Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Adinda
#1099445
Vato is nu bijna 8mnd oud. Hij houd zijn piemel goed schoon alleen soms heeft hij een druppel groen aan zijn piemel hangen.
Dan haal ik die weg met een wc-papiertje. Nu valt het ons op dat Lilo best vaak aan zijn piemel likt.
Maar niet een klein likje, maar echt uitgebreid. Soms duw ik haar weg, maar ze loopt dan terug en gaat verder waar ze mee bezig was.
Hij blijft vaak stil staan en laat haar haar gang gaan, maar soms loopt hij weg en loopt zijn er likkend achter aan.
Waarom doet zij dit en wat betekend het?
#1099862
ik denk gewoon verzorgend bedoeld? En als hij een vieze piemel heeft valt er dus ook wat te boenen. Misschien even een periode zelf zijn voorhuid spoelen tot hij weer schoon is? Dan hoeft zij het niet zo vaak te doen.
#1101084
Ik ben maar even gaan zoeken op BP info over voorhuidontsteking.  :)
Ik heb niet echt het idee dat hij het heeft, maar geeft hem maar extra vit C.

Heb tabletten van Etos:
Vitamine C 1000 krachtig.
Time Released, met Bioflavonoiden.


Ingredieten:
- Vitamine C
- glansmiddelen (gehydrogeneerde katoenzaadolie, stearinezuur, magnesiumstearaat, carnaubaas)
- citrus bioflavonoiden
- vulstof (calciumcarbonaat)
- hydroxypropylmethylcellulose
- rozebottel
- stabilisator (silsiciumdioxide)
- rutine
- hesperidine
- gycerol

Zou dit goed zijn?

Als ik een manderijntje eet, geef ik hem een paar patjes, ook lust hij de schil  :o

Plassen honden ook vitamine C uit, net als wij mensen?

En heb zijn piemel schoongemaakt met afgekoelt gekookt water, met een snufj zout.
Heb even geproeft, aan het water, het proeft niet zout.

Ik geef hem al 2xdaags 10 druppels Echinaforse van D.Vogel voor extra weerstand.

Ook hou ik Lilo weg als ze hem wil gaan poetsen.

Doe ik het zo een beetje goed?  ???
#1101350
zal hem gewoon silicea geven, is het zo over!!
Ik ga ff googlen waar ik dat kan halen :)
Drie reuen hier maar met voorhuidontsteking (gelukkig) geen ervaring.
Maar ik zou geen mandarijn- of andere citrusschil laten eten. Die zijn namelijk gewaxt.
Had ze wel gewassen, maar voor de zekerheid geen schilletjes voor hem. :)
#1101402
vanaalst schreef: zal hem gewoon silicea geven, is het zo over!!
Hier ook een silicea fan! Onze pup had het ook, maar na 2 weken silicea was het helemaal over en heeft hij het tot op heden ( 2,5 maand geleden)nog niet weer gehad!  Heb hem er wel cranberrytabletten bijgegeven. Kijk ook even in het topic "voorhuidontsteking"  Met dank aan jou, Ellen ;)
#1101855
Borke kreeg vitamine C1000mg en traumeel, hielp prima, maar ik was niet zo blij met die vitamine C gift.
Inmiddels zit hij 2 weken op de Silicea (in zijn geval 2x D30 per dag) en dat gaat prima, gouden tip wat mij betreft en heel gemakkelijk te geven.
Hij zit al te kwispelen als hij zijn korreltjes krijg, rare hond  ;)
Door MDO
#1102109
vanaalst schreef: zal hem gewoon silicea geven, is het zo over!!
Silicea?

Mijn oudste reu heeft ook zo nu en dan last van voorhuidsontsteking, en we zoeken nog steeds naar een goed homeomiddel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door