Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1086454
In het bos vanmiddag is Bolke begonnen met zwalken en af en toe omvallen. Hij is verder bij en opgewekt en heeft normaal gegeten, alhoewel hij moeite heeft met afstand schatten naar het voer in zijn bakje. Van reiken gaat ie wankelen en hij zwenkt uit bij bochten. Hij blijft onvast ter been maar is na het eten gewoon op z'n kussen met zijn gebruikelijke activiteit na het eten gestart, het slopen van een zoveelste pluchen dier. Hij lijkt nergens last van te hebben, ik ben erg geschrokken en houd 'm met argusogen in de gaten.

Heeft hij een herseninfarct gehad? De d'arts dacht aan epilepsie? Knapt ie weer helemaal op en wat moet ik extra in de gaten houden?
Bolke is een markiesje van 14 jaar en 5 maanden en zo gezond als een vis.
Laatst gewijzigd door bas rouge op wo 04 mar 2009, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bonha
#1086502
Achjee Sieneke wat naar!

Bolke lijkt zo tijdloos en sterk! Wat een schrik. Is er inmiddels nog verbetering?? De DA heeft hem ook gezien?
Als het een epileptische aanval was kan hij weer helemaal herstellen. Hopen dan dat hij niet snel weer een toe/aanval krijgt!

Maar als hij geen aanval heeft gehad, want het klinkt als geleidelijk waarom denkt de Da dan aan epilepsie eigenlijk?
En dat zo kort voordat er een klein wervelstormpje naar huis komt....arm Bolketje. Gelukkig lijkt hij geestelijk ongemoeid.

Knuffel hem maar lekker (hij kan zo heerlijk op schoot zitten genieten zag ik bij je broer in Hoenderloo!)

groetjes, Patricia
Door bas rouge
#1086513
Bonha schreef: Achjee Sieneke wat naar!

Bolke lijkt zo tijdloos en sterk! Wat een schrik. Is er inmiddels nog verbetering?? De DA heeft hem ook gezien?
Als het een epileptische aanval was kan hij weer helemaal herstellen. Hopen dan dat hij niet snel weer een toe/aanval krijgt!

Maar als hij geen aanval heeft gehad, want het klinkt als geleidelijk waarom denkt de Da dan aan epilepsie eigenlijk?
En dat zo kort voordat er een klein wervelstormpje naar huis komt....arm Bolketje. Gelukkig lijkt hij geestelijk ongemoeid.

Knuffel hem maar lekker (hij kan zo heerlijk op schoot zitten genieten zag ik bij je broer in Hoenderloo!)

groetjes, Patricia



Ik heb net de laatste ronde gedaan en het is niet verbeterd, helaas. Hij lijkt een afwijking naar links te hebben en zwaait steeds verder af naar links als je hem laat gaan en valt dan van de stoep af. Plassen kon ie wel, hij stond op zijn linkerachterpoot, de eerste keer ging het mis, de tweede keer lukte het te blijven staan.
De d'arts heeft hem niet gezien, ik was voor mijn werk in Noord-Limburg vanmiddag toen hij de klachten kreeg en heb gebeld toen ik bij de auto was. Tja, waarom epilepsie, geen idee eigenlijk. Waarom vind jij het klinken als geleidelijk?
Door Bonha
#1086551
Verkeerd geformuleerd, maar kon even geen ander woord bedenken.
Meer omdat bij epilepsie je toch denkt aan een aanval. Echt een aanval, en daarna verdwaasd, versuft en weer opkrabbelen en herstellen. Hier lijkt het door te gaan, maar er is geen echte aanval geweest. Dus meer langdurig dan geleidelijk dan, omdat het wel plotseling begon zeg je?

Mmm. Ik vind het niet klinken als epilepsie, maar wie ben ik. Houdt hij zn hoofd normaal? Gaat hij altijd alleen naar links? kijken zijn ogen toevallig ook anders? Dat is dan best een opvallend verschijnsel denk ik. Tilt hij zn poten raar op of gebruikt hij ze in principe normaal? En als hij dan rustig zn pluche knuffel ligt te verscheuren, merk je dan ook wat geks aan hem. Of is hij dan helemaal rustig.
ik zou er ook doodongelukkig van worden, die bezorgdheid en geen idee hebben wat er aan de hand is.  Nog iets wat tegen epilepsie pleit is dat ik niet uit je verhaal opmaak dat hij qua gedrag anders was/is. en bij epilepsie raken ze echt even helemaal inde war, of suf, of gaan andere gedragsveranderingen laten zien.

Ik zou denk ik zelf toch even langs de Da gaan morgenochtend als het zo blijft. Het kan van alles zijn, en dan kan een neurologisch/locomotie onderzoekje geen kwaad denk ik! Veel sterkte!
Laatst gewijzigd door Bonha op wo 05 nov 2008, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#1086565
Hij werd steeds een beetje minder goed, zijn koppie staat nu behoorlijk scheef naar links en hij heeft zijn eten uitgekotst en is duidelijk misselijk (kwijlen). Lopen gaat ook schuiner en liever niet zelfs, hij staat breeduit te wankelen. Hij is nu echt zielig en voelt zich beroerd en gedesorienteerd.

Ik heb daarom net toch maar de avonddierenarts gebeld, ik vind het eng. Hij dacht toch sterk aan een beroerte maar had het advies hem hier doorheen te helpen en vertelde ook dat ze meestal een goed herstel laten zien in de dagen die komen gaan. he bah, oude honden die wat mankeren, vreselijk!
Door Edelgrijsje
#1086592
Jeetje, toch goed dat je ff de Da hebt gebeld. Het is natuurlijk een oudje.  Zou hij anders iets met z`n oor kunnen hebben, dan kan je ook misselijk worden en duizelig ... Sterkte!
Door Bonha
#1086597
Jeetje

Ja dat linkse en ook het hoofdje naar links duidt op een soort leasie (of vestibulair (evenwichtsorgaan/oor) probleem) aan de linkerkant. Zoiets zie je niet bij epilepsie. Wat erg dat hij zelfs achteruit lijkt te gaan!
Ik hoop echt heel erg dat hij weer opknapt en zich beter gaat voelen! Moest je nog iets speciaals doen van de dierenarts?? Of gewoon in de gaten houden.

Dat wordt een zware nacht voor jullie. Ik zal een kaarsje aansteken voor goed herstel van het arme ventje.

Houd je taai.
Door Laura2004
#1086600
Jeetje Sieneke, wat een schrik weer, het eerste waar ik aan dacht was idd een beroerte  :(

Ik heb verder geen tips, maar ik wil je wel sterkte wensen en ik hoop dat die lieve Bolke er bovenop komt!!

Geef hem maar heel veel  :bigarmhug: :bigarmhug:  :-* :-* van mij! Hij heeft wel een beetje mijn hart gestolen, het is echt een schatje  :smitten:

Voor jou ook:  :bigarmhug:
#1086635
Ach wat naar, het lijkt inderdaad een beroerte, Jay had ook zijn koppie scheef, "trok naar links" en liep wankel (de eerste keer) toen kreeg hij tabletten voor meer zuurstof en een ik meen cortisoneninjectie, na 2 dagen ging het een stuk beter. Jammergenoeg kreeg hij er daarna nog 2 overheen;

In ieder geval sterkte :bigarmhug:
Door Lizzy
#1086652
Gatverdamme Sieneke! Hoe is het vanmorgen met hem? Mij klinkt het ook als een beroerte... Met een beetje mazzel krabbelt hij de komende daagjes weer op....! Ik zal duimen voor jullie :-*!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door