Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dineke-cavalier
#1114988
hallo beste mensen.

nu ik dit schrijf staan de tranen mij in de ogen :'( :'(  . ik zelf ben al niet tip top ( wegens privé omstandig heden )maar nu mijn dribje ook nog eens zwaar aan de diaree is weet ik het allemaal niet meer.
dribbel is altijd al een hondje geweest met darm problemen maar nu is het echt raak.
donderdag is het begonnen , hij is aan de diaree gegaan. daar heb ik dus medicijnen voor in huis namelijk zalasosulfa, ik ben hier s'avonds mee begonnen en die vrijdag begon de ellende pas echt . hij was zwaar aan de diaree en begon tot overmaat van ramp ook nog eens alles uit te kotsen ( hoewel ik hem hier ook pro-enzym voor had gegeven) zaterdag was hij wel wat beter maar nog steeds diaree. zondag eindelijk over. dus maandag een grote schoonmaak . ( huiskamer en badkamer omdat dribbel langharig is en dus echt van top tot teen onder de stront zit laat hij overal sporen achter ) en jahoor , nog geen 2 uur het huisje schoon en dribbel is weer aan de diaree alles weer onder !!!!!! het lijkt wel of de medicijnen niet meer helpen. ik weet het echt niet niet meer , ik kan niet meer. ik ben op !
ik geef dribbel ( net als alle andere hondjes ) s'morgen AHV-breda compleet ( pens ) en s'avonds krijgen ze vers vlees varierent van kipkarkas, eendenekken , hart ,kopvlees, zalm staarten, paarden snijling  e.d
heeft iemand soms suggesties of ideeen wat ik anders zou moeten doen ? ik kijk het nog 1 dagje aan en dan moet dribbel maar naar de d.a voor een inwendig onderzoek om te gaan kijken wat het nu echt is. 
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1115007
salazosulfa helpt alleen wanneer er sprake is van een ontsteking van de dikke darm, en als ik jouw verhaal zo lees, lijkt me dit meer een probleem van de dunne darm.
Wat houdt dat inwendige onderzoek van de dierenarts precies in?
Door conleeuw
#1115010
ik heb momenteel ook een hond die gigantisch aan de slinger is..... ik laat het even, zolang ze goed drink en haar eten nog wil mag ze van mij nog een dag of wat doorslingeren, ik ga er maar van uit dat het een of andere bacterie of virus is waar ze over heen moet komen. Mijn hond spuugt niet !!!

Als een hond en spuug en diaree heb en het duurt al een aantal dagen , dan zou ik langs de dierenarts gaan om in iedere geval iets te halen om de spugen wat in te dammen.
Lijk mij niet per se nodig om meteen een darmonderzoek er tegen aan te gooien. Kijk, een hond of mens die last heeft van maag darmen kan ook net als een ander een virusje of bacterie oplopen, volgens mij nog wel vaker omdat ze er nou eenmaal gevoellig voor is...
Ik zou eerst ervoor zorgen dat hij over deze aandoening komt, blijft het dan vallen en opstaan kan je altijd nog beslissen om een onderzoek te laten doen, (maar dan zou ik eerst kiezen voor een ontlasting onderzoek om vast te stellen of er niet mischien giardia in de spel is)  dit klinkt wel een beetje naar een maag darm virus/bacterie...eerst maar even opknappen zou ik denken, en dan kan je mischien beter langs de da gaan ;)
Door Nynke
#1115018
potverdorie Dineke, wat ellendig  :-X :'(  

ik moest vannacht nog aan je denken, dat ik al zo lang niets van je gezien had  :-\ :-\ :-\  

kan het geen maagdarmontsteking zijn ?  zit er bloed bij de ontlasting ?

ik zou zelf naar de da gaan  :-X

Sterkte ermee !!!!  :bigarmhug:
Door dineke-cavalier
#1115021
hoi dorothea,

Wat houdt dat inwendige onderzoek van de dierenarts precies in? ik weet het niet maar aan gezien dribbel al vanaf 2005 problemen heeft ( van daarvoor weet ik het niet omdat ik hem bij iemand uit huis heb gekregen) , zou ik het nu echt wel eens willen weten , aan gezien mijn d.a altijd heeft gezegd dat het of een spastische darm om een gronische onsteking zou kunnen zijn . misschien dat dit onderzoek een antwoorden zou kunnen geven?
Door dineke-cavalier
#1115025
[quote="Nynke F"]
potverdorie Dineke, wat ellendig  :-X :'(  

ik moest vannacht nog aan je denken, dat ik al zo lang niets van je gezien had  :-\ :-\ :-\  

kan het geen maagdarmontsteking zijn ?  zit er bloed bij de ontlasting ?

ik zou zelf naar de da gaan  :-X

Sterkte ermee !!!!  :bigarmhug:
[/quote]


lief dat je aan me dacht.

soms heeft dibbel bloed in zijn diaree, maar dat is dit keer  niet het geval.

groetjes dineke
Door Nynke
#1115028
[quote="dineke-cavalier"]

soms heeft dribbel bloed in zijn diaree, maar dat is dit keer  niet het geval.

[/quote]

kan het niet een allergie zijn wat zich uit in diarree ?  Heb je onlangs iets gevoerd wat hij anders niet krijgt ?
Ik probeer ook alleen maar mee te denken  :-\ :-X :-\ :-X
Door dineke-cavalier
#1115044
nee.
dribbel heb ik niets nieuws gevoerd !
ik ben zelf bang dat het de ziekte van kroon is of een outo inmuun ziekte  die zich tegen de darmen keert.
ik weet het ook niet hoor ik ben geen d.a
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1115045
[quote="dineke-cavalier"]
hoi dorothea,

Wat houdt dat inwendige onderzoek van de dierenarts precies in? ik weet het niet maar aan gezien dribbel al vanaf 2005 problemen heeft ( van daarvoor weet ik het niet omdat ik hem bij iemand uit huis heb gekregen) , zou ik het nu echt wel eens willen weten , aan gezien mijn d.a altijd heeft gezegd dat het of een spastische darm om een gronische onsteking zou kunnen zijn . misschien dat dit onderzoek een antwoorden zou kunnen geven?
[/quote]

Nou ja, ik hoop niet dat het betekent dat de buik wordt opengemaakt om eens even een kijkje te nemen.
Is er al eens bloed en ontlasting onderzocht?
Door Nynke
#1115052
[quote="dineke-cavalier"]
nee.
dribbel heb ik niets nieuws gevoerd !
ik ben zelf bang dat het de ziekte van kroon is of een outo inmuun ziekte  die zich tegen de darmen keert.
ik weet het ook niet hoor ik ben geen d.a
[/quote]

ik weet niet of Crohn voorkomt bij honden, heb er nog nooit van gehoord  :-\ :-\  maar dat zal Dorothea wel weten denk ik.  Van auto-immuunziekte weet ik ook niets van af, maar ik heb daar wel vaker hier iets over gelezen op BP.

Ik wens je nogmaals heel veel sterkte met Dribbel !!!
Door dineke-cavalier
#1115057
hen net de d.a gebeld  voor een afspraak  en ga morgen ochtend om 11.00 uur langs. en als het nog lukt met en potje poep/diaree  :-\. dus we zullen wel zien.
Door conleeuw
#1115094
ik weet niet wat er allemaal al onderzocht is.

Is er al ontlasting onderzocht?

Is er al een bloedonderzoek geweest?

Is er al gekeken naar voeding? (in plaats van KVV helemaal zelf samenstellen?)


Ziekte van Crohn kan wel bij honden voorkomen, maar voordat er een "ingrijpende" onderzoek gedaan wordt denk ik dat het van belang is dat er een aantal dingen uitgesloten wordt zoals parasitaire besmetting en ook mischien toch een bloedonderzoek :-\
Door angie69
#1115495
Gaat het nu wat beter met Dribbel ?

Onze hond is ook bij het minste geringste aan de diarree,nu weer,
hij heeft een keelontsteking en ja hoor, ook weer diarree,
misschien heeft je hondje het niet aan zijn darmen maar zijn die wel extra gevoelig ?

Ik geef altijd okugest of kindigest en dat helpt dan wel weer een tijdje, totdat hij zich weer druk maakt of ziek word,
heel af en toe heeft hij ook wat bloed bij zijn diarree maar volgens de dierenarts is dit omdat zijn darmen van de diarree geiriteerd zijn.

sterkte
Door dineke-cavalier
#1115608
hallo allemaal,

bedankt voor de tips alvast.
ik ben net bij de d.a geweest , en weer het zelfde liedje . hij heeft een prikje gehad en kreeg het advies om per direct te stoppen met kvv en barf. want ja, zeker in kip producten zit salmonella !! eigenlijk moest ik op de brokken en dan wel hele speciale dieet brokken voor gevoelige darmen. ik heb hem wel verteld dat ik dus absoluut niet overga op brokken, toen kwam hij met het idee de komende 3 weken gekookte rijst met gekookte kipfilet, maar of ik hier nu zo blij mee ben ? ik denk dat ik maar energique (nr 4 )ga proberen of zoiets ik weet het eigenlijk niet zo goed meer.
wat ik wel jammer vond is dat er geen bloed onderzoek is gedaan . en een ontslastings monster had ik dus niet omdat dribbel niet heeft gepoept .en omdat hij nu toch al aan de salasozulfa zit had dat monster toch niet goed geweest.

groetjes dineke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door