Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#114407
Mijn man zegt net dat hij hem eens twee eetlepels zout heeft gegeven, hier heeft Wandor toen niets mee gedaan. Hij heeft toen niet overgegeven, ook niet later... Hij heeft het toen zo gelaten.

Later (een paar maand geleden) had hij dus die chocola gehad en heeft toen ook drie eetlepels zout gehad, waarna hij wel ging braken.

Blijkbaar houdt ie echt niet van braken :-X Hij houdt veel liever al die (slechte) lekkernijen binnen.
#114414
We hebben het nu drie keer gedaan, in twee jaar tijd.

Hij had twee keer chocolade gevonden en dus nu die worst. Ik doe het liever niet, maar als ik moet kiezen tussen gif en zout, kies ik toch zout. Ik wil natuurlijk niet dat ie vergiftigd wordt, en als ik zou afwachten of hij symptomen zou krijgen, dan is het misschien al te laat.

Zouden jullie wel wachten totdat je de symptomen zou zien dan?
#114418
Evelyn schreef: We hebben het nu drie keer gedaan, in twee jaar tijd.

Hij had twee keer chocolade gevonden en dus nu die worst. Ik doe het liever niet, maar als ik moet kiezen tussen gif en zout, kies ik toch zout. Ik wil natuurlijk niet dat ie vergiftigd wordt, en als ik zou afwachten of hij symptomen zou krijgen, dan is het misschien al te laat.

Zouden jullie wel wachten totdat je de symptomen zou zien dan?

Tuurlijk wacht je niet totdat je symptomen van vergitiging ziet, want dan hoe je 'm ook niet meer te laten braken.
Voor een grote hond zijn 2 of 3 eetlepels niet megaveel, mij is altijd gezegt "een handje". Tis vervelend dat die er even een vieze smaak van heeft, maar verder zal het zout niet veel schaden aangezien die ervan over zijn nek gaat, dus het meeste komt er gewoon uit.
#114427
Zout stimuleert de vorming van speeksel. Daarom wordt een beetje zout ook wel aangeraden bij mensen die (bijvoorbeeld door medicijngebruik of afwijkingen aan de speekselklieren) een droge mond hebben.
Het verbaast me dus niks dat jouw hond er zo van is gaan kwijlen.
#114435
Nou, ik heb minder goede ervaringen met zoveel zout in een keer. Jan wist niet hoeveel zout hij Freule mocht geven, nadat ze een pak roggebrood naar binnen had gewerkt (ze kan niet tegen granen, jeuk jeuk jeuk) en gaf haar dus een handjevol. Ze bleef aan het overgeven, ze werd er helemaal ziek van. Tot bloedens toe gaf ze over. Dus naar de da, daar kreeg ze een prik, en iets voor de maag. Weet niet meer wat, is al lang geleden.
Dus ik schrok gewoon van die 3 eetlepels, snappie?
#114561
Ik heb Wandor vannacht bij ons op de slaapkamer laten slapen zodat ik op hem kon letten, hij maakte nog een paar keer een braakgeluid maar er kwam niets uit.

Ik heb vandaag vrijgenomen om op hem te letten.

Het gaat nu beter dan vannacht en gisteravond. Hij slaapt nu en heeft vanochtend gewoon gegeten (gisteravond dus ook).
#114566
Nou, hier zouden ze me echt uitlachen om 1 theelepeltje. Bij Whoofer heb ik ook 2 eetlepels naar binnen gegooid en zelfs toen braakte zij niet!

Maar goed, ik hoop dat het vandaag beter zal gaan, maar ik denk het wel hoor. Geef hem anders af en toe wat kleine slokjes karnemelk te drinken (da's altijd lekker als je eng op de maag bent) en geef 'm wat Okugest. Dat kalmeert de maag ook.

Sterkte en groetjes, Lizzy
Door audier
#114617
Hier geef ik ook meer dan 1 theelepeltje hoor!! anders spugen ze echt niet. En buiten dat als ze met 1 theelepel niet spugen blijft de hele theelepel zout erin en als je 3 eetlepels geeft en hij spuugt wel dan komt het zout toch ook weer mee naar buiten dus is ie dat weer kwijt of redeneer ik nu te simpel?

Groetjes, Karin
#114650
Onze drie grote meiden hebben ook weleens een lepel of 5 zout in hun strotje geworpen gekregen toen ze de pan met gewelde rozijnen en krenten hadden gejat..
Ik moest en zou ze toch terug krijgen van ze .... ( nee nee ik heb ze niet hergebruikt hoor :-X ;D)
Achteraf bleek wel dat twee van de drie voor de kat z'n viool zout hadden gekregen, omdat de hele lading er maar bij één van de drie uitkwam ! De dief !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door