Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tessa
#118731
Vanmorgen heeft mijn shihtzu vier pups gekregen waarvan er een veels te klein en onderontwikkeld was, ze had minder haar, was de helft kleiner en had geen zuigreflex. Om deze pup verder lijden te besparen heb ik haar vanochtend gelijk in laten slapen en de dierenarts zei dat ze waarschijnlijk een waterhoofdje had. Nu is mijn vraag :weet iemand hoe dit komt, de andere pups doen het prima maar het is toch vervelend als je zon hulpeloos puppie zo ziet liggen.
Door Lizzy
#118743
Helaas heb ik geen idee hoe dit zou kunnen ontstaan.... Wel heel erg rottig voor je zeg.... Het is zo dubbel, want, hierbij wil ik je toch feliciteren met de geboorte van de puppies.
Door crutz
#118791
als je de teef meerdere malen hebt laten dekken zou t kunnen dat deze pup van een latere dekking is en daardoor nog wat achterliep in de ontwikkeling....... :'(
een waterhoofdje zou ik ook niet weten hoe dat kan ontstaan
Sterkte en idd ook gefeliciteerd met de andere 3 gezonde pups
Door Erna
#118798
crutz schreef: als je de teef meerdere malen hebt laten dekken zou t kunnen dat deze pup van een latere dekking is en daardoor nog wat achterliep in de ontwikkeling....... :'(
Deze stelling gaat niet op. Een teef is ongeveer 48 uur tijdens haar loopsheid vruchtbaar. Dat is het moment waarop er een eisprong plaatsvindt. Het is niet zo dat een teef zich niet meer laat dekken als de eisprong achter de rug is, sommige laten zich nog wel een week dekken maar er springen dus niet doorlopend eicellen.

In principe zou 1 dekking dus ook voldoende zijn om drachtig te raken wanneer je het goede tijdstip kent. Als je uitgaat van meerdere dekkingen en het feit dat een teef maar 48 uur vruchtbaar is zou in theorie de tijd van het ontstaan van de eerste en de laatste pup maximaal 48 uur bedragen. Dit veroorzaakt geen groeiachterstand van 50%.

De natuur heeft nog vele onbekende dingen en het ontstaan van veel afwijkingen bij mens en dier zijn dan ook nog steeds gehuld in dikke mist. Een oorzaak aanwijzen voor een waterhoofdje is dan ook een onmogelijke taak. Hoe lullig het ook klinkt....deze dingen gebeuren.

In ieder geval gefeliciteerd met je 3 gezonde pups en ga er lekker van genieten.
Door crutz
#118804
Erna schreef:

Deze stelling gaat niet op. Een teef is ongeveer 48 uur tijdens haar loopsheid vruchtbaar. Dat is het moment waarop er een eisprong plaatsvindt. Het is niet zo dat een teef zich niet meer laat dekken als de eisprong achter de rug is, sommige laten zich nog wel een week dekken maar er springen dus niet doorlopend eicellen.

In principe zou 1 dekking dus ook voldoende zijn om drachtig te raken wanneer je het goede tijdstip kent. Als je uitgaat van meerdere dekkingen en het feit dat een teef maar 48 uur vruchtbaar is zou in theorie de tijd van het ontstaan van de eerste en de laatste pup maximaal 48 uur bedragen. Dit veroorzaakt geen groeiachterstand van 50%.

De natuur heeft nog vele onbekende dingen en het ontstaan van veel afwijkingen bij mens en dier zijn dan ook nog steeds gehuld in dikke mist. Een oorzaak aanwijzen voor een waterhoofdje is dan ook een onmogelijke taak. Hoe lullig het ook klinkt....deze dingen gebeuren.

In ieder geval gefeliciteerd met je 3 gezonde pups en ga er lekker van genieten.
oke, weer wat geleerd,
dank je,
want in mn omgeving hoor ik dus alleen maar dat wat ik geschreven heb ook mogelijk is, blijkt dus niet zo te zijn en idd 48 uur geeft geen groei achterstand van 50%
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door