Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door leska en hertha
#1111268
Onze duitse herder pup van 5 maanden heeft weer blaasontsteking alles is al onderzocht haar nieren en blaas daar was niets aan te zien dus urine opgestuurd en was er toch een bacterie die aan de blaaswand zit dus weer een kuur van 3 weken gehad en het was weer over maar van de week zag ik dat ze weer dikwijls moest plassen dus was het weer zo weer blaasontsteking en heeft ze weer een kuur van 3 weken dus hoop ik dat het weer over gaat en het ook weg blijft maar ik weet het niet hoor ik hoop dat ze er wel vanaf komt.


leska
Door croky
#1111291
hallo leska,,

Bah, wat vervelend is dat nou! Bij zo'n jonge hond mag dat niet voorkomen dacht ik.
Ik hoop voor je, dat het gauw verholpen kan worden.
Sterkte met je pup!!

Groetjes Croky.
Door cathrien
#1111295
Fleur heeft het als pup ook gehad een keer daarna gelukkig nooit meer. Ik hoop dat het haar laatste kuur is.
Door JoseW
#1111368
Hai Leska
Blaasontsteking bij de hond lijkt mij een ramp, allereerst natuurlijk de pijn en ook het gedoe met, moet ze nou wel of niet....
Van onze DA kregen wij gelijk de tip om na de wandeling even met een handdoek de plasser goed schoon te maken. Zo heb je minder kans dat bacterieen naar binnen kunnen want als je pup na het lopen gelijk gaat slapen blijft het natuurlijk lang vochtig. Met daarbij het warme plekje, CV aan in huis enz....
Ik weet niet of dit een tip is die hout snijdt, of een broodje aap verhaal is, maar wij doen het gewoon na de wandeling.
Groeten José
Door Nynke
#1111423
daarnaast kun je de urine ook verzuren door cranberries te geven of vitamine c tabletjes. Als je even zoekt op deze 2 woorden vnd je hier wel meer info over.

Sterkte ermee !!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door