Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Indy04
#1117794
Je kunt ook een stuk tuinslang gebruiken, heeft hetzelfde effect als het materiaal waar Lizzy het over heeft.
Door sandrra
#1118254
Ik heb de tips en links doorgestuurd. Dat van die isolatie materiaal gaan ze proberen en nu maar duimen.
Door Lizzy
#1118300
Indy04 schreef: Je kunt ook een stuk tuinslang gebruiken, heeft hetzelfde effect als het materiaal waar Lizzy het over heeft.
Hier ben ik het niet mee eens. Tuinslang is veel zwaarder. En met het zwaaien van de staart zwiept de hond dit er onherroepelijk af, hoe goed je het ook vast taped.
Door sandrra
#1118324
Lizzy schreef: Hier ben ik het niet mee eens. Tuinslang is veel zwaarder. En met het zwaaien van de staart zwiept de hond dit er onherroepelijk af, hoe goed je het ook vast taped.
Ja dat leek mij ook...
Door Indy04
#1118353
Lizzy schreef: Hier ben ik het niet mee eens. Tuinslang is veel zwaarder. En met het zwaaien van de staart zwiept de hond dit er onherroepelijk af, hoe goed je het ook vast taped.
Riep het niet zomaar hoor, heb er zelf ervaring mee.. het werkt echt! Een van onze eigen honden heeft het puntje van de staart weleens stuk gehad en als hij kwispelde dan zat alles onder het bloed. Ook hebben we weleens een gebroken staart gehad.
Maar goed isolatiemateriaal werkt ook dus ;)
Door Lizzy
#1118365
Maar, heb jij van die serieuze harde kwispelaars zoals wij? Want wij hebben hier ook zwaarder materiaal geprobeerd en dat werd echt gelanceerd als Brutus even kwispelde ;D
Door Indy04
#1130068
Lizzy schreef: Maar, heb jij van die serieuze harde kwispelaars zoals wij? Want wij hebben hier ook zwaarder materiaal geprobeerd en dat werd echt gelanceerd als Brutus even kwispelde ;D
Ja hoor, whippets kunnen erg goed kwispelen  ::) 
Maar misschien komt het omdat het lichte hondjes zijn (en minder haar), minder kracht dan met slaan?!
Door Nyncke
#1130121
Een van mijn ierse setters heeft het ook eens gehad. Hij had ook zijn staart eens open gekwispeld. Hij sloeg hem steeds weer kapot.

We hebben hem bij het begroeten genegeerd, zodat hij rustiger werd wanneer wij binnen kwamen.
Daarnaast hebben we hem aan de lijn uitgelaten tot het genezen was ( veel met hem wezen fietsen ), hij sloeg hem met uitrazen buiten steeds weer ergens tegen kapot.

Maar het heeft lang geduurd voordat het genezen was, zeker wel een maand.
Duurt ook lang omdat de doorbloedibg slecht is.

Hij had een muilkorf om om te voorkomen dat hij zijn staart kapot bleef bijten. Dat was wel "creatief met kurk"om het te blijven zitten.

Toen was het nog met soda 2x p/d om schoon te houden, vond hij niet fijn ( bijt erg) tegenwoordig groene badedas of biotex, groen.
En wondzalf maar die vond hij te lekker, die haalde hij er meteen weer vanaf. Dus optie honingzalf. Staat ergens bij alternatieve geneeswijzen een topic over.
Door MariekeLost2
#1131711
Als tip kan ik je geven de wond dagelijks in te sprayen met Silverlinde Wondspray. Mijn hond is vorig jaar juni aan de staart geopereerd, wegens een goedaardige tumor. De DA wilde per se amputeren, dit heb ik weten te voorkomen. Omdat de hond nauwelijks van zijn staart kon afblijven, ben ik uitgekomen op deze spray. Super spul, en je zag de wond met de dag genezen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door