Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1124837
Ik vind sommige reacties ook nogal hard overkomen.
We kunnen toch wel normaal reageren zonder bot te zijn.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door brie
#1124932
danielle1980 schreef: wat ik denk is dat je niet te snel moet handelen nu...
je kan er later misschien spijt van krijgen...

Je zegt dat je 2 honden hebt, maar die ene is al oud.
dus misschien dat je een hond erbij kan nemen als die andere overleden is... :-\
bv een iets oudere hond ipv puppie...

Kijk ik zou die hond niet nog keer behandelen, de kans is groot dat t weer fout gaat, kost je veel geld en ze kan dan nog niet werken...

Je kunt andere dingen ook proberen, ook gewoon op een hondenschool of zo, hoeft niet door heel t land.
Het gaat er denk om dat je je zinnen kunt verzetten, en als jij en je hond plezier maken is dat toch echt de bedoeling...

Of misschien kun je met een andere hond trainen, van iemand anders dus die bv meer honden heeft?
ik weet niet hoe het allemaal werkt...

ik zou ook niet een hond om die reden wegdoen, ik heb me hond namelijk voor de eerste plaats omdat ik ze gewoon leuk vind...
hier kan ik me helemaal in vinden.
vreselijk dat je je kind hebt moeten verliezen  :'(, je hebt 7 jaar intens en met al je energie voor je zieke kindje moeten zorgen. dat vreet je op en een uitlaatklep is dan zo belangrijk!!!!
ik krijg een beetje het idee dat je je zo enorm op de hondensport hebt gefixeerd. DAT was jou uitlaatklep en nu dat weggevallen is, is ook een beetje je houvast en zekerheid/controle weggevallen. nog een klap te verwerken.

Maar ik denk wel dat je ook verder moet kijken naar andere mogelijkheden. Vaak is iets niet zoals het lijkt. er zijn zoveel mogelijkheden. behendigheid bijvoorbeeld...
Door nikèdog2000
#1124943
karin
ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je kindje
ja en nu kun je je passie niet meer uitoefenen
en val je in een diep gat
maar de hond geeft toch ook troost?
en behendigheid is heel leuk om te doen
je kunt ook flaayball gaan doen
en frisbie en
als je een honden club op zoek die dat doen
dan ben je ook 3 avonden bezig
ik wens je heel veel sterkte met je verdriet
Door pallas
#1125006
Karin,
allereerst veel sterkte meid, het leven zal zwaar voor je zijn in deze tijd.
Persoonlijk ben ik ook een echte sporthonden liefhebber en heb daarom ook de keuze gemaakt voor het type hond wat erbij past.
Maar soms loopt het helaas niet zoals je wilt en ik ben wel van mening dat je er dan een oplossing voor moet zoeken.
Jouw hond zal het gewoon heel fijn vinden om te werken en dat heeft ie ook nodig, maar om haar daarom helemaal weg te doen , dat vind ik te ver gaan (sorry)

Is het misschien een oplossing om binnen de KNVP kring een hond van iemand anders te gaan trainen?
Dat gebeurt best vaak bij de IPO afdeling. Zo kan jij tenminste je ei kwijt en een ander is er prima bij geholpen!

Zo is het toch ook niet ondenkbaar om iemand te vinden om met jouw lieverd te gaan speuren of een ander soprt met jouw hond te trainen??

Tuurlijk, het verg wat geregel en je moet goede afspraken maken.
Maar dan kan ze wel bij je blijven en zijn jullie beiden in staat om te doen wat je graag wilt.
Door sandrra
#1125138
Sorry ik lees nu pas van je zoontje. Dit is echt enorm heftig om mee te maken. Nog gecondoleerd en ik wens je heel veel sterkte met t verwerken van dit verlies.
Door karin.b
#1125313
Danielle je hebt helemaal gelijk, ik zal niet te vlug iets gaan doen, en ik ga mijn best doen haar te houden, want ze is toch mijn meisje.
In de KNPV worden honden vaak ingeruild maar ook weer niet door iedereen die deze sport beoefend.
Lijkt me ongeveer 50/50 en ik behoor ook duidelijk tot de laatste soort.
Heb er ook liever een hond bij dan eraf. Het is ook zo dat ik me behoorlijkgefixeerd heb op deze sport en dat is helaas wel blijvend.
Het is zo dat ik door verdriet erg onstabiel ben.
Het is ook een domper een niet zo gezonde hond te hebben getroffen.
Omdat ik met mijn kind ook ziekenhuis in en uit ging.
Maar idd weet je niets vantevoren.
Je kan ook jarenlang bezig zijn in de sport en je hond krijgt een blessure of HD of een ongeluk.
Alles kan gebeuren en het is zo dat sommige mensen hard reageren, maar die weten niet hoe ik me voel.
Ik ga niet voor niets advies vragen anders als ik hard was zou ik zo mijn hond verkopen zonder iets te melden over haar gezondheid.
Meer mensen weten meer als een.
Het advies om een andere hond te trainen zal ik ook voorleggen op de club
En Roxy kan ook de oefenigen blijven doen waar geen bijtwerk aan te pas komt.
En te zijner tijd komt er wel een andere hond bij.
Gebruikersavatar
Door nova
#1125429
Karin, je zit in een rouwproces, en dan hakken teleurstellingen als deze met jouw hond , dubbeldiep in op je. Kan me daar best het nodige  wat bij voorstellen :'(
Maar wel fijn dat ze mag blijven bij je en dat je naar andere mogelijkheden gaat kijken
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door