Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1110239
spreeuwtje schreef: hey.. arme grote knul!!!
ik heb juist een zwak plekje voor hem in mijn hartje..
balen dat hij dit allemaal moet meemaken!!

ik vroeg me af..
ik wist nl niet dat een hernia ook zo vanzelf over zou kunnen gaan..
ik ken een andere dalmaat die ook een nekhernia had en nog jong was destijds..
die is eraan geopereerd.. en daarna was hij al snel weer t heertje..
eigenlijk merk je nu niks meer aan hem..
Achh, lief van je.
Ze wou een operatie nog liever niet doen omdat ze vertelde dan eerst foto's te moeten maken. Daar wilde ze eerst mee w88 om te zien hoe hij reageerde op die spuit. Morgen moeten we weer langs gaan voor controle en eventueel nog een spuit. Ze zei ook dat operatie wel risicovol was, een uitschieter kon levenslange verlamming betekenen en bij de nek is dat tuurlijk nog erger want dan is heel zijn lijfje verlamd. Maar dat is wel op de zake vooruit lopen, want ze moet eerst foto's maken om te kijken waar het zit. Maar morgen weet ik meer ....  :-*

En thanks iedereen voor jullie lieve beterschappen!  :-*
#1110243
Adinda schreef: Achh, lief van je.
Ze wou een operatie nog liever niet doen omdat ze vertelde dan eerst foto's te moeten maken. Daar wilde ze eerst mee w88 om te zien hoe hij reageerde op die spuit. Morgen moeten we weer langs gaan voor controle en eventueel nog een spuit. Ze zei ook dat operatie wel risicovol was, een uitschieter kon levenslange verlamming betekenen en bij de nek is dat tuurlijk nog erger want dan is heel zijn lijfje verlamd. Maar dat is wel op de zake vooruit lopen, want ze moet eerst foto's maken om te kijken waar het zit. Maar morgen weet ik meer ....  :-*

En thanks iedereen voor jullie lieve beterschappen!  :-*
ik hoop dat t te zien is op de foto's..
bij paapie zagen ze toen niks.. daar zagen we pas op een mri dat hij een 4 voudige had.. in zijn rug..  :-\
dat is allemaal stervens duur..
ik zou bijna zeggen.. probeer hem in een ziektekosten verzekering te krijgen..
dat houdt wel in dat je moet verzwijgen welke probleme hij nu heeft.. anders krijg je dat niet vergoed..
is niet netjes..
maar vato is nog zo jong! het zou toch verschrikkelijk balen zijn als door te hoge kosten dingen niet mogelijk zullen zijn..
idd.. niet op de zaken vooruit lopen..
maar met dit soort dingen (eu.. verzekeringen enzo) ben ik dus altijd wél erg vooruitstrevend..

naja..
geef hem een vette klapzoen van me..
en neem er zelf ook een.. :)
  :-*
#1110261
Ik vind het heel erg vreemd dat deze DA zo uit de losse pols een nekhernia diagnostiseerd....Hier is simpelweg een mri voor nodig of op zijn minst een r-foto met contrast.
Ik zou linea recta een doorverwijzing eisen naar iemand die er verstand van heeft.
#1110359
spreeuwtje schreef: ik hoop dat t te zien is op de foto's..
bij paapie zagen ze toen niks.. daar zagen we pas op een mri dat hij een 4 voudige had.. in zijn rug..  :-\
dat is allemaal stervens duur..
ik zou bijna zeggen.. probeer hem in een ziektekosten verzekering te krijgen..
dat houdt wel in dat je moet verzwijgen welke probleme hij nu heeft.. anders krijg je dat niet vergoed..
is niet netjes..
maar vato is nog zo jong! het zou toch verschrikkelijk balen zijn als door te hoge kosten dingen niet mogelijk zullen zijn..
idd.. niet op de zaken vooruit lopen..
maar met dit soort dingen (eu.. verzekeringen enzo) ben ik dus altijd wél erg vooruitstrevend..

naja..
geef hem een vette klapzoen van me..
en neem er zelf ook een.. :)
  :-*
Thanks voor de klapzoen :)
Ik heb hem gelukkig verzekerd.
Ik had Lilo ook verzekerd en toen zij pup was ook allerlei dingetje meegemaakt.
Ik vond die verzekering toen we erg handig.
D8 verzeker hem ook, baat het niet dan schaad het niet.


Helen schreef: Ik vind het heel erg vreemd dat deze DA zo uit de losse pols een nekhernia diagnostiseerd....Hier is simpelweg een mri voor nodig of op zijn minst een r-foto met contrast.
Ik zou linea recta een doorverwijzing eisen naar iemand die er verstand van heeft.
Hier schrik ik dan weer van!  :-\
Ik heb straks een afspraak met haar, ik zal wel goed doorvragen.
Gister was ik helemaal ontdaan, mijn vriendin heeft toen veel dingen gevraagd en goed geluisterd, heb al een paar vragen op een briefje staan....
#1110430
gelukkig idd dat hij verzekerd is..
in dat geval zou ik een mri eisen..
ik weet niet hoe zij die foto's gaan maken..
maar optillen en omdraaien en al die ellende terwijl hij gewoon bij kennis is.. (of zou hij een roesje krijgen?)
lijkt me ook niet bevorderlijk voor zijn nek en rug.. terwijl die misschien toch een zwakke plek zijn..
bij een mri gaat hij volledig onder zeil en worden ze geintubeerd.. (in utrecht iig wel)
narcose is altijd een risico.. dat wel.. maar een normaal gezonde hond van vato's leeftijd komt er wel doorheen..

naja..
pff.. moeilijk hoor!
#1110505
Mijn vriendin kwam nog ff buurten om te kijken hoe het met m'n kleine spruit was.
Ik vroeg al waarom de arts d8 aan nek-hernia.
Dit was omdat hij niet omhoog keek met zijn hoofd maar met de ogen, zijn spieren in de nek heel strak waren en bij bewegen het veel pijn deed.
Ze had ook zijn temp genomen en die was gewoon goed en voor de rest was hij niet ziek genoeg voor een hersenvlies ontsteking, daarom ging ze geen foto's maken.

Ik heb vanavond toch nog een afspraak dus kan ik meteen weer ff vanalles vragen...

Maar nu ff over Vato: Ik heb hem vanmorgen lekker uitgelaten en hij is al een stuk levendiger dan gister. Hij rent een beetje rond en maak van die speelmove's als hij een andere rakker ziet. Ik probeer hem dan wel een beetje te laten dimmen want ik wil niet dat hij zijn nek gaat forceren, maar ik ben wel blij dat hij weer de oude is. Nu ligt hij weer lekker te slapen in zijn mandje. Lilo is wel heel erg lief voor hem. Ze gaat vaak bij hem kijken en dan kwispel ze heel hard en likt aan zijn neus.

Ik moet er trouwens wel ff bij vertellen dat het vannacht een rampenplan was. Hij paste vanwege die grote kap niet in zijn benz, alleen in zijn achteruit. Hij kon niet draaien en zo liggen wat hij gewend was. Dus we dachten, nu dan maar de dog's bij ons op de slaapkamer. Dat was ook geen suc6 want hij bleef maar draaien en dus over al aan vastzitten met die kap. Toen hebben we heel de huiskamer verbouwd en de honden op de bank laten slapen. Op een gegeven moment hoor ik een hoop gekletter van een waterval. Had hij tegen de tafelpoot gepiest omdat hij zo moest plassen van die spuit, want hij moest er veel van drinken. Ik dus om 3uur s'nachts nog ff een 'grote grote' plas opgeruimd. Toen ik vanmorgen de huiskamer in kwam lag Lilo lekker in haar mandj te maffen en hij dan we nog steeds op de bank, maarja, hij kon ook verder geen kant op. ;)
#1110782
hersenvliesontsteking uitsluiten betekent toch niet rechtsstreeks dat het een nekhernia is??? het is makkelijk roepen maar ik zou dat zeker ook niet zomaar aannemen.. tenminste niet voordat t officieel is bevestigd met een foto of mri.. op basis van klachten kun je een vermoeden uitspreken maar dit moet zeker eerst bevestigd worden.. misschien heeft ie 'gewoon' iets verrekt.. ik zou er wel bovenop blijven zitten..

heel veel beterschap..
#1110855
Deesje schreef: hersenvliesontsteking uitsluiten betekent toch niet rechtsstreeks dat het een nekhernia is??? het is makkelijk roepen maar ik zou dat zeker ook niet zomaar aannemen.. tenminste niet voordat t officieel is bevestigd met een foto of mri.. op basis van klachten kun je een vermoeden uitspreken maar dit moet zeker eerst bevestigd worden.. misschien heeft ie 'gewoon' iets verrekt.. ik zou er wel bovenop blijven zitten..

heel veel beterschap..
SandRRa schreef: Ik zat ook net te denken van misschien heeft ie iets verrekt tijdens t spelen of ergens tegen aan geknald en heeft ie een kneusing.
Maar goed ben geen DA natuurlijk.

Beterschap voor Vato
Over 1uurtje heb ik een afspraak en zal ik eens goed doorvragen,....  :confused1:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door