Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#114653
Ja dat was inderdaad wel minder voor ze....maar gelijk ook een waarschuwing voor als ze het ooit eens in hun koppie zouden halen om hetzelfde uit te gaan vreten als hun zus.. ;)
Die dief had haar lesje toen trouwens niet echt geleerd hoor...het jaar erop heeft ze de hele schaal oliebollen van de aanrecht gerukt en toen wij thuis kwamen waren er nog 2 van de dertig oliebollen over...
Nou toen hoefden wij niet echt te kijken wie ze had gejat...ze was tonnetje rond..
En ja hoor....daar gingen we weer met vier eetlepels zout... :-\
'kHeb ze terug gekregen....ze waren alleen niet meer zo mooi rond
#114671
heb hier ook aan een theelepeltje zout niet voldoende hoor ;)
heb Ace wel eens moeten laten braken en ook eerste een theelepeltje, nou echt niets,
zoutpot gepakt en een lading in zn bek (werkt t makkelijkste zo, met lepels gaat niet goed) en ja hoor dan kotst meneer pas ;D

Damien heeft eens ruim 4 eetlepels gehad (had een plastic bakje opgegeten) toen er na een ruim half uur nog niets uitkwam maar een braak-prik gehaald bij de DA, hij had nl wel duidelijk last van zn maag, maar kotsen, overigens na de eerste eetlepel in overleg met de DA de andere 3 gegeven (niet in 1 keer, maar met ruime tussentijd), dacht toen nl ook dat t een theelepeltje moest zijn, dus toen hij niet ging braken van een theelepel maar de DA gebeld
#114673
Ik heb dit dus nooit geweten he van dat zout....

Tosca heeft wel vaker dingen op zitten vreten wat niet hoort, maar vaak zijn we er toch te laat bij om dan nog wat in die bek te kieperen :-\

Maar als het ooit eens mocht gebeuren weet ik wat we moeten doen ;) Ze zal jullie dankbaar zijn :-X :-X
#114677
Nou, Wandor heeft tot ongeveer 14.30 uur geslapen, aan een stuk door. Dat is niets voor hem maar hij is nu nog weer wat beter te pas. Zijn maagje rommelt niet meer. Hij kucht af en toe nog een beetje, en zijn blaf klinkt wat schor, maar het gaat de goede kant op. Hij ligt nu lekker op zijn botje te kauwen.

Ik ben blij dat jullie ook de ervaring hebben dat een theelepeltje niet genoeg is. Ik voelde me al een behoorlijk slechte moeder... Maar goed, mijn prioriteit was om dat stuk (vergiftigde?) worst uit zijn maag te laten komen, en dat is wel gelukt.

Lizzy, wat is okugest? homeopatisch of ook iets voor mensen? Ik heb hem al melk gegeven door zijn voer vanochtend en net weer, bij mensen helpt dit meestal ook de maag te neutraliseren. Het lukt me niet om drinken/karnemelk bij hem naar binnen te gieten, want daar moeten we hem met zijn tweeen bij helpen, en dan nog weet ie het drinken uit te spugen. We hebben hem gisteren, tegen de dorst, geprobeerd water te laten drinken, er kwam wel iets binnen maar dit was ook niet echt een succes. En dan zie je hem denken: " waarom pesten jullie me toch zo?"
#114682
Wil hij uit zichzelf geen karnemelk drinken?

Okugest van VSM is inderdaad homeopathisch. Je kunt het gewoon bij de drogist kopen. De tabletten zijn gemakkelijk tussen twee eetlepels te pletten zodat je de poeder in de bek van Wandor kan gooien.
#114725
Bedankt voor de tip!

Hij krijgt normaal een paar keer in de week karnemelk, maar nu had hij er toch geen zin in.

Ik denk dat hij nu nog vooral een beetje last heeft van zijn keel, zijn blaf is namelijk nog schor. Weet iemand daar misschien ook iets voor?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door