Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1108254
[quote="Lycka"]
We hebben de uitslag van het onderzoek die ze gedaan hebben bij Shiva: Ze heeft nog maar een halve cm nierweefsel over, de plek van de nieren is opgevuld met cystes.
Ze vonden sporen van bloed en eiwit in de urine. De ureum waarde was veel te hoog: 44 en de crea waarde 246!

We hebben medicijnen meegekregen, en hopelijk kunnen we het nog een tijdje uithouden.
Haar dieet wordt aangepast, we gaan verder kijken hoe het met haar gaat, we gaan er in iedergeval geen apotheek van maken.

Toen de DA de waardes bekeek had hij een doodzieke hond verwacht, toen hij Shiva zag kon hij het niet geloven. Er is niks aan haar te zien, het enige is dat ze veel wil drinken. Ze is echt een superster met behendigen, en voelt zich niet ziek...

Het is een aangeboren nierafwijking volgens de DA, er had niks tegen gedaan kunnen worden.

We hadden eerder deze week contact met het nichtje van de mevrouw van wie ze was, maar ze bleek dit dus al te hebben vanaf de dag dat ze uit het nest komt  >:( Ze is er nooit mee naar een DA geweest...
[/quote]

Jeetje, wat een rot nieuws :'(. Hebben ze een echo gemaakt, dat ze hebben gezien dat er nog maar zo weinig nierweefsel over is?
Door Lycka
#1108553
Ja, ze hebben een echo gemaakt, het witte wat te zien was is nierweefsel, helaas was er bijna niks meer over. Alles zijn cystes geworden.

Wat ik me alleen ga afvragen, als de vorige eigenaar er achteraan zou zijn gegaan, zou dit dan minder erg geweest kunnen zijn?
Door Lizzy
#1109435
[quote="Lycka"]
Ja, ze hebben een echo gemaakt, het witte wat te zien was is nierweefsel, helaas was er bijna niks meer over. Alles zijn cystes geworden.

Wat ik me alleen ga afvragen, als de vorige eigenaar er achteraan zou zijn gegaan, zou dit dan minder erg geweest kunnen zijn?
[/quote]

Pfft, lastig. Ik weet niet of ze het proces hadden kunnen stoppen.... Misschien dat de DA het weet. Of Tannetje/Dorothea.
Door Lycka
#1109511
Dank je, dan weet ik in ieder geval dat ik mezelf en de vorige eigenaresse niet kan verwijten.

Zou iemand even naar haar menu willen kijken en naar die van Juno in het topic over hulp gevraagd bij een menu samenstellen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door