Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door casangio
#113898
Hoi,


Na de oren van de lagotto altijd te hebben schoongemaakt met zilverwater met een paar druppeltjes tea tree er in, dacht ik op een gegeven moment, laat ik eens oorcleaner van Prodier gaan gebruiken. Stom, stom, stom. Wat blijkt de oren beginnen te stinken van dat spul. Al na 1 keer het te hebben gebruikt. Ik ben snel weer het oude vertrouwde zilverwater met een paar druppels tea tree gaan gebruiken. Gelukkig was de vieze geur snel weg. Bah!!!

Zijn er nog meer die deze ervaring hebben met deze oorcleaner.

groetjes, alma
Door Lupa
#113899
ik heb een keer oren schoongemaakt zonder dat het nodig was, nou ik heb het geweten alle 3 hadden ze 1 week lang rooie oren en lipen ze alleen maar te krabben en te schudden.
ik weet niet meer wat het was maar ik weet wel dat als het niet nodig is doe ik het niet meer
Door Lizzy
#113937
Nee, ik heb alleen goede ervaringen met prodier. Soms werd de kwaal wel even erger (bijv. de jeuk of de hoeveelheid oorsmeer) om vervolgens te verdwijnen.
Door Anna Penta
#113941
he goed te weten dat prodier ook oorcleaner heeft. ik gebruik tot nu toe Specicare voor katten, aangeraden door de dierenarts voor kleine honden. Ik clean de oren niet zo vaak maar het is af en toe wel nodig want de oren worden vreselijk smerig anders. Maar liever doe ik het met prodier of zilverwater, ook een goed idee. Ga binnenkort echt eens op zoek hiernaar.

Veronique, als je zilverwater met de zoekfunctie van barfplaats opzoekt, krijg je veel informatie. Het is kort gezegd een natuurlijk antibioticum op basis van zilver.
Door Urs
#113965
De prodier oordruppels gebruik ik bij alle 3 de honden. 1 keer in de week als ik eraan denk krijgen ze in allebei de oren een paar druppels. De oren blijven veel schoner en zeker bij die flapperderflap met z'n lange oren.
Dat de kwaal erger word bij homeopatishe produkten is naar mijn idee positief dat betekent toch dat het aanslaat?? Toch??? Ik wist trouwens niet dat er ook een oorcleaner was van de prodier.
Door Lizzy
#113971
Volgens mij bestaan er alleen druppels van Prodier. Het wordt wel eens oorcleaner genoemd omdat het ook werkt bij een teveel aan oorsmeer.
Door casangio
#114083
Lizzy schreef: Volgens mij bestaan er alleen druppels van Prodier. Het wordt wel eens oorcleaner genoemd omdat het ook werkt bij een teveel aan oorsmeer.
Ja en dat teveel aan oorsmeer heeft die lagotto, dus dan moet je het iedere dag doen, want anders wordt het een smeerbende en vies. Maar nooit geen Prodier meer. Hij gaat ervan enorm uit de oren stinken brrrr.....
Ik hou het bij zilverwater met een paar druppeltjes tea tree er in. Ik laat dit natuurlijk niet in de oren lopen, want ik denk dat tea tree daarvoor echt niet geschikt is, maar de oorschelpen ermee schoonmaken gaat prima. Mijn turkse herder heeft in 8 jaar tijd nog nooit vieze oren gehad. Trouwens onze schnauzie ook niet. Die lagotto's zijn net als poedels gevoelig voor oorsmeer bah, bah!!!! Er zitten hele bossen haar in de oren, dus dat oorsmeer kan er nooit en te never uit en dat hoopt zich gestaag op, dus dan maar iedere dag de oren behandelen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#114086
CaSanGio schreef:

Ja en dat teveel aan oorsmeer heeft die lagotto, dus dan moet je het iedere dag doen, want anders wordt het een smeerbende en vies. Maar nooit geen Prodier meer. Hij gaat ervan enorm uit de oren stinken brrrr.....
Ik hou het bij zilverwater met een paar druppeltjes tea tree er in. Ik laat dit natuurlijk niet in de oren lopen, want ik denk dat tea tree daarvoor echt niet geschikt is, maar de oorschelpen ermee schoonmaken gaat prima. Mijn turkse herder heeft in 8 jaar tijd nog nooit vieze oren gehad. Trouwens onze schnauzie ook niet. Die lagotto's zijn net als poedels gevoelig voor oorsmeer bah, bah!!!! Er zitten hele bossen haar in de oren, dus dat oorsmeer kan er nooit en te never uit en dat hoopt zich gestaag op, dus dan maar iedere dag de oren behandelen.
Haal je dat haar dan niet uit die oren?
Door casangio
#114087
Lupa schreef: ik heb een keer oren schoongemaakt zonder dat het nodig was, nou ik heb het geweten alle 3 hadden ze 1 week lang rooie oren en lipen ze alleen maar te krabben en te schudden.
ik weet niet meer wat het was maar ik weet wel dat als het niet nodig is doe ik het niet meer
Als het niet nodig is moet je er ook niet aan komen, de huid raakt er alleen maar van geirriteerd. Maar bij sommige honden is het echt wel nodig en daar vallen poedels, lagotti en alle honden die krulhaar hebben onder. En meestal de langharige honden met lange oren ook.
Door casangio
#114088
Angelique schreef:

Haal je dat haar dan niet uit die oren?
Natuurlijk wordt het haar telkens er uit gehaald, als je dat niet doet krijgen ze op een gegeven moment een gigantische ooronsteking.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#114110
CaSanGio schreef:

Natuurlijk wordt het haar telkens er uit gehaald, als je dat niet doet krijgen ze op een gegeven moment een gigantische ooronsteking.
Ja, nee, dat weet ik wel, maar uit je eerdere tekst leek het anders te zijn. :D
Door casangio
#114163
Angelique schreef:

Ja, nee, dat weet ik wel, maar uit je eerdere tekst leek het anders te zijn. :D
Ach ja, ik had het er bij moeten vermelden. Maar het is toch logisch dat je dat haar op zijn tijd er uit haalt tenminste dat vind ik wel. Doe je het niet dan zitten die oren vol met bossen haar. Lekker vies hoor!!!

Zag trouwens op de TV zo'n medisch programma Op bezoek bij de DA. Daar bracht een oudje een poedel binnen daar zaten de ogen gewoon helemaal met zwarte korsten er overheen dichtgegroeid. Die DA heeft volgens mij veel tijd er aan moeten besteden en wat bleek toen alles schoon was. Een van de ogen moest er uit, doordat dat stomme mens die ogen niet dagelijks heeft schoongemaakt is die hond nu zijn oog kwijt.
Zei ze ook nog "Daar heb ik niet op gelet. Ik kan toch niet iedere dag naar die hond zijn ogen kijken" Nou moe, en nu jullie >:( >:( >:( >:( >:( Zoals ik het zo kon zien had ze d'r nog in geen jaren naar gekeken.
Laatst gewijzigd door casangio op ma 21 jun 2004, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Indy
#114206
CaSanGio schreef:

Ach ja, ik had het er bij moeten vermelden. Maar het is toch logisch dat je dat haar op zijn tijd er uit haalt tenminste dat vind ik wel. Doe je het niet dan zitten die oren vol met bossen haar. Lekker vies hoor!!!

Zag trouwens op de TV zo'n medisch programma Op bezoek bij de DA. Daar bracht een oudje een poedel binnen daar zaten de ogen gewoon helemaal met zwarte korsten er overheen dichtgegroeid. Die DA heeft volgens mij veel tijd er aan moeten besteden en wat bleek toen alles schoon was. Een van de ogen moest er uit, doordat dat stomme mens die ogen niet dagelijks heeft schoongemaakt is die hond nu zijn oog kwijt.
Zei ze ook nog "Daar heb ik niet op gelet. Ik kan toch niet iedere dag naar die hond zijn ogen kijken" Nou moe, en nu jullie >:( >:( >:( >:( >:( Zoals ik het zo kon zien had ze d'r nog in geen jaren naar gekeken.
Ik heb het ook gezien en het is toch ongelofelijk...echt schandalig
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door