Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rubie
#1091135
Is er iemand die meer bekent is met de ziekte  Discoid Lupus bij honden?
Het gaat om een allergie waarvan de zon de trigger is.  De neus van mijn hond verliest hierdoor zijn pigment en het zou ook nog verder kunnen gaan naar voetzolen en dergelijke.
Remedies die helpen of niet helpen, hoe erger voorkomen. Alle info is hierover is meer dan welkom.

Met vriendelijke groeten
Marleen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1091232
Het is geen allergie maar een auto-immuunziekte. Cortisonen zijn helaas het enige toverwoord en natuurlijk uit de zon zien te houden c.q. de neus beschermen met een factor tig zonnebrand. Eventueel kun je vit. E erbij geven.
Door Lizzy
#1091257
Als je hier in de zoekopdracht Discoid Lupus intikt, vind je wel het e.e.a. over Discoid Lupus. Het komt gelukkig niet vaak voor. Het is inderdaad geen allergie maar een auto immuunziekte. Als je hond hier aan lijdt, zijn zaken als goede voeding en niet meer vaccineren erg belangrijk.
Door Rubie
#1091276
Mijn Border krijgt al verse voeding sinds hij als pup bij ons gekomen is.
Op deze moment krijgt hij antibiotica en zalf op zijn neus. En skin oile als bijvoegsel in zijn eten.

Zijn er mensen die er ervaring in hebben? Hoe kan ik erger voorkomen? Hoe kan ik hem nog beter wapenen tegen deze ziekte?  Heeft er iemand ervaring met alternatieve therapie? Of waar kan ik er meer over te weten komen of lezen?

Marleen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door