Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#1088525
Julia heeft sinds gisteren diarree, maar er zit dik doorzichtig slijm bij.
Dit heb ik nog nooit eerder bij haar gezien.
Ik heb begrepen dat het duidt op een dikke darm probleem, of zit ik er nou helemaal naast?
En is hier iets aan te doen, of moet ik haar gewoon een dagje laten vasten zoals ik altijd doe als ze diarree heeft?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1088908
Slijm kan van de dikke of de dunne darm komen. Ik heb geleerd dat als de slijm door de hele ontlasting zit verspreid dan komt het van de dunne darm en zit het er omheen of 'los' erbij dan is de dikke darm de boosdoener.
In beide gevallen ligt het aan de patient of je wel of geen eten geeft, willen ze graag eten dan geef je wat eten, misschien iets minder als normaal en willen ze niet eten dan laat je ze een dagje vasten.
Je zou probiotica kunnen geven of okugest en het verder even aankijken. Zorg er wel voor dat ze goed blijft drinken.
Door geer
#1088914
Heeft dat dikke slijm ook geen functie? Als Ted hier gek gegeten heeft en ze poept, dan zit er ook vaak dik, wittig slijm omheen, als een soort pakketje. Toen ze eens een scheermesje ( ::)) had opgepeuzeld kreeg ze van de dierenarts een prik die de poep zou 'inpakken'. Toen poepte ze ook met dat dikke slijm om haar keutels.
Door Lil
#1088931
geer schreef: Heeft dat dikke slijm ook geen functie? Als Ted hier gek gegeten heeft en ze poept, dan zit er ook vaak dik, wittig slijm omheen, als een soort pakketje. Toen ze eens een scheermesje ( ::)) had opgepeuzeld kreeg ze van de dierenarts een prik die de poep zou 'inpakken'. Toen poepte ze ook met dat dikke slijm om haar keutels.
Ja dat klopt, gebeurd ook als er te grote of te scherpen stukjes bot in de ontlasting zitten.
Tevens heb ik het tijdens het ontgiften vaker gezien en natuurlijk als ze iets onder de leden hebben, maar ook dat gaat meestal van zelf weer over.
Door mylo
#1088955
Als ze last hebben van een ontsteking in de darm, dan komt er inderdaad slijm mee.
Zit er geen bloed bij?
Inderdaad probiotica voor de darmflora en okugest van vsm zorgt dat de darmen rustig worden.
Werkt bij mijn hond prima.
Hopelijk word het gauw beter
Door Staftime
#1089491
Bedankt voor de reacties!

Ik heb haar gisteren laten vasten, dit doe ik eigenlijk altijd bij diarree omdat het dan snel weer over is bij haar.
Vanmorgen had ze nog wel wat dunnen ontlasting, maar geen slijm meer erbij.

Zou het kunnen komen van de lamskop?
Ze liet normaal altijd de tanden en kiezen liggen, maar ze heeft nu dus wat kiezen opgegeten.
Misschien heeft ze daar last van gehad.
Door geer
#1089498
Volgens mij kan dat best. Zodra er hier 'vreemde' spullen het lichaam verlaten, doen die dat meestal in een laagje slijm. Ted eet bijvoorbeeld met regelmaat stukjes fleecedeken. Of hout. Als ik in een slijmverpakte drol knijp kan ik er donder op zeggen dat er iets vreemds inzit... Mooi mechanisme eigenlijk, niewaar?
Door Staftime
#1089515
Het is zeker mooi dat het lichaam dit doet.
Ik ben alleen altijd snel bezorgd, en denk dat er heel wat aan de hand is terwijl het best meevalt achteraf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door