken en binnen enkele uurtjes al een begin verergering laten zien. Meestal is het goede nieuws van begin verergering dat het middel wel goed past bij je hond en de kwaal. Als de klachten sterk verergeren is het raadzaam een paar dagen de helft van de dosering te geven of zelfs een paar dagen geen dosering te geven. En om dan de draad weer langzaam op te pakken.

Ja, dat dacht ik inderdaad ook, dat het een paar dagen moest inwerken. Dankje, ik ben weer wat gerustgesteld.

Ik had inderdaad op de bijsluiter gelezen dat als het te erg was, dat je dan beter even terug kon gaan naar de helft van de dosering. Ik was begonnen met 3x daags 10 druppels (stond 2-3 x daags 10 à 15 druppels, en heb dat gisteren teruggeschroefd naar 2x daags 10 druppels. Ik kijk even hoe het verder gaat vandaag en morgen. Denk je dat ik eventueel de dosering nog moet opschroeven, of is dit een goede dosis voor Beau?
Door Lizzy
#1144479
Ja, ik denk dat dat een goede dosis is voor Beau. Ik vind het zelf lastig, om 3 keer per dag medicijnen te geven en geef liever 2 keer per dag 15 druppels. Dat zou je ook kunnen doen, net wat je handig vindt.

Sterkte met Beau. Ik hoop dat het hem gaat helpen. Was je er nog achter gekomen of Beau ook spondylose heeft? En zijn achterpootbespiering, hoe is die?
Door *Natasja*
#1144483
Lizzy schreef: Ja, ik denk dat dat een goede dosis is voor Beau. Ik vind het zelf lastig, om 3 keer per dag medicijnen te geven en geef liever 2 keer per dag 15 druppels. Dat zou je ook kunnen doen, net wat je handig vindt.

Sterkte met Beau. Ik hoop dat het hem gaat helpen. Was je er nog achter gekomen of Beau ook spondylose heeft? En zijn achterpootbespiering, hoe is die?
Ok, dan ga ik overmorgen ofzo naar 2x daags 15 druppels. Beau slikt gelukkig alles keurig wat ik hem voorschotel, dus weinig problemen met innemen (dat is met Benthe wel anders, als ik die een stukje brood met homeopatische middelen erop geef, tuft ze het net zo hard weer uit).

Ik ga maandag even de DA bellen of er ook spondylos te zien was op de foto, dat is er door alle toestanden hier nog niet van gekomen. Zijn achterpoot bespiering is niet best volgens mij, hij heeft van die smalle billetjes, zeker vergeleken met Benthe. In een eerder bericht schreef jij dat je Brutus iedere dag liet draven. Hoe doe je dat, want dan moet je volgens mij zelf wel aardig hard lopen, of niet?
Door Lizzy
#1144489
Geef je de druppels aan Beau ook op brood? Mooiste is nog alleen met wat water. Dan werkt het het best. Eventueel met melk kan ook nog. Brood vind ik een beetje "als echt niks anders werkt om het naar binnen te krijgen". Zou met wat melk bij Benthe niet werken?

Brutus krijgt Spier Support van de Groene Os voor zijn achterhand spieren. Ik was er even mee gestopt maar ben toch weer begonnen. Ik vond hem duidelijk onstabieler worden zonder Spier Support en zijn billen werden toch versnelt dunner. Dus blijkbaar doet dat wel een hoop voor hem (ik was er even mee gestopt omdat ik dacht dat het middel invloed had op zijn gedrag en de hoeveelheid drinken/plassen. Maar dat is dus niet het geval, daar heeft het geen invloed op, dus ben ik weer begonnen). Hij draaft tijdens het wandelen uit zichzelf. Maar, ik loop inderdaad wel een fors tempo. Hij wil uit zichzelf bij blijven dus draaft braaf mee.
Door *Natasja*
#1144498
Lizzy schreef: Geef je de druppels aan Beau ook op brood? Mooiste is nog alleen met wat water. Dan werkt het het best. Eventueel met melk kan ook nog. Brood vind ik een beetje "als echt niks anders werkt om het naar binnen te krijgen". Zou met wat melk bij Benthe niet werken?

Brutus krijgt Spier Support van de Groene Os voor zijn achterhand spieren. Ik was er even mee gestopt maar ben toch weer begonnen. Ik vond hem duidelijk onstabieler worden zonder Spier Support en zijn billen werden toch versnelt dunner. Dus blijkbaar doet dat wel een hoop voor hem (ik was er even mee gestopt omdat ik dacht dat het middel invloed had op zijn gedrag en de hoeveelheid drinken/plassen. Maar dat is dus niet het geval, daar heeft het geen invloed op, dus ben ik weer begonnen). Hij draaft tijdens het wandelen uit zichzelf. Maar, ik loop inderdaad wel een fors tempo. Hij wil uit zichzelf bij blijven dus draaft braaf mee.
Ok, dan ga ik het met alleen water proberen. Zo krijgt Benthe d'r druppels nu ook, uit een spuitje. In het begin sputterde ze enorm tegen met dat spuitje, dus vandaar dat ik het brood had geprobeerd. Maar inmiddels is ze er redelijk aan gewend.

Ik ben met Beau ook meteen met de Spier Support begonnen (dat is trouwens een grote maatschep, die hij iedere dag moet hebben  :o), dus ik hoop dat dat ook wat voor hem doet.

Heb jij Brutus dan aangelijnd? Beau heeft de neiging om te gaan sjokken als hij aangelijnd mee moet lopen, maar in dit geval heeft hij gewoon geen keus, zodra hij een beetje opgeknapt is, ga ik hem iedere dag tussen de middag een rondje alleen meenemen om zijn spieren op te bouwen. Om te beginnen een kwartiertje, denk ik en dan langzaamaan opvoeren.
Door Femke
#1144509
*Natasja* schreef:
Ik ben met Beau ook meteen met de Spier Support begonnen (dat is trouwens een grote maatschep, die hij iedere dag moet hebben  :o), dus ik hoop dat dat ook wat voor hem doet.

spier support kan je het voordeligst groot inkopen, met die maatschep ben je inderdaad binnen de kortste keren door die pot heen. Je kan ook grote zakken kopen, dat is wel een grotere investering maar verhoudingsgewijs echt stukken voordeliger.
Door *Natasja*
#1144516
Femke schreef:
spier support kan je het voordeligst groot inkopen, met die maatschep ben je inderdaad binnen de kortste keren door die pot heen. Je kan ook grote zakken kopen, dat is wel een grotere investering maar verhoudingsgewijs echt stukken voordeliger.
Ja, ik had inderdaad ook al bedacht dat ik met deze pot niet lang zou doen, ik dacht dat het net zulke maatschepjes waren als de Rust Compositum  :-\ Waar kun je die grote zakken kopen?
Door Lizzy
#1144526
*Natasja* schreef: Ok, dan ga ik het met alleen water proberen. Zo krijgt Benthe d'r druppels nu ook, uit een spuitje. In het begin sputterde ze enorm tegen met dat spuitje, dus vandaar dat ik het brood had geprobeerd. Maar inmiddels is ze er redelijk aan gewend.

Ik ben met Beau ook meteen met de Spier Support begonnen (dat is trouwens een grote maatschep, die hij iedere dag moet hebben  :o), dus ik hoop dat dat ook wat voor hem doet.
Ja, belachelijk he! Ik vind het echt jammer dat ze dat spul niet geconcentreerder kunnen maken. Honden vinden de smaak van Spier Support toch ook vaak heeeeeel goor.... Het duurt even hoor, voordat je resultaat ziet. Maar, ik hoop dat het voor Beau net zo goed werkt als voor Brutus!
Heb jij Brutus dan aangelijnd? Beau heeft de neiging om te gaan sjokken als hij aangelijnd mee moet lopen, maar in dit geval heeft hij gewoon geen keus, zodra hij een beetje opgeknapt is, ga ik hem iedere dag tussen de middag een rondje alleen meenemen om zijn spieren op te bouwen. Om te beginnen een kwartiertje, denk ik en dan langzaamaan opvoeren.
Brutus gaat 2 keer per dag 20 minuten mee aan de lijn. Hij loopt flink mee te stappen maar ik vermoed dat hij momenteel goed pijnvrij is dus vind hij het ook wel leuk/fijn. Een keer per dag gaan we 1 a 1,5 uur en dan loopt hij los. Met deze LSI kwaal is het inderdaad goed om het langzaam op te bouwen. En meerdere keren per dag een flink stukje draven is beter dan 1 keer per dag 1 uur (ofzo).

Grote pot: taataaataaaa: http://www.plaza33.com/shop/index.php?m ... s_id=18438. Dit is 1800 gram. Ja, 200 euro is ff slikken maar ja, als het helpt: dan is dit inderdaad wel flink voordeliger.
Door Femke
#1144528
*Natasja* schreef: Ja, ik had inderdaad ook al bedacht dat ik met deze pot niet lang zou doen, ik dacht dat het net zulke maatschepjes waren als de Rust Compositum  :-\ Waar kun je die grote zakken kopen?

ik heb het zelf nog nooit gehaald, alleen 2 keer een kleine pot, maar mijn collega heeft wel een grootverpakking. Volgens mij heeft de plaatselijke DW die ook Groene Os in z'n assortiment heeft het voor haar besteld, dus het lijkt me dat je het bij de normale verkooppunten van Groene Os kan kopen.

Heb ff gegoogle'd, het zijn geen zakken maar ook potten. Voor paard of pony, maar de samenstelling is gelijk. 250 gram voor 40 euro, 600 gram voor 80 en 1800 gram (da's wel heul veul) voor 200 euro.

Overigens is het advies van Groene Os om het 3 maanden wel te geven en dan weer 3 maanden niet. Ik zal dat nog ff voor je opzoeken, staat hier ook wel ergens geschreven.
Door *Natasja*
#1144533
Lizzy schreef: Ja, belachelijk he! Ik vind het echt jammer dat ze dat spul niet geconcentreerder kunnen maken. Honden vinden de smaak van Spier Support toch ook vaak heeeeeel goor.... Het duurt even hoor, voordat je resultaat ziet. Maar, ik hoop dat het voor Beau net zo goed werkt als voor Brutus!
Brutus gaat 2 keer per dag 20 minuten mee aan de lijn. Hij loopt flink mee te stappen maar ik vermoed dat hij momenteel goed pijnvrij is dus vind hij het ook wel leuk/fijn. Een keer per dag gaan we 1 a 1,5 uur en dan loopt hij los. Met deze LSI kwaal is het inderdaad goed om het langzaam op te bouwen. En meerdere keren per dag een flink stukje draven is beter dan 1 keer per dag 1 uur (ofzo).

Grote pot: taataaataaaa: http://www.plaza33.com/shop/index.php?m ... s_id=18438. Dit is 1800 gram. Ja, 200 euro is ff slikken maar ja, als het helpt: dan is dit inderdaad wel flink voordeliger.
Ik mix het door Beau zijn ochtendmaaltijd, en hij eet dat zonder problemen op (tis zo'n brave jongen  :)).

Tjemig, 200 euries, da's inderdaad een flinke investering. Maar goed, als het bij Beau helpt, ga ik die toch maar bestellen. Ik heb even uitgerekend: ik betaalde nu 35,96 euro voor 250 gram en ben dan met die pot van 1800 gram bijna 60 euro goedkoper uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door