Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sandrra
#1114687
Hoi,

ik vraag dit even voor een kennisje, want we weten het even niet meer.

Bij haar hond is laatst z'n staart voor een gedeelte geamputeerd (20 nov). Maar nu geneest de wond heel langzaam. Zit nog steeds ingepakt en natuurlijk kwipselt hij overal tegenaan waardoor t weer gaat bloeden  :(
Wat zou ze eraan kunnen doen dat dit sneller geneest/de wond dichtgaat?
De reden dat de staart geamputeerd is is dat hij hem vaak kapot had gekwispeld en dat dat nu niet meer mooi genas en zijn staart dikker werd.

Oh ja en bestaat er ook een grotere kap dan 30cm?
Door *wendy*
#1114834
Lekker "pappig" houden met honingzalf ?
Heb ik na lang aandringen van een vriendin ook bij Gandor zijn elleboog gedaan.
Door Mevroi Kruim
#1114940
Is de wond geinfecteerd geraakt? Want dan kan het heel lang duren voordat hij dichtgaat, dan zou de da er nog eens naar moeten kijken of eventueel een ab-zalf of kuur nodig is.
En idd honingzalf.
Door Aneska
#1114951
Mijn zus heeft een Gordon Setter gehad, die kwam uit het asiel met een ontsteking aan het uiteinde van zijn staart. Dat wilde ook niet genezen en er daarom waren de laatste 3 kootjes van zijn staart geamputeerd. Maar helaas bleef hij zijn staart alsnog telkens ophalen met het kwispelen en hij kon er ondanks de kap nog bij.
Uiteindelijk hebben ze zijn staart zo kort geamputeerd dat hij nog het Cocker Spaniël formaat staart had, toen genas het redelijk snel en goed, hij heeft nog jaren zonder die staart rondgehuppelt en had nergens meer last van.
Door Nynke
#1115027
ik heb eens een keer iets gezien van een geamputeerde staart waar tijdelijk een dingetje omheen werd gemaakt wat lijkt op een badmintonpluimpje, maar dan van hard plastic. Zo kon de staart genezen zonder stuk te slaan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1115059
Hebben ze de staart wel kort genoeg geamputeerd? Dat is vaak het probleem. Als je er maar een paar kootjes afhaald dan blijft het probleem bestaan.
Door sandrra
#1115509
Hitam schreef: Hebben ze de staart wel kort genoeg geamputeerd? Dat is vaak het probleem. Als je er maar een paar kootjes afhaald dan blijft het probleem bestaan.
Ik neem aan van wel...
Nynke F schreef: ik heb eens een keer iets gezien van een geamputeerde staart waar tijdelijk een dingetje omheen werd gemaakt wat lijkt op een badmintonpluimpje, maar dan van hard plastic. Zo kon de staart genezen zonder stuk te slaan.
Ja heeft hij ook al gehad, maar niet helpt  :(

Aneska schreef: Mijn zus heeft een Gordon Setter gehad, die kwam uit het asiel met een ontsteking aan het uiteinde van zijn staart. Dat wilde ook niet genezen en er daarom waren de laatste 3 kootjes van zijn staart geamputeerd. Maar helaas bleef hij zijn staart alsnog telkens ophalen met het kwispelen en hij kon er ondanks de kap nog bij.
Uiteindelijk hebben ze zijn staart zo kort geamputeerd dat hij nog het Cocker Spaniël formaat staart had, toen genas het redelijk snel en goed, hij heeft nog jaren zonder die staart rondgehuppelt en had nergens meer last van.
Ja hier hebben ze t ook al over gehad maar ja dat wil z'n vrouwtje natuurlijk leiver niet, tenzij  het echt niet anders kan.


Zou groene leem ook kunnen helpen?
Door sandrra
#1116608
Nog even nagevraagd maar de staart is ver genoeg geamputeerd. Er is nl geadviseerd om wat meer weg te halen omdat anders de problemen zouden blijven bestaan. Plastic hulsje en honingzalf wordt gebruikt en er zit geen ontsteking.
Hij geneest ewoon langzaam dus  :(
Door Aneska
#1116706
Nou gelukkig maar dat er geen ontsteking zit, dan is het denk ik maar gewoon heel veel geduld hebben tot het genezen is.  :)
Door Femke
#1116716
Brutus van Lizzy heeft jaren geleden eens zijn staart gebroken gehad. Ik weet niet of er toen een wond bij was, maar ze hebben uiteindelijk een 'ding' om de staart gemaakt tegen het stukslaan.
Omdat het kwispelen het probleem ook lijkt te zijn bij deze staart (lampekappen en dergelijke werken vaak niet bij staarten, de hond kan er nog steeds bij) zou dat misschien een optie zijn.

Ik zal eens zoeken of ik het topic nog kan vinden. Kon wel een jaar of 4,5 geleden zijn geweest maar als het goed is is dat topic er nog wel.
Door sandrra
#1117004
Femke schreef: Brutus van Lizzy heeft jaren geleden eens zijn staart gebroken gehad. Ik weet niet of er toen een wond bij was, maar ze hebben uiteindelijk een 'ding' om de staart gemaakt tegen het stukslaan.
Omdat het kwispelen het probleem ook lijkt te zijn bij deze staart (lampekappen en dergelijke werken vaak niet bij staarten, de hond kan er nog steeds bij) zou dat misschien een optie zijn.

Ik zal eens zoeken of ik het topic nog kan vinden. Kon wel een jaar of 4,5 geleden zijn geweest maar als het goed is is dat topic er nog wel.
oh als je dat wil doen graag...
Door Lizzy
#1117467
Ik heb helaas de foto niet meer in het topic... Wel Leo gisteren gevraagd of hij de foto nog ergens heeft maar hij heeft 'm niet meer kunnen vinden. We hebben de spalk gemaakt van verwarmingsbuis-isolatie. Dit is licht en toch stevig. Dat aan zijn staart vastgetapt en zo heeft hij weken lang met de spalk gelopen. Hierdoor kon hij zijn staart niet opnieuw stuk slaan en kon er "verse lucht" bij de wond zodat deze kon genezen. Het is een lang en moeizaam proces geweest, dat zeg ik er wel bij.
Door Femke
#1117751
SandRRa schreef: oh als je dat wil doen graag...
ja ik had gisteravond nog gezocht (en gevonden) en Lizzy gepb't. Daarom was ik hier nog niet op teruggekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door