Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1133000
Deze namiddag een kort wandelingetje gedaan, het ging al bij al super, we konden haar amper volgen, een geluk dat ze aan de leiband zat om haar wat in te tomen, nu al... dat belooft. ;D 
Natuurlijk zullen de pijnstillers er wel voor een stuk tussen zitten, maar toch...
We hebben er uiteraard maar een klein stukje mee gewandeld (mocht van de DA) en haar in en uit de auto geholpen, maar ik had nooit gedacht dat ze dit een dag na de operatie al zo graag zou willen en kunnen.
Haar avondeten ging ook erg vlotjes naar binnen, en nu ligt ze weer rustig te slapen, dus tot hiertoe gaat alles goed denk ik. ;)
#1137505
Het enige waar ik me nog een beetje zorgen over maak, is dat ze aan de bovenkant van haar 'ritssluiting' regelmatig wondvocht blijft verliezen. Verder staat de wonde heel mooi, maar dus helemaal aan de bovenkant is het een klein beetje dikker en drupt er af en toe wat wondvocht uit. Al lijkt het nu vandaag precies toch beter te gaan, tot hiertoe nog mooi droog.
Had vrijdag nog naar de dierenkliniek gebeld, maar het zou normaal zijn en van hond tot hond verschillen hoeveel en hoelang.
Donderdag gaan we sowieso op controle en als het goed is gaan de draadjes er dan uit.
Maar ik vraag me af of ik niet een paar dagen langer AB zou moeten geven (normaal is morgen de laatste dag) zolang er nog wondvocht uitkomt. Misschien morgen dus weer ff bellen.
Ze krijgt in elk geval ook nog Traumeel en Echinacea bij.
#1137698
Op zich duidt helder wondvocht niet op ontsteking dus ik zou dat geen reden vinden voor AB. Soms genezen wonden heel snel en soms wat langzamer en dan blijft er vocht uit de open gedeeltes komen, dat is idd helemaal normaal, dat is het lichaam dat de boel schoonhoudt. Vaak leggen ze in operatiewonden daarom ook een drain, zodat het vocht naar buiten kan, dan moet het dus open blijven.
#1139421
Nu is het aan de bovenkant mooi droog en rustig, maar nu drupt er aan de onderkant weer wondvocht uit, waar het eerder wel mooi stond.
Ik begrijp dat dit eruit moet, maar is er nog iets wat ik kan doen, of enkel gewoon nog wat meer geduld hebben? :-[
#1142410
Vanmorgen op controle geweest, alles geneest goed, ze heeft nog wel een beetje "last" van wondvocht maar daar moet verder niks speciaals aan gedaan worden, ze gaan de draadjes nog eventjes langer laten zitten, tot maandag.
Al bij al waren ze zeer tevreden, en ze is superbraaf geweest, schrijf dat ook maar op.  ;D :thumbup:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door