Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#120470
yalla schreef:

Beste Ineke,

Verzorgende handelingen gaan altijd uit van de ranghoogste, dus het is geen onderdanig gedrag. Het is dus precies andersom dan wat jij schrijft.
Of het kwaad kan weet ik niet, maar ik denk het niet. Het is gewoon natuurlijk gedrag.





Dan zou mijn Sheltiepup van 14 weken de hoogste rang bekleden,ook over mijn Duitse Herder van 9 1/2 jaar.Dat gaat er bij mij toch echt niet in.
Door yalla
#120482
Ineke schreef:Maar dat Bas in (bijna) alles ranglagere is, staat als een Mufasa boven een Omega ;D
Ja wel heel vreemd. Zo zie je maar, honden zijn levende wezens en geen robots maar zoals ik al schreef: wanneer hij om een ziekte gaat ,werkt het misschien anders. Dat zou ik niet weten.
Door yalla
#120483
Anna Penta schreef: Tja ik zie het ook altijd heel ruim, dat rangengedoe. Hier drie teefjes maar wie nu de ranghogere is ???
Als je dat wilt weten, moet je maar eens naar het Yallaforum gaan. Daar staat een lijst van rangorde-indicatoren en daar kun je een heleboel uit halen.
Door yalla
#120484
Unique schreef:Dan zou mijn Sheltiepup van 14 weken de hoogste rang bekleden,ook over mijn Duitse Herder van 9 1/2 jaar.Dat gaat er bij mij toch echt niet in.
En waarom niet? Waarom kan een hond van 14 weken niet ranghoger zijn aan een hond van 9,5 jaar? Het is echt niet zo dat de oudste of de eerste hond in huis automatisch de ranghoogste is hoor. Zeker niet als die oudere hond ook als verschijnselen van ouderdom laat zien, zoals minder zien of minder goed lopen of zo. Ik denk wel dat jouw hond van 14 weken probeert zijn rangordepositie te bepalen omdat hij midden in de rangordefase zit en dan hoort dat gedrag er bij. Je moet het ook over een bepaalde periode bekijken; dat kun je niet 1-2-3 zien.
Door Anna Penta
#120486
yalla schreef:

Als je dat wilt weten, moet je maar eens naar het Yallaforum gaan. Daar staat een lijst van rangorde-indicatoren en daar kun je een heleboel uit halen.
Ga ik zeker doen! Altijd goed om bij te leren ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#120605
yalla schreef:

En waarom niet? Waarom kan een hond van 14 weken niet ranghoger zijn aan een hond van 9,5 jaar? Het is echt niet zo dat de oudste of de eerste hond in huis automatisch de ranghoogste is hoor. Zeker niet als die oudere hond ook als verschijnselen van ouderdom laat zien, zoals minder zien of minder goed lopen of zo. Ik denk wel dat jouw hond van 14 weken probeert zijn rangordepositie te bepalen omdat hij midden in de rangordefase zit en dan hoort dat gedrag er bij. Je moet het ook over een bepaalde periode bekijken; dat kun je niet 1-2-3 zien.


Het kleine ventje wordt regelmatig op zijn plaats gezet.Hij heeft ook nog 4 teven boven hem.
Door gonny
#120844
Mientje likt ook de oren schoon van Boris, ze verdwijnt dan bijna helemaal in zn oor!! en Boris maar kreunen, die vind het zalig! ;D
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met rangorde mientje houd gewoon van schone (of juist vieze) oren!
die van mn zoon moet ze ook altijd even poetsen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#120957
Bij ons is het Bowyn die altijd de oren en snuiten likt. Ze likt ze van Gina, haar dochter, die nog steeds beneden haar staat in rangorde en die van Gringo, de alfa reu. Mar wel haar beste maatje. Haar moeder Babsi, laat ze met rust maar die wil ook niet, dat getut aan haar lijf.
Door Eef+Stippels
#121316
Zoals ik al zei wil Wandor ook graag oren uitlikken. Maar betekend dit nu dat hij denkt dat hij de hoogste in rang is dan? Zo gedraagt hij zich verder niet. Als ik ergens wil zitten waar hij ligt, staat hij op en gaat ergens anders liggen etc.

En is dat likken nu wel of geen genegenheid?
Door ducktails
#121407
Duck likt alleen de oren van Famke als ze loops is.....
Als hij dus wat van haar wil....
Na het krijgen van een nestje vloeide famke nog een tijdje. De bloedlucht deed hem herinneren aan betere tijden dan al die pups om hem heen.
Hij heeft toen heel wat aan Famke aan oren zitten likken.
En ja , dat heeft geleid tot een fikse oorontsteking.
Haar koppie is nooit meer recht gekomen. Ze houdt nog altijd haar hoofd scheef.
Dus volgens mij is veel likken niet goed, het oor blijft vochtig en zo een broeinest van bacillen. Even wat verminderde weerstand door b.v. de pups en hoepla...een scheve kop!
Door yalla
#121718
Evelyn schreef: Zoals ik al zei wil Wandor ook graag oren uitlikken. Maar betekend dit nu dat hij denkt dat hij de hoogste in rang is dan? Zo gedraagt hij zich verder niet. Als ik ergens wil zitten waar hij ligt, staat hij op en gaat ergens anders liggen etc.

En is dat likken nu wel of geen genegenheid?
Nou het ligt er een beetje aan hoe er gelikt wordt. Het likken om de bek is een deemoedsgebaar en dat zou ook best - met een beetje fantasie - richting het oor kunnen gaan, maar het helemaal uitlikken van de oren lijkt mij meer op een verzorgende handeling.
Laatst gewijzigd door yalla op ma 05 jul 2004, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door